تازهای نوین تکنولوژی: - تکفارس 
تازهای نوین تکنولوژی: - تکفارس 

تازهای نوین تکنولوژی:

عرفان رحیمی
۳ آبان ۱۳۹۳ - 15:44
تازهای نوین تکنولوژی: - تکفارس 

 

*گروهی از محققان Mit  میزی با عنوان transform تولید کردند که نسبت به شرایط محیطی عکس العمل نشان می دهد .این میز مدرن دارای زیرساخت های سخت افزاری است که مطابق با ایجاد شرایط مانند شن زار ها حرکت کرده و مطابق با ایجاد شرایط خاصی مثلا باد یا باران و …. واکنش هایی را از خود نشان می دهد.

*اما توسط مهندسین همین دانشگاه برای دوچرخه ای چرخ های هوشمندی تعبیه شده است که قابلیت اتصال به بلوتوث

را دارا می باشد. البته با استفاده از آن می توانید در مسیر های مرتفع و پرترافیک با دقت بیشتری حرکت کنید و البته با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن که روی گوشی خود نصب می کنید قادر به کنترل کامل دوچرخه خود از نظر امنیتی هستید و می توان در صورت لزوم چرخ ها را قفل کنید.

*یک برنامه نویس آلمانی توانسته تا با استفاده از علم برنامه نویسی یک پهباد را به کنترل خود در آورد و با استفاده از دورین های نصب شده روی آن قادر به هدایت این پرنده می باشد. البته او برای هدایت این پهباد سر خود را به اطراف حرکت می دهد.

*اما گروهی از محققان توانستند تا با استفاده از ترکیب شیشه و پارچه مولدی تولید کنند که با حرارت بدن شروع به تولید برق می کند.در آینده ای نزدیک این وسیله پرکاربرد می تواند در مکان های گوناگون نظیر اتومبیل و هواپیما به کار رود.

* به تازگی شارژر لپ تاپی به نام دارت تولید شده است که میزان قدرت و نگهداری شارژ درون خود به اندازه ۴ برابر شارژر های معمولی لپ تاپ است و همچنین میزان وزن آن ۶ برابر سبکتر از شارژ های معمولی است .

بزرگترین فایده و استفاده ای که این شارژر منحصر به فرد دارد این است که می توانید همزمان علاوه بر استفاده برای شارژ لپتاپ خود آن را برای موبایل یا تبلت خود هم استفاده کنید.

 

*یک شرکت خودروسازی توانسته با استفاده از یک فناوری با عنوان واقعیت افزوده توانسته با نصب دوربین هایی در زیر اتومبیل زمین زیر اتومبیل را روی شیشه جلویی نمایان کند که این امر باعث شده تا راننده بتواند با استفاده از اون ها رانندگی ایمن تری را داشته باشد . همچنین در این تکنولوژی راننده قادر است تا مواردی چون میزان سوخت و وضعیت قطعات فنی را به خوبی روی شیشه اتومبیل نشان می دهد و این امر باعث می شود تا حواس راننده برای چک کردن این مواردجمع تر بوده و لازم نباشد تا مدام برای چک کردن این موارد چشم از جاده بر دارد که این امر هم خود سبب ایمنی ه چه بیشتر رانندگی می گردد.

*یکی از تولید کنندگان هارد دیسک اولین هارد دیسک پرتابل ۴ ترابایت را رونمایی کرد. برای ایجاد این فناوری دو دیسک سخت را در یک قاب جا داده و آن ها را به یکدیگر متصل کرده است.

این دیسک پر سرعت قادر است تا سرعت ۲۳۰ مگابایت در ثانیه را برای کاربران خودش به ارمغان آورد و به راحتی ظرفیت های بالا را انتقال دهند.

منبع: به روز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.