گوگل نکسوس ۶ در برابر آیفون ۶پلاس؟ - تکفارس 
گوگل نکسوس ۶ در برابر آیفون ۶پلاس؟ - تکفارس 

گوگل نکسوس ۶ در برابر آیفون ۶پلاس؟

محمد قویدست
۱۱ مهر ۱۳۹۳ - 19:49
گوگل نکسوس ۶ در برابر آیفون ۶پلاس؟ - تکفارس 

با انتشار تصاویر و اسنادی مبتنی بر نکسوس جدید شرکت گوگل دریافتیم که نکسوس۶ با افزاش سایز بسیار محسوسی همراه خواهد بود. افزایش سایزی که پای یک فبلت را به خانواده ی نکسوس ها باز میکند. حال بسیاری از سایت های گوناگون نکسوس جدید را رقیب اصلی آیفون ۶پلاس میدانند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر تمامی مشخصاتی که احتمالا در نکسوس ۶ شاهد آن خواهیم بود.

سری نکسوس ها همواره دستخوش تغییر تولید کننده های مختلف  بوده است. از اولین نکسوس تولیدی اچ تی سی تا نکسوس ۶ ساخت ال جی همگی مدعیان بزرگ اندروید محسوب میشدند. با اندروید خام و سخت افزار نسبتا بالایی که بر همین پایه همگان انتظار عملکرد بسیار بی نقصی را از آنان داشتند.

نوبت موتورولا رسیده است. شاید کمی تعجب آور باشد چرا که گوشی های ساخت موتورولا دو سالی هست که فرق چندانی با نکسوس ها ندارند. اندروید خام تولیدی گوگل به همراه سخت افزار های بسیار قوی و پیشرفته همپی نشانی از نکسوس ها داشتند اما با این حال هیچ گاه نامی از سری نکسوس گوگل بر روی آنان گذارده نشد اما از چندی قبل تولید نکسوس ۶ به موتورولا نسبت داده شده است. انتشار تصاویر بسیاری نیر خود تایید کننده ی این ادعا هستند.

اما چه انتظاری از نکسوس جدید باید داشته باشیم؟

صفحه نمایش:

صفحه نمایش عظیم الجثه ی ۵.۹ اینچی به همراه رزولوشن ۲K . این تمام چیزی بود که بر روی یکی از عکس های منتشر شده نوشته شده بود که از همان ابتدا برای بسیاری تعجب آور بود. گویا نکسوس جدید قرار است پا به پای نوکیا و لومیای بزرگ ۶ اینچی اش سایز فبلت ها را افزایش دهد که البته دلیل آن هم مشخص است. بازار گوشی های سایز متوسط ۴ تا ۵ اینچ کاملا اشباع است. گ.گل میخواهد به عنوان یک پیشرو مردم را به خرید هرچه بیشتر فبلت ها ترغیب کند.

 

ساخت افزار و باتری:

Snapdragon 805 که انتظار میرد عملکرد بی نقص دو نسل قبل را به همراه مصرف باتری بسیار پایین نسل پیشین با هم به ارث برده باشد تا شاید در جدول عمر باتری و یا بنچ مارک ها نکسوس جدید بتواند خودی نشان دهد. چهار هسته با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز در هر هسته به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 420 دیگر میزبانان این گوشی قدرتمند آینده خواهند بود. امیدواریم با این تفاسیر تمامی ضعف های نکسوس ۵ در عملکرد سخت افزاری پوشیده شده باشد. همچنین در مورد عمر باتری این دستگاه نیز باید امیدوار باشیم چرا که از قرار معلوم نکسوس جدید مجهز به یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی شده که در مقایسه با نکسوس ۵، ظرفیت آن ۹۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است. همچنین گوگل با پرده برداری از نسخه ی جدید اندروید از پروژه Volta رونمایی کرد که به گفته ی خود گوگل تا ۳۰ درصد میتواند مصرف باتری را در دستگاه ها بهینه کند. ترکیبی از مصرف بهینه Snapdrgon 805 و همچنین اندروید L در کنار این پروژه میتواند رکورد بسیار خوبی در عمر باتری دستگاه ها باشد.

دوربین و اسپیکر:

دوربین مخصوص سلفی با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دوربین عقب این دستگاه به احتمال زیاد با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعف نسل قبل میتوان به عملکرد متوسط سنسور دوربین نسبت به سایر رقبا اشاره کرد که امید است در این سری این مشکل نیز کاملا حل شده باشد. همچنین نسل پیشین از فقدان حضور یک بلندگوی با کیفیت رنج مبرد. صدا های خروجی ضعیف و بی کیفیت بودند و در برار رقیبی همچون Xperia Z1 و یا HTC One M8 حرفی برای گفتن نداشتند. اما با توجه به عکس های درز کردا میتوان دریافت که همان طراحی بلندگو ها در موتو اکس جدید در نکسوس امسال نیز مشاهده خواهد شد که انتظار عملکرد بسیار خوبی را از آن داریم.

حال تقریبا تمامی مشخصات تلفن جدید گوگل را میدانیم و تنها کاری که باید بکنیم منتظر ماندن تا عرضه ی رسمی این تلفن هوشمند است.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید