بررسی بیشتر کاربرد تبلت ها :(قسمت دوم) - تکفارس 
بررسی بیشتر کاربرد تبلت ها :(قسمت دوم) - تکفارس 

بررسی بیشتر کاربرد تبلت ها :(قسمت دوم)

عرفان رحیمی
۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 12:09
بررسی بیشتر کاربرد تبلت ها :(قسمت دوم) - تکفارس 

همه ما با ابزار قدرتمند آفیس آشنا هستیم و می دانیم که این ابزار در امورد مختلف اداری و… کابرد فراوانی دارد و چه میزان فعالیت های مختلف را آسان می کند البته شایعاتی در مورد انتشار نسخه جدید از برنامه آفیس که برای سیستم عامل اندروید تعبیه شده منتشر شده است . البته هم کانون بسیاری از ابزار های آفیس اندرویدی وجود دارد که بدون نیاز به تایید مایکروسافت می توانند نیاز شما را برطرف کنند.اما بد نیست که هم اکنون برخی از مهمترین برنامه هایی که برای سیستم عامل اندروید و ios ساخته شده است را بررسی کنیم.Kingsoft office 5.5 : اگر شما این موضوع را قبول داشته باشید یا خیر هم اکنون آفیس مجموعه بسیار ارزشمندی است که در در تمامی دنیا و در مکانهای مختلف برای مصارف اداری و… استفاده می شود این ابزار در واقع یک پکیج آماده از این ابزارهای ویرایش متن را شامل می شود. کینگ سافت آفیس در واقع یک جایگزین برای آفیس است و برای شما قابلیت ویرایش تمامی اسناد را فرآهم می آورد که مواردی از قبیل وورد و پاورپوینت و اکسل و… را شامل می شود.

اگر شما دارای این مجموعه بی نظیر باشید می توانید به امکانات ابری هم برای ذخیره سازی به صورت ابری هم دسترسی داشته باشید و با ابزار های دیگری چون googlr drive  و  دراپ باکس و …. به خوبی کار کنید و متصل شوید.

جالب ایت بدانید که بیش از ۱۲ میلیون نفر از کاربران اندروید از این پکیج برای کارهای خود استفاده می کنند و طرفداران زیادی را به برای خود جلب کرده است.اما این نوید را به شما بدهیم که این ابزار به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است و شما می توانید به راحتی به دانلود این نرم افزار پرداخته و استفاده کنید.

Document To Go 3.0 :

این سرویس امکانی را به شما می دهد تا اگر فایل های نوشته شده و ذخیره کرده آفیس خود را می خواهید مشاهده کنید با استفاده از این ابزار می توانید فقط فایل های خود ار مشاهده کنید اما قادر به ویرایش آن نخواهید بود و از طریق این ابزار نصب شده بر روی تبلت خود می توانید فایل های ذخیره شده با فرمت های استاندارد آفیس را مشاهده نمود.

اما اگر کمی بخواهیم حرفه ای تر به این ابزار نگاه کنید نسخه پیشرفته تری از این نرم افزار وجود دارد و البته باید بابت آن ۹.۹۵  پونت بپردازید و در برابر آن می توانید از قابلیت ویرایش کردن فایل های آفیس خود و پشتیبانی از فرمت pdf هم بهره ببرید.

Page ویژه ios :

شرکت اپل با توجه به اینکه ابزار قابل توجهی مانند آفیس مایکروسافت نداشت بنابراین تصمیم گرفت تا این فقدان را برای خود حل کند بنابراین آمد و سه ابزار را در یک پکیج به نام iworks ارائه داد که اولین ابزار آن که همان page نام دارد جایگزین خوبی برای آفیس می باشد البته برای کاربرانی که از این نوع سیستم عامل استفاده می کنند یکی از ویژگی های جالب این نرم افزار این است که اگر تبلت شما یا گوشی شما به اینترنت متصل باشد پس از ذخیره سازی فایل های خود می توانید آن ها بر روی سرویس include ذخیره سازی کنید تا دیگر جایی برای نگرانی و دغدغه های مختلف از دست رفتن اطلاعات نباشد و حتی اگر تبلت شما از بین هم رفت باز هم در فضای مجازی به اطلاعات خود دسترسی پیدا می کنید.یکی از بزرگترین مشکلات موجو در این ابزار است که با فونت هایی که روی تبلت شما نصب نشده است مشکل دارد و این موضوع سبب می شود که با فونت های دیگری جایگزین کند ولی در کل باید گفت این ابزار فوق العاده ای نیست ولی خوب گران هم نیست.

Keynote برای ios :

خود شرکت اپل این ابزار را  یکی از قوی ترین ابزار هایی برای سخنرانی ها و همایش ها مطرح کرده است و البته که تا کنون برای ابزار های سیار ساخته شده است اما نسخه تبلتی آن به همراه انبوهی از انیمیشن ها ارائه شده است.اما در واقع اصل کار این نرم افزار به این گونه است که اگر قصد ساختن یک جدول و یا نمودار فروش برای مشتریان خود را دارید به راحتی می تونید از این ابزار استفاده کنید و البته که این موضوع یکی از موارد استفاده است.

 

کار با عکس ها در ابزار های سیار:

یکی از جذابیت های کار با ابزار های سایر همین موضوع گرفتن عکس و سپس ویرایش اون به صورت های مختلف است البته در این راستا ابزارهای مختلفی ارائه شده است که می توان تغییراتی را در رزولوشن و اندازه و … تصاویر بدست آورد و آن را ذخیره نمود یکی از این نرم افزار های معروف Adobe photoshop Touch است که برای سیستم عامل ios در نر گرفته شده است.

 

اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نباید به اندازه نم افزار فتوشاپ pc انتظار داشت و البته که به مراتب کار با آن ساده تر و همچنین ابزارهای کمتری را شامل می شود.

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.