شما هم دعوتید؛ جشن ۲۰ سالگی پلی استیشن - تکفارس 
شما هم دعوتید؛ جشن ۲۰ سالگی پلی استیشن - تکفارس 

شما هم دعوتید؛ جشن ۲۰ سالگی پلی استیشن

محمد قویدست
۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 10:56
شما هم دعوتید؛ جشن ۲۰ سالگی پلی استیشن - تکفارس 

حدود دو ماه دیگر است که برند معروف و صد البته محبوب پلی استیشن به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی اش جشنی بزرگ به پا خواهد کرد. شهر زیبای لاس وگاس که همواره رویای دوست داران مهمانی و خوش گذرانی های دوستانه بوده است در روز های ششم و هفتم ماه دسامبر قرار است میزبان جشن تولد با شکوه پلی استیشن ژاپنی باشد .جشن بزرگ PlayStation Experience دو روز کامل میزبان طرفداران و دوست داران سونی و پلی استیشن خواهد بود. همه ی کسانی که راغب به شرکت در جشن بزرگ غول ژاپنی میباشند می توانند تا ۲۰ اکتبر منتظر جزئیات بیشتری که قرار است از سوی خود سونی منتشر شود بمانند. اما برای جمعیت غالبی که فرصت دستیابی به این مراسم برای آنها وجود ندارد به اندازه ی کافی محتوای سرگرم کننده و جذاب خبری وجود خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

در خلال اخبار مربوط به جشن بیست سالگی پلی استیشن در وبلاگ رسمی سونی پلی استیشن به نمایش بازی های جدیدی که قرار است سال آینده منتشر شوند نیز اشاره شده. پیش این نیز یکی از عوامل دست اندرکار استودیو ناتی داگ به این قضیه اشاره کرده بود که بازی پر سر و صدای Uncharted 4 به زودی نمایشی مهم بر روی کنسول های پلی استیشن خواهد داشت.

اما اهمیت مراسم سونی جیست؟ مسلما هدف صرفا خود نمایی و خوش گذارنی نبوده و سیاست های بسیاری در پس برگزاری این جشن عظیم نهفته است. اهمست موضوع جشن از آنجایی سرچشمه می گیرد که منابع معتبر، خبر از معرفی ۲ بازی بزرگ با بودجه های بالا را داده اند. این میتواند یک نبرد تبلیغاتی بسیار چالش برانگیز برای مایکروسافت باشد. شاید با خود فکر کنید که فروش بیش از اندازه ی کنسول سونی خود سونی را نیز نگران کرده بود, پس سونی چه نیازی به تبلیغات بیشتر دارد؟ استحکام بخشیدن به نام اعتبار سونی در جای جای دنیا مهم ترین هدف این جشن و از سوی منتشر شدن دو بازی نام برده که به احتمال زیاد یکی از آن ها توسط استودیوهای داخلی سونی تولید می شود نیز از جمله اهداف دیگر برگزاری این جشن است.

کنسول پلی استیشن سونی، برای اولین بار در تاریخ ۳ دسامبر سال ۱۹۹۴ در ژاپن عرضه شد و تا آن زمان تنها کنسولی بود موفق به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون واحد در سراسر جهان شده بود. کنسول با کیفیت بسیار بالای سونی به عنوان پیشرو در کنسول های ساپورت کننده ی دیسک سی دی بهترین گزینه برای انتخاب بود و به طور یقین پیروز اصلی میدان رقابت کنسول ها در زمان خود بود. حال آنکه در سال ۱۹۹۴ رقابت به شدت امروز نبود و بازار یابی بسیار راحت تری در دستور کار سونی در حال اجرا بود. پلی استیشن بعدی، یعنی پلی استیشن دو, ۶ سال بعد و در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و تا به امروز هم با ۱۵۵ میلیون واحد فروخته شده، پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ و یک نماد محسوب می شود که به بیان بسیاری از دوست داران جان سخت دنیای کنسول ها میباشد. اما پلی استیشن ۳ یک سال پس از رقیب قدرتمندش اکس باکس ۳۶۰ تولیدی مایکروسافت، در سال ۲۰۰۶ پا به میدان گذاشت. عوامل متعددی از جمله جذابیت بسیار زیاد طراحی جدید مایکروسافت و ارزان تر بودن اکس باکس ۳۶۰ دست به دست هم دادند تا پلی استیشن ۳ به اندازه دو عضو دیگر خانواده اش موفق نباشد و در مجموع تا به امروز حدود ۸۰ میلیون واحد بفروشد. اما غول ژاپنی هنوز در حال نفس کشیدن است. فروش بی سابقه ی پلی استیشن ۴ تقریبا همه را ز موفقیت اکس باکس وان نا امید کرده است. دقیقا بلایی که سر پلی استیشن ۳ آمد امروز اکس باکس وان در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است.

با این تفاسیر تبلیغات بیشتر و حذف کردن کامل رقیب دیرینه ی پلی استیشن میتواند انگیزه ی بسیار خوبی برا برگزاری جشن ۲۰ سالگی پلی استیشن باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید