محافظت از ابزارهای اندرویدی: - تکفارس 
محافظت از ابزارهای اندرویدی: - تکفارس 

محافظت از ابزارهای اندرویدی:

عرفان رحیمی
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 12:35
محافظت از ابزارهای اندرویدی: - تکفارس 

 

رمزگذای بر روی ابزارهای اندرویدی تقریبا شبیه به موضوع استفاده از Windows Bitlocker در ویندوز عمل می کند و زمانی که آن را برای ابزارهای خد فعال کنید تقریبا اجازه دسترسی به تمام قسمت های دستگاه خود را می بندید و از دسترس عموم خارج می کنید.

اما برای فعال سازی آن به بخش settin  و سپس  sequrity رفته و به بخش  enctyt رفته و سپس اقدام به رمز گذاری کنید. البته این نکته را توجه داشته باشید که به هر میزانی از فضای بیشتری استفاده کنید مدت زمان ایجاد رمزهم افزایش می یابد و ممکن است این فرآند تا یک ساعت و یا بیشتر هم به طول بیانجامد.

از این پس هر زمان که دیوایس اندوریدی خود را روشن می کنید با وارد کردن یک PIN روبرو خواهید شد که این امر باعث عدم دسترسی می گردد البته این ابزار اندرویدی هم خالی از عیب و ایراد نیست و البته که شاید استفاده از نرم افزار های جانبی دیگر که مخصوص همین قصد ساخته شده اند انتخاب مناسبتری باشد . اگر کارت sd در درون دستگاه شما موجود است می توانید از رمز گذاری ذخیره بیرونی استفاده کنید.

 

99

 

اما شاید استفاده از موضوع رمزگذاری نسبت به عدم استفاده از ان امری باشد که سبب کند شدن در روند اجرایی برنامه ها گردد چرا البته در لحظه ورود چرا که مقداری از پردازنده صرف رمز گذاری فایل های درون برنامه ها می گردد . البته شاید این یک موضوع یکطرفه باشد چرا که شاید اگر بخواهید این تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید مجبور می شوید که از تنظیمات کارخانه ای استفاده کنید.

اما برنامه های کاربردی زیادی در google play  موجود می باشد که توسط آنها شما می توانید به ایمنی فایل های خود اضافه کنید . مثلا اگر از داده های ابری و فضای مجازی زیاد استفاده می کنید یکی از ابزارهای مهم برای اینکه امر حفاظت از اطلاعات شما انجام شود می توانید از  Boxcryptor استفاده کنید.

اما یکی از روش های رمزگذاری این است که می توانید تنها بخشی از فایل و یا داده های خود را رمزگذاری کنید و آن قسمتی را که برای شما اهمیت آن چنانی ندارد رها کنید والبته که ایمنترین روش این است که از ابزار ها و برنامه هایی استفاده کنی که تمام فایل شما را ایمن کرده و در برابر آسیب های افراد حفظ می کند.

 

 

666

 

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید