نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N56JR - تکفارس 
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N56JR - تکفارس 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N56JR

حسین توحیدلو
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - 22:50
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N56JR - تکفارس 

کمپانی ایسوس روز به روز بهتر از روزهای قبل خود می شود و فروش لپ تاپ های خود نیز از قبل بیشتر و بیشتر می شود. از این رو کمپانی ایسوس سعی کرده همه نوع لپ تاپ وارد بازار کند تا مشتریان زیادی به خود جلب شود. این کمپانی هم اکنون در حال ساخت گرانترین و ارزانترین لپ تاپ بازار است و کیفیت لپ تاپ های ایسوس نیز بسیار خوب است. یکی از محبوب ترین سری های لپ تاپ مولتی مدیا ایسوس، سری N است که ایسوس در سال ۲۰۱۴ از سری جدید این لپ تاپ به نام ASUS N56JR رونمایی کرده است که از نظر سخت افزار قوی و از نظر بدنه نیز فوق العاده است. سخت افزار آن به گونه ای ساخته شده تا علاوه بر کاربرد مولتی مدیا، بازی های رایانه ای را نیز اجرا می کند و بخاطر همان لپ تاپ ASUS N56JR  مورد پسند خیلی از کاربران جهان قرار گرفته است. لپ تاپی که امروز قصد داریم به معرفی و نقد و بررسی آن بپردازیم، لپ تاپ ASUS N56JR است که در ادامه به نقد و بررسی کامل آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

در زیر میتوانید مشخصات سیستم لپ تاپ ASUS N56JR را مشاهده کنید و پس از آن به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت. سیستم لپ تاپ ASUS N56JR به گونه زیر است:

  • Intel® Core™ i7 4700HQ Processor
  • Windows 8 Pro
  • Intel® HM86 Express Chipset
  • DDR3 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 GB SDRAM
  • ۱۵.۶″ ۱۶:۹ HD with EWV (1366 x 768) /FHD EWV LED Backlight Asus Splendid Video Intelligent Technology, Zero Bright Dot , anti-glare
  • NVIDIA® GeForce® GTX 760M 2GB GDDR5 VRAM
  • ۱TB HDD 5400 RPM
  • Blu-Ray DVD Combo
  • ۳ -in-1 card reader ( SD/ MS/ MS Pro/ MMC)
  • HD Web Camera
  • ۶Cells 5200 mAh 56 Whrs
  • ۲.۷ kg (with 6 cell battery)

همانطور که در بالا مشاهده کردید سیستم لپ تاپ ASUS N56JR بسیار خوب است. هم اکنون به بررسی پردازنده یا CPU این مدل از لپ تاپ ایسوس می پردازیم.

  • پردازشگر

کمپانی ایسوس در این مدل از لپ تاپ خود از پردازنده نسل چهارم شرکت اینتل یعنی Intel® Core™ i7 4700HQ Processor که هم مصرف برق کمتری دارند و هم سریعتر از نسل های گذشته هستند، استفاده کرده است. علاوه بر این چیپست این پردازنده Intel® HM86 Express Chipset است که سرعت بسیار بالایی درمقایسه با پردازنده های Intel® Core™ i7 دارد. این پردازنده به راحتی می تواند تمامی بازی ها را و نرم افزارهای سنگین اجرا کند و شما در هنگام کار کردن با این نرم افزارها هیچ مشکلی از نظر پردازش آن ها نخواهید داشت چرا که از بهترین نوع CPU در این مدل از لپ تاپ ایسوس قرار داده شده است. فرکانس این پردازنده ۲.۴۰GHz است که در صورت نیاز میتواند این مقدار به ۳.۴۰GHz ارتقا پیدا کند تا هیچ مشکلی از نظر سرعت پردازش پیش نیاید.

  •  رم:

خوشبختانه رم لپ تاپ ASUS N56JR نیز بالاست و هم اکنون پاسخ گویه همه بازی های رایانه ای و برنامه های سنگین است. رم ۸ گیگ این لپ تاپ هم اکنون رم بالایی محسوب می شود ولی اگر پس از مدتی این رم پاسخگویه برخی از بازی ها و برنامه ها نباشید خوشبختانه کمپانی ایسوس فکر آن را کرده و این اجازه را داده است که در صورتی که کاربران احساس کردند رم ۸ گیگ برای این مدل پایین محسوب می شود، به راحتی و بدون تغییر هیچ قطعه دیگری از لپ تاپ رم آن را به ۱۶ گیگ ارتقا دهید. رم این دستگاه از نوع DDR3 است و به راحتی میتوانید بازی های رایانه ای و چندین برنامه را هم زمان اجرا کنید و هیچ گونه احساس کمبود سرعت را حس نکنید.

  • صفحه نمایش:

صفحه نمایش هم برای افرادی که بیشتر مشغول کارهای گرافیکی هستند بسیار مهم تلقی می شود و خوشبختانه کمپانی ایسوس فکر آن را نیز کرده است و ما در این دستگاه شاهد صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا همان ۱۰۸۰p Full HD هستیم. به لطف تکنولوژی زوایای دید نیز بسیار مناسب است و در زاویه های زیادی میتوانید صفحه نمایش را مشاهده کنید و فقط در برخی از زاویه ی بسته است که روشنایی صفحه کم و یا زیاد می شود و تصویر خوب به نظر نمی رسد ولی در زاویه های دیگر صفحه نمایش فوق العاده است و از نور و واضح بودن آن چیزی کم نمی شود. به دلیل اینکه صفحه نمایش این مدل لمسی نیست کمپانی ایسوس از یک روکش مات بر روی آن استفاده کرده است که باعث می شود در محیط های باز تصویر شما بر روی صفحه نمایش منعکس نشود و شما به راحتی بتوانید از صفحه نمایش آن بهره ببرید و هیچ مشکلی در هنگام کار کردن با لپ تاپ در محیط های باز برای شما پیش نیاید.

  • گرافیک:

گرافیک این دستگاه بسیاری از کاربران را مجذوب خود کرده است. کمپانی ایسوس از کارت های گرافیک کمپانی محبوب NVIDIA در لپ تاپ ASUS N56JR استفاده کرده است. کارت گرافیکی که در بر روی این دستگاه قرار گرفته شده کارت گرافیک GeForce GTX 760M از نوع DDR5 است که حافظه آن ۲ گیگابات و در صورت لازم به ۴ گیگابایت افزایش پیدا می کند. با توجه به کارت گرافیک این بازی و در تست هایی که انجام دادیم، لپ تاپ ASUS N56JR به لطف رم و CPU بالا و گرافیک بسیار قدرتمند، به راحتی تمامی بازی های جدید را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کرده است و هیچ گونه لگی در اجرای بازی های جدید رایانه ای از این لپ تاپ دیده نشده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم در صورت نیاز رم این دستگاه به ۱۶ گیگابایت افزایش پیدا می کند و با توجه به آن این لپ تاپ میتواند چند سال بازی های را به راحتی اجرا کند. DDR5 بودن این کارت گرافیک قدرت بسیاری زیادی را تولید می کند و باعث می شود که نسبت به کارت گرافیک های DDR3 سریعتر پردازش کند و بدون هیچ مشکلی بازی های سنگین را احرا کند.

  • هارد:

همه ما میدانیم که هارد نیز در سرعت کامیپوتر و دستگاه ها بسیار تاثیر گذار است و هارد های SSD بسیار سرعت بالایی دارند و در مقابل قیمت بالا! کمپانی ایسوس دست کاربران را برای انتخاب هارد باز گذاشته است و شما در هنگام خرید انتخاب های زیادی دارید. میتوانید هارد معمولی HDD 5400 یک ترابایت را انتخاب کنید ولی اگر به سرعت هارد اهمیت می دهید میتوانید هارد ۷۵۰GB 5400 RPM With 8 G SSD SSH را انتخاب کنید. علاوه بر آن ۷۵۰GB HDD 7200 RPM  نیز را میتوانید انتخاب کنید. انتخاب هارد بستگی به شما دارد که اگر علاقه زیادی به بازی های رایانه ای دارید بهتر از هارد SSD این مدل را خریداری کنید. البته کمپانی ایسوس به خاطر گران قیمت بودن هارد های SSD فقط از هارد SSD به تنهایی در دستگاه استافاده نکرده است ولی شما میتوانید به راحتی با یک پیچ گوشتی پشت لپ تاپ را باز کنید و هارد HDD را به SSD تغییر دهید. تمامی هارد ها از نوع SATA3 هستند که ابعاد آن ۲.۵″ ۹.۵mm است.

  •  طراحی ساخت:

کمپانی ایسوس تاکنون لپ تاپ های بسیار زیادی طراحی و ساخته است که مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته است. کمپانی ایسوس بخاطر موفقیت سری N توجه بسیار زیادی به این سری می کند و همانند لپ تاپ های دیگر این سری، لپ تاپ ASUS N56JR از بهترین و با کیفیت ترین موارد اولیه ساخته شده است. تمامی قسمت این لپ تاپ از فلز ساخته شده است بجز قسمت زیرین لپ تاپ که پلاستیکی است. قاب پشت این مدل که از جنس فلز است اثر انگشت زیادی جذب می کند که دارندگان این لپ تاپ باید آن را تمیز کنند. بخاطر استفاده زیاد از فلز شاهد وزن بسیار زیاد این دستگاه هستیم به طوری که لپ تاپ ASUS N56JR وزن ۲.۷ کیلوگرم است. یکی از معایب این دستگاه وزن زیاد آن است که در حمل و نقل ها برای برخی از کاربران مشکل است و این وزن، وزن بسیار زیادی برای برخی ها محسوب می شود. علاوه بر وزن بسیار زیاد، ضخامت این لپ تاپ نیز بسیار بالاست. ضخامت این مدل ۳۵ میلی متر است که در مقایسه با لپ تاپ های هم رده خود ایم مقدار بسیار زیادی است.

  • بلندگوها:

کمپانی ایسوس در ساخت بلندگو مهارت زیادی دارد و در لپ تاپ ASUS N56JR شاهد دو بلندگو بر روی کیبورد لپ تاپ هستیم. این دو بلندگو صدای بسیار بلند و با کیفیتی را تولید می کند. علاوه بر آن کمپانی ایسوس یک سابوفر نیز در نظر گرفته است که ای سابوفر صدای بسیار زیاد و با کیفیتی را تولید می کند. صدای تولید شده به کمک سابوفر صدا فوق العاده را تولید می کند و بلندگوهای آن در مقایسه با لپ تاپ های هم رده خود بی نقص است. شما در محیط های باز نیز میتوانید از صدای تولید شده لذت ببرید و در محیط های باز نیازی به استافده از هدفون و… نیست. پس اگر یکی از طرفداران موسیقی هستید ایم مدل هیچ گونه عیبی از نظر تولید و کیفیت صدا ندارد و به کمک سابوفر فوق العاده است.

  • اتصالات:

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ها بسیار مهم هستند و در صورت نبود یک پورت مورد نظر کاربران مجبور خواهند شد که با پرداخت هزینه زیادی تبدیل آن پورت را خریداری کنند. بخاطر مالتی مدیا بودن این لپ تاپ، انتظار زیادی که داریم که تمامی پروت ها را داشته باشد. خوشبتانه کمپانی ایسوس ما را ناامید نکرده است. بر روی لبه سمت چپ لپ تاپ  ASUS N56JR به ترتیب پورت مخصوص سابوفر، پورت خروجی VGA، پورت شبکه، پورت خروجی HDMI، دو عدد پورت USB 3.0 قرار دارد. همچنین در لبه سمت راست این مدل شاهد پورت ۳.۵ میلیمتری صوتی، دو پورت دیگر USB 3.0 ، درایو نوری، محل شارژر و AC Adapter و قفل Kensington هستیم.در بالای صفحه نمایش آن نیز یک دوربین برای برقرای تماس که این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p یا همان HD را دارد.

  • کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ ASUS N56JR مانند تمامی لپ تاپ های سری N به صورت جزیره ای طراحی و ساخته شده است. رنگ تمامی دکمه های کیبورد مشکی هستند و زیبایی خاصی به لپ تاپ بخشیده است. ابعاد این کیبورد نیز استاندارد طراحی شده است و فاصله بین آن ها مناسب است. همچنین طراحی بزرگ دکمه هایی مااند اینتر و شیفت باعث شده که دسترسی به آن ها سریع شود و مشکل خاصی نیز در هنگام تایپ به وجود نیاید. علاوه بر همه این ها، نور پس زمینه کیبورد که به سه شکل میتوانید با دکمه های F3 و F4 آن ها را تغییر دهید، یکی از مزیت های این لپ تاپ به شمار می رود که شما در محیط های تاریک نیز میتوانید تایپ کنید.

 تاچ پد این لپ تاپ هم مانند تمامی قسمت های دیگر فوق العاده است و ایسوس آن را بدون نقص تولید کرده است. این تاچ پد به صورت اسمارت یا هوشمند عمل می کند.  تاچ پد اسمارت این لپ تاپ به گونه ای است که دیگر کلیک راست و چپ در دستگاه قرار داده نشده و در صورتی که شما یک کلیک ر بر روی کل تاچ پد کنید کلیک جپ محسوب می شود و در صورتی که دو بار پشت سر هم تاچ پد را فشار دهید کلیک سمت راست محسوب می شود. همچنین با چندین الگویی که هست میتواند صفحات را پایین و بالا ببرید. تاچ پد آن نیز به اندازه ای بزرگ می باشد که به راحتی میتوان با آن کار کرد و ممکن است شما دیگر نیازی به موس دیگر نداشته باشید.

  • باتری:

خوشبختانه باتری بسیار خوبی کمپانی ایسوس در لپ تاپ ASUS N56JR قرار داده است. باتری ۶ سلولی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت باعث شده تا در مصارف عادی این باتری بتواند لپ تاپ به این قدرتمندی را ۵ و نیم ساعت روشن نگه دارد و این رکور خوبی برای این مدل است.  البته انتظار ما هم دور از نبود زیرا که لپ تاپ N550JK با توجه به ۴ سلولی بودن آن و صفحه نمایش Full HD در مصارف معمولی حدود ۵ ساعت لپ تاپ را روشن نگه می دارد.

  • نتیجه گیری:

اگر به دنبال لپ تاپی میگردید که بتوانید با آن عناوین رایانه ای را تجربه کنید و یا برنامه های سنگینی را اجرا کنید و قصد ندارید پول گزافی برای آن پرداخت کنید لپ تاپ ASUS N56JR بهترین گزینه است. گرافیک فوق العاده قدرتمند، CPU بی نظیر و قابلیت ارتقای رم همه و همه از مزیت های این لپ تاپ به شمار می آیند. فقیمت این لپ تاپ با چنین آپشنی که برای شما نقد کردیم نزدیک ۳۱۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

در پایان نیز نقاط منفی و مثبت دستگاه را بار شما عرض می کنیم.

  • ضخامت زیاد
  • سنگین بودن دستگاه

– نکات مثبت دستگاه:

  • طراحی بی عیب و نقص
  • بلندگوهای فوق العاده
  • کیبورد و تاچ پد عالی
  • شارژدهی خوب باتری
  • استفاده از بهترین سخت افزارها
  • صفحه نمایش بسیار خوب
  • سیستم خنک کننده خوب
  • گرافیک فوق العاده قدرتمند
  • قابلیت ارتقای رم به ۱۶ گیگابایت

در پایان این نقد و بررسی نظر خود را به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.