نگاهی برغول فناوری دنیا: - تکفارس 
نگاهی برغول فناوری دنیا: - تکفارس 

نگاهی برغول فناوری دنیا:

عرفان رحیمی
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 17:37
نگاهی برغول فناوری دنیا: - تکفارس 

 

همه با کم و بیش با محصولات و فناوری نوین شرکت قدیمی سامسونگ آشنا هستیم و می دانیم که این برند در سراسر دنیا تا چه انداز رشد کرده و توانسته جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد نماید و طرفدارن زیادی را به خود جلب کند.

این کمپانی در حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی در حدود ۱۷۹ میلیارد دلار پول به جیب زده و که با توجه به این موضوع و همچنین میزان طرفاداران و قدمت کمپانی آن را یکی از بزرگترین غول های دنیای فناوری دانست که می تواند رقیب بسیار سرسختی برای هم ردیف های خود یعنی اپل و مایکروسافت باشد.

اما نکته قابل توجه در این شرکت عظیم این است که سامسونگ فعالیت خود را با ناچیزترین سرمایه آغاز کرده و از قدمت آن هم سه نسل می گذرد.

شاید باورتان نشود که در ابتدای راه اندازی این شرکت یک کمپانی خوار و بار فروشی بود و رفته  رفته صاحبان آن تصمیم گرفتند تا پا به عرصه لوازم الکتونیک گذارند که خوب البته رشد خوبی هم به همراه داشت .

قصد اصلی آن بود که دیگر مجبور نباشند برای تامین این گونه لوازم از کشورهای دیگر نظیر ژاپن وارد کنند  و درآن زمان از شرکت های پاناسونیک و سونی لوازمی را وارد کنند. سامسونگ در عملکرد خود بی نظیر بود و دیری نپایید که رفته رفته پیشرفت زیادی در روند این شرکت دیده شد و به سرعت خود را به پای بزرگان الکترونیک رسانید.

اما در سال ۱۹۹۳ اتفاق جالبی رخ داد و آن هم این بود که رئیس شرکت سامسونگ تصمیماتی را برای انجام طرح خود در یکی از هتل ها گرفت که این طرح ۳ روز به طول انجامید.

حال دیگر سامسونگ تبدیل به یکی از قدرت مند ترین شرکت های صنعت الکترونیک شده بود و روز به روز به پیشرفت خود اضافه می کرد و به خوبی می توان تنوع و گسترش محصولات را در طی سال های پی درپی دید .

همچنین این کمپانی شروع به احداث کارخانه جات تولید نیمه رساناها و همچنین کاغذ نمود.

درواقع واحد مهندسی بخش ساخت و ساز دفاتر را ب عهده گرفتند و در حال حاضر مالکیت برج های بزرگ دانیا را هم دراختیار داشتند.

یکی از مهمترین اتهام هایی درباره این شرکت عظیم زده می شود آن است که سامسونگ همیشه یک تقلید کار است و متهم به این است که محصولات با کیفیت دیگر کمپانی ها را برداشته و گسترش می دهد و همان ها را با کمی تغییر به بازار عرضه می کند.

در جدیدترین دادگاهی که د همین رابطه تشکیل شده است شرکت اپل سامسونگ را به تقلید  و کپی کاری از روی ظاهر آیفون متهم کرده است.

البته این مطلب را تا حدودی در محصولات تولید شده توسط سامسونگ می توان دید که درست است که بسیاری از محصولات شرکت سامسونگ با کمپانی های بزرگ یا شرکت اپل برابری می کند ولی خوب این موضوع را هم نباید فراموش کرد که یک تبلت و یا گوشی هوشمند ظاهری خیلی متفاوت از حالت فعلی نمی تواند باشد و ناخواسته این تولیدات شبیه به دیگر کمپانی ها می گردد.

 

برگرفته از: بزرگره رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.