نگاهی دقیق تر به منوی شروع در ویندوز ده! - تکفارس 
نگاهی دقیق تر به منوی شروع در ویندوز ده! - تکفارس 

نگاهی دقیق تر به منوی شروع در ویندوز ده!

shima dorri
۱۴ مهر ۱۳۹۳ - 22:14
نگاهی دقیق تر به منوی شروع در ویندوز ده! - تکفارس 

نگاهی دقیق تر به منوی شروع در ویندوز ده!
همانگونه که احتمالا تا کنون شنیده اید، ویندوز ده یک منوی شروع کاملا تصویری دارد. این منوی شروع دقیقا همان منویی نیست که شما در ویندوز هفت یا ویستا استفاده می کردید. در حقیقت بسیار بهتر است! منوی شروع ویندوز ده بهترین منویی است که تا کنون وجود داشته است. اگر بخواهید دقیقتر نگاهی داشته باشید، سمت چپ منوی استارت ویندوز ده، به جز اضافه شدن چند رنگ و قالب جدید بسیار شبیه ویندوز هفت است. اگر چه مقداری پیشرفت داشته است: دکمه ی پاور به بالای منو رفته است، و منوهای سمت راست مانند documents ، computer و control panel به سمت چپ رفته در یک بخش ضمیمه شده رو بالا قرار گرفته اند. با این طراحی قسمت راست منوی شروع ویندوز ده، برای پنجره های آنلاین آزاد می ماند. قبل از اینکه در حال جیغ کشیدن فرار کنید، باید بگویم این پنجره های آنلاین در منوی شروع به طرز عجیبی آنقدرها هم آزاردهنده نیستند.در حالت پیش فرض شما یک گروه از برنامه های پوشش شهری را در اختیار دارید مانند: Skype ، Weather ، Mail و Store. شما میتوانید هر کدام از این پنجره های آنلاین و حتی همه ی آنها را حذف کنید. در این حالت هیچ پنجره ی آنلاینی وجود نخواهد داشت و میتوانید هر برنامه ای که می خواهید را در این قسمت اضافه کنید. به طور مثال می توانید از قسمت راست منوی شروع برای قرار دادن آیکون های بزرگ برنامه ها و بازی های مورد علاقه تان استفاده کنید. اگر نگران هستید که این برنامه های آنلاین زیادی آنلاین باشند، می توانید قسمت updates / Animation آنها را خاموش کنید.
منوی شروع در ویندوز ده، کاملا سفارشی و مشتری پسندساز است. شما می توانید رنگ زمینه را توسط کلیک راست و انتخاب گزینه ی personalize تغییر دهید، پنجره های آنلاین را به این سو و آن سو بکشید، و همچنین برنامه های مورد علاقه تان را در سمت راست منوی شروع قرار دهید. و شاید از همه مهم تر، شما می توانید ظاهر شدن آیتم های سیستم مانند:control panel و document را هم سفارشی کنید. به روش زیر عمل کنید: روی taskbar کلیک راست کنید، سپس properties > start menu> customize. تعداد بسیار کمی از این آیتم ها به صورت پیش فرض در منوی شروع وجود دارند.
تقریبا انجام کارهای دیگر در ویندوز ده به همان ترتیب است که شما انتظار دارید. میتوانید نام برنامه ی مورد نظرتان را در قسمت search/run در پایین صفحه تایپ کنید، اگر نام مورد نظرتان با برنامه تطابق داشته باشد برنامه ظاهر می شود. و اگر دقیقا با هم تطابق نداشته باشند، پنجره ای بالا می آید که در قسمت browser آن به صورت پیش فرض سایت Bing است، که شما ظاهرا نمی توانید آن را به Google تغییر دهید! با کلیک روی قسمت All application خواهید دید که ظاهر شدن برنامه ها مانند ویندوز هفت است. دکمه ی power مانند قبل کار می کند. با کلیک بر روی عکستان در بالای منوی شروع، می توانید کامپیوتر را lock یا sign out کنید.
من کاملا تحت تاثیر منوی شروع ویندوز ده قرار گرفتم، این منو یک نسخه ی به روزتر و بهتر از منوی شروع، در ویندوز هفت است. در واقع به شما این امکان را میدهد که تعدادی برنامه ی آنلاین هم در اختیار داشته باشید.
منبع: extremetech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.