تبلت های مناسب برای دانشجویان: (قسمت دوم) - تکفارس 
تبلت های مناسب برای دانشجویان: (قسمت دوم) - تکفارس 

تبلت های مناسب برای دانشجویان: (قسمت دوم)

عرفان رحیمی
۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 09:34
تبلت های مناسب برای دانشجویان: (قسمت دوم) - تکفارس 

Ipad mini » بسیاری از افراد با تبلت های اپل آشنایی کامل دارند و به نوعی محصولات اپل را برای خود به صورت یک کلکسیون جمع آوری می کنند و همچنین با بروزرسانی آن ها به طور مداوم نوع جدیدتری از محصولات اپل را خریداری می کنند .
اما باید گفت که اپل دو نوع تبلت دارد که مدل ارزان تر آن ipad mini نام دارد و قیمت آن برای مدل ۱۶ گیگابایتی برابر ۲۴۹ پوند می باشد.
خود شرکت اپل معتقد است که ipad mini اصلی فروش بیشتری در بازارهای امروزی دارد و اگر چه با آمدن مدل های جددیتری از تبلت این مدل نیز از بازار جمع شود. اما شاید مقداری دو کلمه ارزان و اپل نسبت به یکدیگر مناسب نباشد و با یکدیگر جور در نیاید اما باید گفت که منظور از ارزان بودن بی کیفیتی این تبلت نیست و این البته که یک سرمایه گذاری زیان بار است.
اما اگر قصد دارید تا به نوعی محصولات اپل را داشته باشید اما پول زیادی برای خرید آن ندارید خوب طبیعی است که خرید یک دستگاه دست دوم بسیار منطقی تر می تواند آرزوی شما را برآورده کند.اما نگاه ها نسبت به تبلت ipad mini retina کاملا فرق می کند و در برابر قیمت بالای آن که ۳۱۹ پوند می باشد البته برای ۱۶ گیگابایت رم , می تواند یک فضای رقابتی را بوجود آورد.
یکی از بهترین ویژگی هایی که برای این نوع از سری تبلت های اپل می توان در نظر گرفت بحث کیفیت بالای نمایشگر آن و همچنین پردازنده ۶۴ بیتی آن می باشد.البته اگر بخواهید برای هر کدام از این تبلت های ۵۵۹ پوند هزینه کنید طبیعی است که می توانید با میزان رم بالاتر (۱۲۸ گیگابایت) کار کنید و البته با پرداخت بیشتر هزینه قابلیت ۴G را هم برای تبلت خود ایجاد کنید.
این تبلت با توجه به اینکه دارای قیمت بسیار زیادی می باشد مناسب برای دانشجویان نیست که خواهان هزینه پایین تری می باشند.
تبلت هایی با اندازه های بزرگتر:
اگر بخواهیم یک جایگزین نسبتا مناسب به جای خرید یک نوت بوک متوسط در نظر بگیریم باید گفت که معمولا تبلت ها به طور معمول زمانی که از اندازه ۸ اینچی فراتر می روند هم از نظر کارآیی و هم از نظر میزان کارکرد برای افراد مناسب تر می شود و می توانند با پرداخت هزینه بیشتری نسبت به تبلت های ارزان قیمت یک دستگاهی تهیه کنند که در کنار یک صفحه کلید بلوتوث دار بتوانند با یک لپ تاپ کوچک رقابت کنند و جایگزین قابل قبولی برای لپ تاپ های با کارآیی متوسط باشد.
Samsung galaxy tab s » شرکت ساسونگ یکی از بزرگترین شرکت های ساخت تبلت و لوازم صوتی و تصویری می باشد که همه ما به نوعی با محصولات متعدد آن آشنایی داریم و التبه در زمینه تولید تبلت و گوشی های هوشمند توانسته پیشرفت های مناسبی را داشته باشد. البته شاید اینگونه تفکر کنید که این تبلت به نوعی می تواند گوی سبقت را از اپل بگیرد و در واقع بیشتر مشتریان را به خود جلب کند اما باید گفت که واقعا اینگونه نیست اگر چه تلاش های بسیاری در این زمینه برای ضربه زدن به تسلط اپل صورت گرفت ولی خوب اینگونه هم نیست که به سرعت به این هدف خود برسد.
این تبلت که به نوعی در دو نوع ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی عرضه می گردد می تواند به خوبی با ipad air رقابت داشته باشد و البته اگر با توجه به قیمت آن حتی با کیفیت تر هم نباشد. این تبلت را می توانید با قیمتی به اندازه ۴۰۰ پوند یا حتی بیشترو یا کمتر خریداری کنید اما واقعا می توان گفت که قابل رقابت با ipad air را دارا می باشد حافظه ۱۶ گیگابایتی با دو دوربین و همچننی رابط کاربری محبوب touchwiz id و ۴۵۴ گرم وزن توانسته نظرات خوبی را از به خود اختصاص دهد.
ممکن است که با خود بگویید که بسیار خوب پس گوی سبقت از شرکت اپل گرفته شد و سامسونگ توانست پیروز میدان شود ولی این تفکر درست نیست چرا که این ویژگی هایی که بیان شد شاید روی کاغذ درست و خوب به نظر بیاید ولی در عمل وقتی با این تبلت کار می کنید نواقص و اشکالات زیادی برای شما آشکار می شود.
این نوع تبلت سامسنگ اگر چه به ظاهر خوب به نظر برسد ولی خوب سست و شکننده است و با توجه به سیستم عامل اندروید کاربران را محدود می کند و اگر چه ممکن است که سیستم عامل اندروید روی گوشی های هوشمند به طور مناسب کار کند ولی زمانی که روی تبلت سوار می شود از کارآیی آن روی این تبلت کاهش می یابد. شاید یکی از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای این تبلت در نظر گرفت سبک و نازک بودنش می باشد.در کل این دستگاه را در دسته سیستم های خوب دسته بندی می کنیم ولی با توجه به قیمت بالا و نامناسبی در کارآیی باعث می شود تا به خود بگوییم چه تعداد از دانشجویان این تبلت را کنار می گذارند؟
برگرفته از: بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.