اشتباهات عمومی مردم در کار با موبایل خود: - تکفارس 
اشتباهات عمومی مردم در کار با موبایل خود: - تکفارس 

اشتباهات عمومی مردم در کار با موبایل خود:

عرفان رحیمی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - 18:40
اشتباهات عمومی مردم در کار با موبایل خود: - تکفارس 

بسیاری از ما کاربران بدون اینکه به نکات مهم امنیتی در استفاده از موبایل توجه کنند و دقت کافی را در استفاده از موبایل خود به خرج دهند دچار خساراتی می شوند که ممکن است جبران ناپذیر باشد.

  • یکی از مهمترین نکتنی که باید حتما در استفاده از تلفن همراه خود به آن دقت کنید این است که حتما باید موبایل شما دارای رمز باشد که البته این موضوع را می توانید هم از pattern و یا الگوهای موجود و یا اینکه از رمزهای عددی و کاراکتری استفاده کنید.

 

  • همیشه دقت داشته باشید که اگر از pattern های آماده در گوشی خود استفاده می کنید حتما از حالت های ضربدری استفاده کنید چرا که استفاده از این حالت می تواند از دیده شدن رمزتان در نور و باز شدن موبایلتان جلوگیری کند البته در حالت بهتر می توانید از پسسورد هایی استفاده کنید که به صورت کاراکتری است چون در این حالت با وجود تعداد زیادی انتخاب امکان هک شدن را به شدت کاهش می دهد.
  • حتما در قسمت storage گوشی خودتان امکان رمز گذاری روی مموری خود را فعال کنید تا در صورت به سرقت رفتن گوشی شما و یا گم شدن آن هرکسی به راحتی نتواند به اطلاعات شما دست یابد.

 

 

145103_996

 

  • در استفاده از گوشی خود حتما سعی کنید که از آنتی ویروس هایی مانند avira استفاده کنید و هر چند روز یکبار حتما آنها را با اتصال به اینترنت به روز کنید و بسیاری از این انتی ویروس ها این قابلیت را دارند که تمامی نرم افزار ها و فایل های موجود بر روی گوشی شما را بررسی می کنند و در صورت امن بودن پیغام software is safe را نشان می دهد.
  • با استفاده از نرم افزار های موجود در فضای مجازی می توانید موقیت تلفن همراه خود را از طریق اینترنت به صورت لحظه به لحظه و همچنین از طریق GPS نشان می دهد. البته بعضی از آن ها هم قابلیت روشن کردن هشدار را بر روی گوشی دارند بنابر این صدای هشداری روی گوشی شما فعال می شود و به افراد اطراف اعلام می کند که این گوشی به سرقت رفته است.

 

امیدواریم همیشه با رعایت نکات فوق حداقل یک مقداری بیشتر از گوشی خود مراقبت کنید و آن را در برابر هک شدن و یا سرقت محافظت کنید.

 

 

1450694_170

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.