با تکنولوِژی جدید ترنسفرجت آشنا شوید - تکفارس 
با تکنولوِژی جدید ترنسفرجت آشنا شوید - تکفارس 

با تکنولوِژی جدید ترنسفرجت آشنا شوید

حسین توحیدلو
۹ شهریور ۱۳۹۳ - 17:31
با تکنولوِژی جدید ترنسفرجت آشنا شوید - تکفارس 

تاکنون در اسمارت فون ها و گوشی های همراه از تکنولوژی های زیادی برای ارتباط فایل ها بین دو گوشی استفاده شده است. استفاده از مادون قرمز و بلوثوت که سرعت نسبتا خوبی در زمان گذشته داشت ولی با توجه به افزایش حجم فایل، سرعت انتقال فایل اهمیت زیادی پیدا کرده است و سرعت انتقال با بلوتوث و مادون قرمز در این روزها بسیار پایین محسوب می شوند. خوشبختانه تکنولوژی جدیدی با نام NFC در اسمارت فون های جدید استفاده شد که سرعت نسبتا خوبی داشت و فایل ها را با سرعت بالایی از یک اسمارت فون به یه اسمارت فون دیگر انتقال می دهد.

گویا باز NFC نیز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و سازندگان علاقه دارند اطلاعات با سرعت بسیار بسیار بالایی رد و بدل شوند. سرانجام کمپانی توشیبا موفق به ساخت آن شد و اسم این تکنولوژی ترنسفرجت است که برای اولین بار توسط توشیبا ساخته شد. البته ممکن است بگویید که قبلا این دستگاه نیز بوده است و تکنولوژی جدیدی نیست. بله کاملا درست است در سال ۲۰۰۸ کمپانی توشیبا این دستگاه را ساخت اما این کمپانی به تازگی تغییراتی در آن ایجاد کرده است تا این تکنولوژی در اسمارت فون ها به راحتی قابل دسترس باشند و بشود از آن استافاده کرد.

TransferJet  به راحتی قادر است با سرعت ۳۷۵ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را بین دو گوشی رد و بدل کند. این تکنولوژی مانند NFC این اجاره را می دهد که اطلاعات بین دو اسمارت فون کنار یکدیگر با سرعت ۳۷۵ مگابایت بر ثانیه اطلاعات و فایل را منتقل کند.

کمپانی توشیبا گفته است که در امسال ترنسفرجت  را وارد بازار خواهد کرد تا در ساخت اسمارت فون ها از این تکنولوژی جدید استفاده شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.