رانندگی ایمن با فناوری V2V: - تکفارس 
رانندگی ایمن با فناوری V2V: - تکفارس 

رانندگی ایمن با فناوری V2V:

عرفان رحیمی
۱۸ مهر ۱۳۹۳ - 10:02
رانندگی ایمن با فناوری V2V: - تکفارس 

 

شاید شما هم روزی با خود فکر کرده باشید که آیا روزی می آید که واقعا کلمه خودرو به معنای واقعی خود برسد یعنی با هوشمندی و فناوری که در آن به کار می رود رانندگان با اطمینان خاطر بالا به رانندگی بپردازند و از هشدارهای پیرامون خود با خبر شوند اما با امدن فناوری نوین با نام V2V امکانی برای خودروهای اتوماتیک و هوشمند فرآهم شده است که باعث می گردد تا رانندگان داخل خود رو از طریق یک ارتباط کاملا بی سیم به سیستم های اطراف و اتومبیل های دیگر متصل شده وباعث گردد تا هشدارهای لازم از جمله اینکه سرعت شما زیاد است و یا اینکه فاصله مورد نظر با اتومبیل جلویی به میزان کافی نیست و خلاصه اینکه به طریقی شما را از وضعیت رانندگی خود نسبت به دیگر  اتومبیل ها با خبر می سازد.

اما در ایالات متحده این امکان برای خودرو ها فرآهم شده و به این صورت است که مثلا اگر شما در حال رانندگی در یک ترافیک سنگین هستید و ماشین های روبروی شما به شدت روز ترمز بزنند این اتومبیل هوشمند توانسته زودتر این اقدام را دریافت و ترمز را فعال کند در این صورت از زنجیره ای از تصادفات پشت سر هم جلوگیری خواهد شد.

پس این تصور را داشته باشید که قبل از اینکه خودروی جلویی شما ترمز کند خودروی شما را با صوت و یا نمایش علائم روی مانیتور اتومبیل شما با خبر سازد و این باعث می گردد تا از یک تصادف زنجیر وار جلوگیری شود.

البته از جمله دیگر موارد مورد استفاده از این فناوری پر کاربرد این است که می تواند در سر چهارراه ها و یا کامیون های هم مسیر با اتومبیل ها از تصادفات وحشتناک جلوگیری کند.

اما در شرایط نامناسب آب و هوا با استفاده از فناوری V2V می توان استحکام خودروی خود و جلویی را فعال کرد و همچنین هشدارهایی از قبیل ” عبور نکنید” یا ” این مسیر بسته است” و… باعث ایجاد یک فضایی می شود که راحت تر و با دقت بیشتری رانندگی کرد و خوب البته تمامی این موارد برای این است که از تصادفات جاده ای کم شود.

اما یکی دیگر از ویژگی های مهم این فناوری این است که با نزدیک شدن به مکان هایی از قبیل بیمارستان و منطقه مدرسه و …. شما را با خبر می سازد و همچنین در پیچ های خطرناک جاده ای و همچنین یخ زده با اطلاع می کند.

اما در زمانی که به چراغ قرمز های در حال تغییر هشدارهای مربوط به آن را دریافت می کنید که این امر باعث می شود که برای عبور از چراغ قرمز سرعت خود را بیهود زیاد نکنید.

اما فعلا این فناوری نوین برای اتومبیل های کوچک طراحی و پیاده سازی شده است و راه و ترابری ایلات متحده قصد دارد تا آن را برای دیگر وسایل نقلیه و حتی قطار ها و متروها هم پیاده کند.

اما در آخر یکی از بزرگترین مزیت های V2V این است که به مسافران منتظر وسایل نقلی عمومی این امکان را می دهد تا بدانند تا چه زمانی باید صبر کنند تا قطار مورد نظر خود بیاید و سوار شوند و همچنین باعث بالا رفتن هر چه بیشتر اعتماد شهروندان در امر عمومی حمل و نقل می گردد.

 

 

برگرفته از : بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.