ایمیل مارکتینگ و بازاریابی آنلاین: - تکفارس 
ایمیل مارکتینگ و بازاریابی آنلاین: - تکفارس 

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی آنلاین:

عرفان رحیمی
۷ آبان ۱۳۹۳ - 12:09
ایمیل مارکتینگ و بازاریابی آنلاین: - تکفارس 

این روزها ممکن است خیلی در مورد بازاریابی آنلاین و ایمیل مارکتینگ مطالبی را شنیده باشید و یا شاید هم اطلاعاتی را در مورد انی روش های نوین تبلیغات و بازاریابی بدانید و یا شاید هم حتی خودتون به نوعی با این روش ها کار کرده باشید و روبرو شده باشید .
به هر حال این نکته را باید بدانید که ایمیل مارکتینگ امروزه به شدت مورد توجه کسب و کار ها چه آنلاین و چه غیر آنلاین قرار گرفته است چرا که این کار توسط محیط وب و اینترنت صورت می گیرد و روز به روز هم به تعداد کاربران آنلاین افزوده می شود اما اگر بخواهیم یک تعریف مناسب از ایمیل مارکتینگ مطرح کنیم باید گفت که به فرآیندی گفته می شود که ما در سایت خود ایجاد می کنیم برای اینکه بتوانیم محیطی را فرآهم کنیم که با اجازه از کاربرانی که به سایت ما سر می زنند و با استفاده از روش های کاربرپسند ایمیل یا همان پست الکترونیک کاربران را دریافت کنیم تا بتوانیم در مراحل بعد آن ها را به سایت خود هدایت کنیم .
اما یکی از مهمترین سوالاتی را که مدیران سایت مطرح می کنند این است که آیا واقعا می توان کاری کرد که تمام ایمیل ها به inbox کاربران ارسال شود و خیلی از مدیران سایت ها از این موضوع که ممکن است ارسال های خود با spam روبرو شود نگران اند و به همین علت ممکن است کمتر به سمت این نوع روش تبلیغاتی روند و همان روش های سنتی را ادامه دهند .
اما نکته قابل توجه اینجاست که خوب طبیعتا هر کاری را اگر بدون دانش و تخصص لازم انجام دهیم قطعا موفقیت آن هم تضمینی ندارد و این کار یعنی جذب مخاطب از طریق ارسال ایمیل هم یکی از این حرفه هاست که حتما باید با تخصص لازم انجام گردد تا به راحتی و سرعت بتوان افراد زیادی را به عنوان مخاطب ب سایت خود دعوت کرد و با استفاده از این روش احتمال فروش خود را بالا برد.
اما گام اول برای این امر مارکتینگ از طریق ایمیل این است که مدیران سایت ها سعی کنند خودشان به روش های مختلف ایمیل افراد را بگیرند و جمع آوری کنند مثلا با استفاده از سیستم خبرنامه و یا ایجاد یک حق امتیاز برای کسی که ایمیل خود را در اختیار مدیر سایت قرار می دهد و یا روش های دیگر بتوان ایمیل افراد را جمع اوری کرد .
اما این نکته را باید توجه کرد که زمانی یک ایمیل برای یک کابر از طرف سایتی spam شناخته می شود که کابران روی دکمه spam کلیک کنندو در واقع این محدودیت را ایجاد کنند که اگر از طرف این مرکز ایمیلی برای من ارسال شد به صورت خودکار آن را به پوشه spam هدایت کن.
اما یکی از روش هایی که بوسیله اون می توان درصد inbox ایمیل ما را چک کند و بیان کند سایت www.mail-tester.com است که بوسیله این سایت می توان میزان احتمال اینکه ایمیل ارسالی ما به inbox طرف مقابل رفته یا خیر را بررسی کرد .
برای این کار ابتدا ایمیل خود را باز کرده و سپس وارد این سایت شوید.
زمانی که انی سایت برای اولین بار باز می شود یک ایمیل منحصر به فرد برای شما ساخته و در اختیارتان قرار می دهد البته برای بارهای بعدی هم ایمیل دیگری می سازد و در اختیارتان قرار می دهد آن ایمیل را کپی کرده و در قسمت compose سرویس دهنده ایمیل خود در قسمت وارد کردن آدرس ایمیل past کنید و سپس موضوع و متن امتحانی خود را هم وارد کرده و سپس send را بزنید.البته سعی کنید خیلی از تصاویر استفاده نکنید.
پس از ارسال این ایمیل به سایت مورد نظر رفته و روی عبارت check کلیک کینید و منتظر بمانید که یک عددی به شما نشان دهد معمولا اگر این عدد بالاتر از ۶ باشد نرخ spam شما بسیار پایین است و می توانید انی ایمیل را برای افراد مختلف ارسال کنید.
البته پس از انجام این کار در پایین صفحه مورد نظر می توانید علت اینکه نمرات منفی به شما داده را متوجه شوید و از طریق این روش ایرادات خود را برای ارسال ایمیل برطرف کنید تا بهتر بتوانید به ارسال ایمیل برای کاربران خود بپردازید.
گاهی اوقات شده است که مدیران سایت ها تصمیم می گیرند تا به یکباره حجم انبوهی از ایمیل ها را برای کاربران در کوتاهترین زمان ارسال کنند و این نکته را باید توجه کنید که این کار باعث می شود تا به شدت نرخ spam بالا رود و سعی کنید با فواصل زمانی زیادتری به ارسال ایمیل بپردازید.
به عنوان مطلب آخر هم باید گفت برای افرادی که قصد بازدهی بالا از ایمیل مارکتینگ را دارند باید به این موضوع توجه کنند که باید شرایطی را ایجاد کنند که کاربر به محض اینکه وارد سایتتون شد ایمیل خود را وارد کند و درواقع ما ۷ ثانیه زمان داریم که این جذب مخاطب و دریافت ایمیل را از سوی کاربران داشته باشیم .
برگرفته از : به روز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.