اینتل ۱.۵ میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری بر روی چیپ های موبایل میکند - تکفارس 
اینتل ۱.۵ میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری بر روی چیپ های موبایل میکند - تکفارس 

اینتل ۱.۵ میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری بر روی چیپ های موبایل میکند

محمد قویدست
۵ مهر ۱۳۹۳ - 11:30
اینتل ۱.۵ میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری بر روی چیپ های موبایل میکند - تکفارس 

اینتل نامیست آشنا برای تمامی علاقه مندان و دنبال کنندگان دنیای تکنولوژی. سالها پیش از ظهور گوشی های هوشمند و روی بورس بودن لپ تاپ ها، تنها لوگوی آبی اینتل بر روی برچسب طلایی گوشه ی لپ تاپ ها بود که میدرخشید. بزرگترین کمپانی تولید کننده ی پردازنده گاهی نیز دوست دارد ARM و Qualcomm ، دو رقیب کوچکتر از خودش را به چالش بکشد. در ادامه ی خبر با ما همراه باشید.

چند ساعت پیش اینتل خبر از سرمایه گذاری بر روی سهام دو تولید کننده ی بزرگ چیپ های موبایل در چین خبر داد. ۲۰ درصد از سهام شرکت های Spreadtrum Communications و RDA Microelectronics هم اکنون در اختیار اینتل است که در این راستا شرکت Spreadtrum به طور مشترک با همتای هم کشور خودش به ساخت و فروش انواع مختلفی از SoC های اینتل می پردازد.

اما کجای این خرید اینتل برای رقیبان سرسخت او در دنیای پردازنده های موبایل چالش برانگیز است؟ پاسخح این است که اینتل با خرید سهام از این دو شرکت و بر اساس موجبات قرار داد توانسته است نیروی لازم و کافی برای تولید بسیار گسترده پردازنده های موبایل را به دست آورد. بسیار گسترده تر از Qualcomm و یا ARM .

شاید شما نام Spreadtrum را نیز نشنیده باشید اما این نکته جالب توجه است که تولید پردازنده های موبایل های هوشمند مبتنی بر FireFox OS تماما بر عهده ی این شرکت بوده که خود گواهیست بر پتانسیل بالای این شرکت چینی.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید