نگاهی به تبلت های معرفی شده در IFA - تکفارس 
نگاهی به تبلت های معرفی شده در IFA - تکفارس 

نگاهی به تبلت های معرفی شده در IFA

محمد قویدست
۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - 20:43
نگاهی به تبلت های معرفی شده در IFA - تکفارس 

در جریان نمایشگاه IFA امسال، تبلت ها حضور بسیار پررنگی داشتند. از نمونه های بسیار خوش ساخت و خوش قیمت گرفته تا تبلت های پرچم دار و قدرتمند. اکنون در این مقاله نگاهی به تبلت های گوناگون معرفی شده از سوی کمپانی های معتبر در طی جریان مراسم نمایشگاه IFA خواهیم داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

تبلت های معرفی شده در این نمایشگاه بسیار متنوع بودند و میتوان گفت نقش بسیار پررنگی در جریان این نمایشگاه بزرگ داشتند و در مواردی حتی از اسمارت فون های جدید و پرچم داران نیز بیشتر مرکز توجه بوده اند . حال به بررسی سطحی تبلت های معرفی شده در نمایشگاه IFA 2014 برلین میپردازیم .

۱-Sony Xperia Z3 Tablet Compact

همانقد که اسم این تبلت طولانی است, لیست امکانات و مزایا و برتری های این تبلت نسبت به هم قد و قواره های خودش نیز بسیار طویل و طولانی است. این تبلت نیز از زبان طراحی شکیل و لوکس OmniBalance که پیش تر در محصولات سونی دیده بودیم بهره میبرد. اکسپریا زد۳ کامپکت را میتوان در واقع نسخه ی کوچک شده ی تبلت اکسپریا زد دانستو این تلبت بسیار خوش ساخت تنها ۶.۷ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن نیز فقط ۲۷۰ گرم است. حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت و بدنه‌ی ضد آب با پشتیبانی از استاندارد IP65/68 از جمله مشخصات سخت افزاری دیگر این تبلت زیبا میباشد. همچنین منبع قدرت این تبلت پردازنده ی چهار هسته ای Snapdragon 801 تولید کوالکام میباشد که به پردازنده ی گرافیمی Adreno 330 نیز مجهز شده است.

xperia-z3-tablet-compact-1

۲-Samsung Galaxy Tab Active

ضدآب بودن ویژگی ای بود که در آخرین پرچم دار سامسونگ به این خانواده اضافه شد. حال شاهد این مزیت در تبلت جدید سامسونگ نیز هستی. تبلت خوش ساخت و مقاوم سامسونگ به نام Galaxy Tab Active با همین مزیت در نمایشگاه IFA 2014 برلین معرفی شد. صفحه نمایش WXGA LCD با اندازه ۸ اینچ، باتری ۴۴۵۰ میلی آمپر بر ساعت،پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و ۱.۵ گیگابایت حافظه رم از مشخصات فنی این تبلت میباشند. همچنین دوربین های ۳.۱ و ۱.۲ به ترتیب در پشت و جلوی این دستگاه شمارا در گرفتن تصاویر در شرایط سخت همراهی میکنند. مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و نفود گرد و غبار و مایعات به داخل این گوشی از جمله مشخصات ادعا شده از سوی سامسونگ میباشند. یک کیس محافظ و قلم C-Pen نیز در هنگام عرضه ی این تبلت آن را همراهی خواهند کرد.

Galaxy-Tab-Active-20-with-C-Pen-m

۳-Asus Vivo Tab 8

بازار تبلت های ویندوزی در حال گرم شدن است. از سرفیس های گران و قدرتمند گرفته تا میان رده ها و ارزان تر ها. تبلت ۸ اینچی ایسوس با سیستم عامل ویندوز ۸ از جمله میان رده های خانواده ی تبلت های ویندوزی میباشد. پردازنده ی ۶۵ بیتی تولیدی اینتل از نوع Intel Atom Z3745 که یک چیپ چهار هسته ای با توان پردازشی ۱.۸۶ گیگاهرتزی آنرا همراهی میکند وظیفه ی تامین قدرت لازم برای اجرای برنامه ها و بازی ها و پاسخ دادن به عملکرد ها را در این تبلت به عهده دارد. این دتسگاه به طور پیش فرض از ۳۲ گیگ فضای ذخیره سازی بهره میبرد که میتوانید آنرا تا ۶۴ گیگ دیگر به لطف قابلیت نصب اس دی کارت ارتقا دهید.

Asus-VivoTab-8-6

۴-Lenovo ThinkPad Helix

تبلت قدرتمند لنوو با طراحی باریم و قابلیت های بسیار مشابه با سرقیس های مایکروسافت نیز در نمایشگاه IFA خودنمایی میکرد. نمایشگری با کیفیت ۱۰۸۰p, عمر باتری ۱۲ ساعتی , پردازنده ی Core M ساخت اینتل و همچنین ۸۱۶ گرم وزن به تنهایی و ضخامی کمتر از ۱ سانتی متر از جمله دیگر حزییات این محصول هستند . قیمت این دستگاه بدون کیبورد و قلم ۹۹۹ دلار است که احتمالا با قلم و کیبور مخصوص به حدود ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

thinkpad-helix-powerbase-1

۵-Alcatel OneTouch Hero 8

در خلال نمایشگه برلین آلکاتل هم گجت هایی برای معرفی داشت که یکی از آنها تبلت ۸ اینچی حدید این شرکت با نام OneTouch Hero 8 بود .این تبلت که لقب باریک ترین و سبک ترین ۸ اینچی را یدک میکشد تنها ۳۱۰ گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز حدود ۷ میلی متر است. از جمله مشخصات این تبلت میتوان به حضور یک پردازنده ۸ هسته ای، یک باتری ۴۰۶۰، صفحه نمایش با سایز ۸ اینچ و رزولوشن FULL HD ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل و همچنین ۱۶ گیگ حافظه ی داخلی با قابلیت ارتقای آن تا ۶۴ گیگ اشاره کرد.

ALCATEL-ONETOUCH-HERO-8-1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.