نگاهی مختصر به زندگی استیو جابز موسس شرکت اپل: - تکفارس 
نگاهی مختصر به زندگی استیو جابز موسس شرکت اپل: - تکفارس 

نگاهی مختصر به زندگی استیو جابز موسس شرکت اپل:

عرفان رحیمی
۲ آبان ۱۳۹۳ - 08:53
نگاهی مختصر به زندگی استیو جابز موسس شرکت اپل: - تکفارس 

 

این شخص در سال ۱۹۵۵ در آمریکا متولد شد اما به دلیل اینکه خانواده اون قدرت بزرگ کردن و پرورش اون رو نداشتند توسط خانواده جابز برای فرزندی پذیرفته شد.

اما جالب اینجاست که کلاس و درس برای این شخص آزار دهنده بود و پس از اینکه به مدت ۱٫۵ به تحصول در مدرسه مشغول شد آن را رها کرد و در کلاس های متفرقه مثل خوشنویسی ثبت نام کرد.

اما اولین شغل استیو شرکت در یک شرکت بازی سازی بود و رفته رفته در سن ۲۱ سالگی توسط یکی از دوستان خود در پارکینگ خانه پدری اولین شرکت کامپیوتری خود را احداث کردند.

در همون روز های ابتدایی توانستند اولین کامپیوتر خود را با عنوان اپل ۱ و سال بعد با عنوان اپل ۲ وارد بازار کردند و رفته رفته این اپل گسترش یافت و در نهایت هم اولین کامپیوتر خود که با رابط گرافیکی همراه بود را روانه بازار کردند.

اما پس از مدتی به دلیل فروش کم مکینتاژ میان خود و دیگر سهام داران درگیری هایی پیش اومد و اخراج شد که البته همون موقع بود که استیو شکست خورده توانست کامپیوتر NEXT را که اولین مرورگر وب دنیا روی اون بود را ایجاد کند.

اما رفته رفته شرکت اپل از کمبود ایده برای ادامه راه رنج می برد و این موضوع هم باعث شد تا بتوانند دوباره برای بودن استیو جابز تلاش کنند و NEXT را خریداری کردند و درنهایت استیو جابز به مدیر عاملی این شرکت انتخاب شد.

اما در سال های ۲۰۰ به بعد بود که اپل از آی پاد خود رونمایی کد همچنین فروشگاه موسیقی ITUNES رو هم احداث کرد .

رفته رفته در سال ۲۰۰۷ با معرفی آیفون انقلاب بزرگی در صنعت گوشی بوجود آمد و در سال ۲۰۱۰ از آیپد رونمایی شد. جالب اینجاست که این شخص دارای سرطان بوده و در سال ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی در خانه خود از دنیا رفت.

اکنون مدیر عامل این شرکت بزرگ تیم کوک است.

برگرفته از : به روز

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.