نقد و بررسی اسمارت فون HTC One M8 - تکفارس 
نقد و بررسی اسمارت فون HTC One M8 - تکفارس 

نقد و بررسی اسمارت فون HTC One M8

حسین توحیدلو
۶ شهریور ۱۳۹۳ - 16:37
نقد و بررسی اسمارت فون HTC One M8 - تکفارس 

کمپانی HTC یکی از موفق ترین کمپانی های حاضر در عرصه ساخت اسمارت فون های جهان است و هر روز در تلاش است که ایده های بسیار خوب و جالبی را بر روی اسمارت فون های کمپانی خود ایجاد کند تا محبوبیت این کمپانی هر روز بیشتر و بیشتر شود. از قبل تصوری که همه از HTC داشتند اسمارت فون های بسیار گران قیمت بود ولی بعد از وردو اسمارت فون های سامسونگ کاربران اسمارت فون ها متوجه شده اند که چنین نیست. در اوایل سال ۱۳۹۳ بود که کمپانی HTC در یک مراسم بسیار باشکوه از نسل جدید اسمارت فون های خود این بار با نام HTC One M8 رونمایی کرد. البته این اسمارت فون نام های بسیاری دارد و برخی ها آن را HTC One سال ۲۰۱۴ می گویند ولی نام رسمی آن HTC One M8 است.

کمپانی HTC در اسمارت فون HTC One M8 چند ایده جدیدی را بر روی این اسمارت فون پیاده کرده است که این ایده ها جالب به نظر می رسند ولی بخاطر این که اولین بار در اسمارت فون HTC One M8 استفاده شده است، ایرادهایی وجود دارد که سری های بعدی این اسمارت  فون حتما HTC آن را برطرف خواهد کرد. در زیر میتوانید مشخصات این اسمارت فون را مشاهده کنید و پس از آن به بررسی تک تک آن را خواهیم پرداخت. با نقد و بررسی HTC One M8 همراه ما باشید.

http://www.3g.co.uk/g_phones/large/htc-one-m8-review-2.jpg

  • Quad-Core Krait 400 CPU 
  • Memory: 2 GB
  • Storage: 16 GB
  • inch 5 with ۱۹۲۰x1080 (Full HD) Resulotion
  • تراکم پیکسلی صفحه نمایش ۴۴۱ پیکسل
  • Camera 4 MP – ۱۵۲۰ × ۲۶۸۸
  • Android 4.4 KitKat

در بالا مشخصات کلی این اسمارت فون فوق العاده را مشاهده کردید. در ادامه به نقد تک تک آن ها خواهیم پرداخت. ابتدا از طراحی و ساخت اسمارت فون HTC One M8 شروع می کنیم.

  • طراحی و ساخت:

ابتدا باید بگوییم که کمپانی HTC بسیار حرفه ای عمل می کند و در ظاهر تمامی اسمارت فون های این کمپانی هیچ شکی نیست و همه آن ها زیبا و شکیل هستند. بدنه اسمارت های این کمپانی اکثرا از فلز با کیفیت ساخته می شوند و اسمارت فون HTC One M8 نیز از این قاعده دور نیستند. بنده HTC One M8 به تمامی از فلز با مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است. طبق ادعای شرکت اچ تی سی بدنه HTC One M8 حدود ۹۰ درصد از فلز ساخته شده است و این نشان مقاوم بودن دستگاه را نشان می دهد که در هنگامی که از دست شما به زمین می افتد آسیب چندانی نخواهید دید. پشت این اسمارت فون نیز مانند اکثر تلفن های هوشمند دیگر این کمپانی خمیدگی خاص خودش را دارد و فلز بودن این خمیدگی بر ظرافت و خوش دست بودن دستگاه تاثیر گزار است و هنگامی که HTC One M8 را در دستان خود میگیرید احساس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. پس از ساخت iphone 5S به رنگی طلایی، کمپانی های دیگر نیز به این فکر افتادند به طوری که کمپانی HTC نیز رنگ طلایی HTC One M8 را ساخته است. این تلفن هوشمند در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی ساخته شده است که هر رنگ با توجه به سلیقه هر شخص زیبایی خاص خود را دارد ولی بیشترین میزان فروش مربوط به رنگ نقره ای HTC One M8 است. ابعاد این تلفن هوشمند نیز خوشبختانه نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و وزن آن با توجه فلزی بودن آن بسیار پایین است. وزن این گوشی ۱۶۰ گرم است که اصلا وزن این دستگاه را هنگامی که  بر روی دست هایتان گرفته اید، حس نخواهید کرد! ابعاد اسمارت فون HTC One M8 نیز ۱۴۶٫۴ × ۷۰٫۶ × ۹٫۴ میلی‌متر می باشد که واقعا سایز آن فوق العاده است. البته ضخامت دستگاه ۹٫۴ میلی‌متر است که در مقایسه با اسمارت فون های دیگر ضخیم تر است و نمیتوانیم این اسمارت فون را نازک بمانیم. اما اگر از ضخامت آن چشم پوشی کنیم واقعا طراحی وکیفیت ساخت و همچنین ابعاد آن بی نظیر است.

http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/medium/public/article_images/2014/03/sim_card_slot_htc_one_m8.jpg

  •  پورت ها:

ابتدا از بالای اسمارت فون HTC One M8 شروع می کنیم! در بالای این اسمارت فون زیبا یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری با کیفیت فوق العاده تعبیه شده است و در کنار این دوربین نیز سنسور های سنجمش نور محیط و خاموشی اتوماتیک صفحه نمایش در هنگام مکالمات و در کنار همه این ها اسپیکرهای این اسمارت فون قرار دارند که زیبایی به خصوصی به این اسمارت فون بخشیده است. در قسمت پایینی این اسمارت فون بی نظیر نیز، یک اسپیکر دیگر و به همراه لوگوی کمپانی HTC قرار دارد. جالب این جاست که شما میکروفون این اسمارت فون را به هیچ عنوان مشاهده نمی کنید و گویا این اسمارت فون هیچ میکروفونی ندارد. اما کمپانی HTC میکروفون این دستگاه را پشت اسپیکرها قرار داده است و یک ایده بسیار خوبی به شمار می رود. لبه های اسمارت فون HTC One M8 زیبایی این دستکاه را دو چندان می کند. در لبه سمت راست این اسمارت فون شیار micro SD تعبیه شده که در صورتی که حافظه گوشی به نظر شما پایین باشد، میتوانید از micro SD استفاده کنید و حافظه گوشی را افزایش دهید. در کنار این شیار، کنترل صدا نیز قرار داده شده است که خوشبختانه محل قرار گرفتن آن به خوبی طراحی شده و به راحتی میتوانید با دست خود صدا را کنترل کنید.

http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/article_images/2014/03/htc_one_m8_bezel_0.jpg

در لبه سمت چپ اسمارت فون HTC One M8 شیار سیم کارت قرار داده شده است که این شیار فقط سیم کارت های نانو را پشیتیبانی می کند و باید سیم کارت خود را ابتدا به نانو تبدیل کنید. دلیل استفاده از شیار سیم کارت نانو این است که فضای کمتری در اسمارت فون اشغال می کند. در لبه بالایی HTC One M8 دکمه پاور این تلفن هوشمند قرار داده شده است که چندان خوب به نظر نمی رسد. تنها قسمت غیر فلزی این تلفن همراه نیز لبه بالایی آن است که کمپانی HTC از مادون قرمز در این دستگاه استفاده کرده است. و اما لبه پایینی اسمارت فون HTC One M8 نیز یک پورت ۳٫۵ میلی متری و پورت microUSB (محل اتصال شارژر) قرار گرفته است.

  • صفحه نمایش:

کمپانی HTC یکی از بهترین کمپانی های حاضر در عرصه ساخت اسمارت فون هاست و این کمپانی به خوبی وظیفه خود را می داند که چگونه صفحه نمایش بسیار باکیفیتی خلق کند. اسمارت فون HTC One M8 دارای صفحه نمایش ۵٫۰ اینچی از توع  Super LCD 3 که رزولوشن آن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ است که به اصطلاح همان Full HD است. تراک پیکسلی بی نظیر آن یعنی تراکمی برابر با ۴۴۱ppi کیفیت این صفحه نمایش را فوق العاده بی نظیر کرده است. زاویه دید HTC One M8 واقعا حرفی برای گفتن ندارد و یکی از بهترین اسمارت فون های موجود در بازار از نظر صفحه نمایش است. کمپاین اچ تی سی این صفح نمایش را به گونه ای طراحی کرده که در زیر نور آفتاب نیز میتوانید از آن به راحتی استفاده کنید و تمامی صفحه شفاف خواهد بود.

  • خوش دستی:

یکی از مهمترین فاکتور خرید تلفن های هوشمند، علاوه بر سخت افزار خوش دست بودن آن است که چه بسا اسمارت فون های بسیاری در بازار با سحت افزارهای بسیار قوی موجود هستند ولی خوش دست نیستند. طبق تجربه هایی که در هنگام به دست گرفتن این اسمارت فون بدست آمده واقعا HTC One M8 یکی از خوش دستترین اسمارت فون های موجود در بازار است که وقتی شما آن را در دستان خود میگیرید حس بسیار خوبی به شما منتقل می شود و از به دست گرفتن آن احساس بی نظیری خواهید کرد. HTC این اسمارت فون را به شکل حرفه ای طراحی کرده است و ارگونومیکی بودن آن باعث خوش دست شدن آن شده است.

http://cnet2.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/03/18/fa89e37c-b0bd-11e3-a24e-d4ae52e62bcc/thumbnail/770x433/c213432bde7f4fbedb47c6ea6aa2af2e/jackrabbit_35835036-27_1.jpg

  • پردازنده:

پردازنده تمامی اسمارت فون های رده بالا خیلی خوب هستند و HTC One M8 نیز این قاعده بهره برده است. این تلفن هوشمند از چیپست Qualcomm Snapdragon 801 بهره می برد که بر روی آن یک پردازنده ۴ هسته فوق العاده قوی ۲٫۳ گیگاهرتزی Krait 400 قرار داده شده است و سرعت این اسمارت فون بی نظیر کرده است. با توجه به قدرتمند بودن این CPU انتظاری که داشتیم این بود که هیچ لگی در اجرای بازی های HD و نزم افزار های سنگین نداشته باشد و خوشبختانه چنین بود و گویا این گوشی جیزی به نام لگ برایش تعریف نشده است. در کنار این CPU پردازنده گرافیکی قوی Adreno 330 مکمل پردازنده این تلفن هوشمند شده و این دو پردازنده با یکدیگر هماهنگ بوده و از پس سخترین و سنگین ترین برنامه ها و بازی ها ی HD بر می آیند.

  • رم:

هر چقدر هم CPU و پردازنده گرافیکی یک اسمارت فون بالا باشید این رم آن است که به شما اجازه می دهد چندین برنامه را به صورت همزمان باز کنید و از همه آن ها استفاده کنید! خوشبختانه رم HTC One M8 نیز رم ۲ گیگابایتی است و این اجازه را به شما می دهد که هم زمان چندین برنامه را باز نگه دارید و هیچ کاهش سرعتی را متوجه نشوید!

http://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2014/03/HTC-One-M8-Gold-2.jpg

  • حافظه:

حافظه ای که کمپانی HTC برای  HTC One M8 در نظر گرفته است حافظه ۱۶ گیگابایتی است که به نظر این حافظه برای یک اسمارت فون کافی باشد ولی اگه کابرانی احساس می کنند که این حافظه پاسخگوی آن ها نیست، کمپانی HTC این اجازه را به کاربران داده است که در صورت تمایل میتوانند از SD Card استفاده کنند و حافظه اسمارت فون را ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهند و با توجه به این امکان این اسمارت فون رده بالا هیچ مشکلی از نظر حافظه هم ندارد.

  • دوربین:

قدرت دوربین برای برخی از کاربران خیلی مهم ولی برای برخی ها اصلا مهم نیست. اما این خیلی مهم است که وقتی شما هزینه زیادی را بابت یک اسمارت فون قدرتمند پرداخت می کنید، از کیفیت بسیار بالایی برخودارد باشد. متاسفانه کمپانی HTC دوربین HTC One M8 تغییری نسبت به سال قبل نداده است و دوربین آن همراه دوربین ۴ مگاپیکسلی است! این دوربین قابلیت گرفتن تصاویر با سایز ۱۵۲۰×۲۶۸۸ است که نسبت به اسمارت فون های هم رده خوب این میزان، پایین است و کمپانی HTC میتوانست از دوربین قدرتمند تری استفاده کند. اما ایده جدیدی که کمپانی HTC برای اولین بار در اسمارت فون HTC One M8 اجرا کرده است، استفاده از دو دوربین در پشت تلفن هوشمند است! این دوربین دوم به شما اجازه می دهد که بعد از عکاسی فوکوس خود را تغییر دهید. مقلا اگر قبلا فوکوس را روی ساختمانی مشخص کردید بعد از گرفتن تصویر، میتوانید فوکوس خود را تغییر دهید!

http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/03/HTC-One-M8-2014-Camera-App-2-1280x853.jpg

جالب اینجاست که اسمارت فون  HTC One M8 اولین گوشی حاضر دنیاست که دوربین جلویی کیفیت بیشتری از دوربین پشتی دارد چرا که دوربین جلو این دستگاه که برای مکالات تصویری استفاده می شود ۵ مگاپیکسل بوده است. دوربینی که بالای دوربین اصلی در پشت اسمارت فون قرار گرفته است، فقط بخاطر فوکوس نیست و به نوعی مکمل دوربین اصلی گوشی نیز محسوب می شود. کار بعدی این دوربین دوم افزایش کیفیت و نورهای موجود در تصویر است که با توجه به این که دو دوربین در دستگاه قرار داده شده است، باز هم نمیتواند با دوربین هایی همجون دوربین های اسمارت فون های سامسونگ گلکسی S5 و آیفون ۵s و سونی اکسپریا Z2  مقایسه کرد چرا که این اسمارت فون های تصاویری با کیفیت از HTC One M8 می گیردند. ما انتظار داشتیم که کمپاین HTC دوربین با کیفیت تری در این مدل جاگذاری کند که گویا چنین نبوده و دوربین این اسمارت فون کمی باعث ناراحتی طرفداران این کمپانی شده است.

  • باتری:

برخی از کاربران اصلا علاقه ای ندارند که هر روز اسمارت فون های خود را به برق وصل کنند تا هر روز اسمارت فون خود را شارژ کنند یا برخی ها ممکن است برای مدتی به برق دسترسی نداشته باشند. با توجه به این باتری یک اسمارت فون رده بالا باید تمامی انتظارات با برآورده کند و شارژدهی بی نظیر داشته باشد. با توجه به افزایش قدرت سخت افزاری این اسمارت فون کمپانی HTC از باتری  ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت در اسمارت فون HTC One M8 استفاده کرده است که با توجه به تست های انجام شده این اسمارت فون قادر است ۲ الی ۴ روز گوشی را روشن نگه دارد. البته باز بستگی به مصارف شما دارد که چگونه از اسمارت فون کار بکشید ولی نتیجه بدست آمده از تست ها انتظارات ما را برآورده کرد و شارژدهی اسمارت فون HTC One M8 بی عیب و نقص است.

http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/04/htc-one-m8-colors.jpg

  • نتیجه گیری:

اگر شما یکی از طرفداران کمپانی HTC هستید صد در صد با این مدل هیچ مشکلی نخواهید داشت و اگر هم چنین نیست و با کمپانی HTC آشنایی ندارید باید خدمت شما عرض کنیم که HTC One M8 از نظر طراحی و ساخت یکی از بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار است. سخت افزار و صفحه نمایش این تلفن هوشمند بی نظیر است و خوش دست بودن آن نیز تمامی دارندگان این گوشی را مجذوب خود کرده است. متاسفانه ایراد بزرگ این اسمارت فون دوربین آن است که نسب به اسمارت فون های هم رده خود با اینکه از دو دوربین در پشت دستگاه استفاده شده است، نسبتا پایین است و نمیتواند کاربران عاشق عکاسی را شیفته دوربین خود کند.

در ادامه با نکات منفی و مثبت دستکاه همراه باشید:

نکات منفی دستگاه:

  • کیفیت دوربین پایین
  • عدم استفاده از تکنولوژی OIS (لرزش گیر در هنگام تصویر برداری و فیل برداری)

نکات مثبت دستگاه:

  • بدنه فلزی و با کیفیت
  • سخت افزار قدرمتند
  • قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگ به کمک Micro SD
  • خوش دست بودن
  • زیبایی و شکیل
  • قابلیت مادون قرمز
  • شارژدهی فوق العاده

نظر خود درباره اسمارت فون HTC One M8 را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.