توضیحاتی پیرامون چاپ سه بعدی: - تکفارس 
توضیحاتی پیرامون چاپ سه بعدی: - تکفارس 

توضیحاتی پیرامون چاپ سه بعدی:

عرفان رحیمی
۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 11:23
توضیحاتی پیرامون چاپ سه بعدی: - تکفارس 

 

شاید تا کنون با بحث چاپ سه بعدی آشنایی داشته باشید و بدانید که امروزه صنعت چاپ سه بعدی می تواند در بسیاری از حرفه ها مانند ساخت ابزار و قطعات و … کمک کننده باشد و بسیاری از عملیات های پیچیده ای را که مهندسان برای ساخت یک قطعه و … صرف می کنند به ساده ترین حالت تولید کند و با استفاده از این چاپگر های سه بعدی و موارد اولیه ای که در آن به کار می رود به ساخت سازه هایی بپردازند.

بسیاری از حرفه های دیگر هم از این نوع تکنولوژی نوین استفاده می کنند و حتی در همین اواخر هم توسط چاپگر های سه بعدی به تولید و ساخت تفنگ هایی هم پرداخته اند.البته مصارف دیگری چون ساخت قطعات پلاستیکی هم نوعی دیگر از روش های استفاده از این چاپگر های سه بعدی است.

اما باید گفت که استفاده از این نوع پرینترهای سه بعدی هنوز به صورت کاملا فراگیر استفاده نمی شود و شما هنوز نمی توانید در بازار پرینترهایی مانند HP و… را در کنار پرینترهای سه بعدی به صورت یکجا مشاهده کنید و البته که برای عموم مردم خرید این نوع پرینتر ها میسر نیست زیرا هنوز هم نسبت به دیگر چاپگرهای مرسوم بسیار گرانتر می باشد.

اگر بخواهیم تخمینی برای قیمت های این نوع چاپگر ها داشته باشیم می توان حدود ۱۷۰۰ پوند برایش تعیین کرد و البته این در جاییست که برای خرید یک تلویزیون باید در همین حدود پول داد. وقتی شما به راحتی هزینه خرید یک لپ تاپ اپل و یا تلویزیون را  در اختیار دارید پس خیلی هم جای تعجبی برای اینکه بتوانید چنین چاپگرهایی را خریداری کنید وجود ندارد.

 

33

 

 

اما بد نیست که ویژگی یک چاپگر را مورد بررسی قرار دهیم و تعدادی از ویژگی های آن را بگوییم .

چاپگری که قصد توصیف آن را داریم RapidBot نام دارد انی نوع چاپگر سهبعدی در شبکه های آنلاین به فروش می رسد و از جمله ویژگی های بارز آن می توان به نوار kapton که یک فیلم با درجه حرارت بالا و انعطاف پذیر باقی می ماند و برای استفاده از قطعات پلاستیکی از بیوپلاستیک تجدید پذیر استفاده می شود و خوب البته برای اینکه با مشکلی در روند تولید روبرو نشود از این نوع مواد استفاده شده است.این چاپگ به خوبی با سیستم عامل های ویندوز ۷ و ویستا همخوانی دارد و قادر است تا ۶۰mm بر ثانیه به چاپ بپردازد.

این کیت تقریبا ارزان محسوب می شود و با توجه به مالیات بر ارزش افزوده حدود ۵۴۱ پوند هزینه دارد. اگر بخواهیم کوتاه و مختصر بیان کنیم باید گفت این نوع از پرینتر های سه بعدی از کیفیت و دقت خوبی برخوردار است و در چند ماه پیش این دستگاه به صورت قابل توجهی شروع به بالا بردن کیفیت قطعات خود نمود و برای اینکه به صورت واضح آن را قضاوت کنید کافی است که خودتان آن را امتحان کنید.

Cube: این دستگاه یکی دیگر از پرینترهای سه بعدی است که در ابعاد ۱۰*۱۰*۱۳ اینچی است . با خرید این پرینتر سه بعدی می توانید نرم افزار مورد نظر آن را نصب کرده و سپس به استفاده کردن از آن بپردازید البته که برای پردازش آن باید قدم های بیشتری را برداشت. تولید کننده انی دستگاه پرکاربرد توانست با تولید محصول خود ثابت کند تا می تواند نظر کاربران را در امر پرینترهای سه بعدی به خود جلب کند و به عنوان مثال می تواند چاپ را در هر دو مدل PLA و ABS انجام دهد که البته از نظر رنگ حدود ۱۶ میلیون رنگ متفاوت وجود دارد که می توان انتخاب کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که برای این چاپگر در نظر گرفته شده است بی سیم بودن و کنترل از طریق را دور آن است که البته شما می توانید به وسیله شبکه wi-fi خود به پرینتر خود البته در محدوده آن متصل شده و به کنترل آن بپردازید.همچنین می توانید برای اینکه از cube  استفاده کنید نرم افزار  cubespecific را از اینترنت و یا دیسک نوری بر روی سیستم عامل ویندوز و یا مک خود نصب کنید و به راحتی شروع به کار کردن با آن کنید . اما شاید نرم افزاری که برای آن به کار برده می شود خیلی از نظر حرفه ای بودن رضایت بخش نباشد ولی خوب برای استفاده چاپ های خانگی و استفاده کودکان و بزرگسالان در سطح های معمولی قابل قبول می باشد.به طور کلی استفاده و به کار بردن cube برای مصارف مختلف خوب می باشد و دلیل اینکه طرفدارانش زیاد است استفاده آسان از آن و همچنین خوش ساخت بودنش می باشد.

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

22

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.