ترفند های جست و جو در گوگل: - تکفارس 
ترفند های جست و جو در گوگل: - تکفارس 

ترفند های جست و جو در گوگل:

عرفان رحیمی
۱۰ مهر ۱۳۹۳ - 12:00
ترفند های جست و جو در گوگل: - تکفارس 

 

امروزه این امر که حتی یک روز رو بدون اینترنت و دنیای اون سر کنیم تصوری تقریبا غیر ممکن است و از اون مهم تر اینکه حتما برای انجام کارهای روزمره خود حداقل یک بار به گوگل و موتور جست و جوگر قدرتمندش سر می زنیم.

اما بسیار از کاربران هنوز فکر می کنند که گوگل همان موتور جست و جوگر ساده است که هیچ امکانات دیگری را هم در اختیار ما قرار نمی دهد اما این نکته را نباید فراموش کرد که گوگل علاوه بر جست و جو قابلیت های خوب دیگری را هم دارد که باید به آن ها اشاره کرد:

یک نکته مهمی که باید حتما در هنگام جست و جو در گوگل به آن توجه کنیم این است که در حالت عادی کارکترهایی مثل &  در جست و جوی شما بی تاثیر است اما اگر برای شما این علائم مهم می باشند و می خواهید نتایجی با این کاراکترها بیابید حتما باید عبارت مورد نظر خود را بین “ “ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که کاراکتر های وارد شده برای شما اهمیت دارد و این کار باعث می شود که علائم وارد شده ارزشی برابر دیگر کلمات وارد شده داشته باشد. این ترفند بیشتر در جست و جوی کتاب و مقاله و خبر و … بسیار موثر و پر کاربرد است.

اگر شما بخواهید کلمه ای را از جست و جو حذف کنید باید قبل از عبارت مورد نظر خود علامت – قرار دهید.

 

farhangnews_93300-272322-1411469397

 

یکی از جالبترین بخش های سرچ در گوگل این است که برای جست و جوی غذا ها و دریافت میزان کالری و ارزش غذایی اون ها لازم نیست که حتما به سایت مورد نظر سر بزنید بلکه د خود صفحه گوگل این اطلاعات را می توانید ببینید و غذاهای گوناگون را هم با یکدیگر مقایسه کنیدالبته برای انجام این کار باید کلمه vs را بین دو غذای مورد نظر خود وارد کرده تا نتیجه به صورتی که گفته شد نمایان شود.

یکی دیگر از ویژگی های پرکاربرد دیگه این است که از گوگل می توان به عنوان ماشین حساب هم استفاده کرد.برای انجام این کار کافیست مثلا عبارت ۲*۲ = را در نوار جست و جو وارد نموده تا کل ماشین حساب گوگل ظاهر شود و شما می توانید از آن برای انجام محاسبات خود استفاده کنید. گوگل قابلیت تبدیل واحد های مختلف اندازه گیری را دارد مثلا برای تبدیل مایل به کیلومتر باید این عبارت را تایپ کنید: miles to km بعد از این کار کادری ظاهر می شود که می توانید واحد های مختلف را انتخاب نموده و مشخص کنید.

اما یکی دیگر از قابلیت های دیگر این موتور قدرتمند مشاهده دقیق زمان طلوع و غروب خورشید است.

اما گاهی وقتها شده می خواهید در یکی سایت خاص دنبال یک کلمه خاص باشید و نمی خواهید که در کل اینترنت دنبال اون باشید برای انجام این کار باید ابتدا عبارت مورد جست و جوی خود را تایپ نموده و سپس با گذاشتن علامت :  سایت مورد نظر خود را در آن بنویسید.

اگر برای شما مهم است که فقط به دنبال یک فرمت خاصی بگردید باید به این صورت تایپ کنید <technology> filetype:pdf که مثلا در این مثال برای شما تمام فایل های pdf  را که با این فرمت قرار دارند را می یابد.

برای اینکه بتوانید بفهمید که ریشه یک لغت در گوگل به چه معناست کافیست که قبل از اون عبارت etymology  را تایپ نموده تا ریشه اون لغت را به شما نشان دهد.

وضعیت آب و هوای یک شهر را هم می توان با سرچ کردن عبارت weather  قبل از اسم آن شهر متوجه شد.

در این زمان صفحه برای شما نمایان می شود که با استفاده از اون می توانید سرعت و جهت وزش بادها رو هم ببینید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.