حذف محیط Desktop از ویندوز RT - تکفارس 
حذف محیط Desktop از ویندوز RT - تکفارس 

حذف محیط Desktop از ویندوز RT

محمد قویدست
۱ شهریور ۱۳۹۳ - 19:51
حذف محیط Desktop از ویندوز RT - تکفارس 

بر اساس اخبار منتشر شده از منابع معتبر مایکروسافت بر این است کهه از این پس ویندوز RT را بدون محیط کاربری دسکتاپ عرضه کند . حذف کامل محیط دسکتاپ  بدان معناست که کاربران  این نسخه از ویندوز فقط محیط Metro Style را بر روی دستگاه های مبتنی بر این نسخه خود خواهند داشت. تا کنون تمامی تولیدات مایکروسافت که  منبع قدرت آنها از ARM  بوده و به طور کلی بر پایه پردازنده های ARM بوده اند از هر دو محیط دسکتاپ و مترو پشتیبانی کامل میکردند . دقیقا همانند چیزی که در ویندوز ۸٫۱ کامپیوترهای شخصی و تبلت های مایکروسافت مشاهده نموده بودیم. 

در صورت عملی شدن این تصمیم از جانب کمپانی مایکروسافت، کاربری ویندوز  در نسخه ی RT تغییر خواهد کرد و این بدان  معنا است که از این به بعد صرفا شاهد حضور محدودتر ویندوز RT  بر روی ابزارهای دارای صفحه نمایش لمسی خواهیم بود. هر چند این گمانه زنی ها وجود دارد که این سری از تغییرات صرفا روی مدل های محدودی از ابزارهای آینده که قرار است معرفی و به بازار عرضه شوند اعمال بشود.

ویندوز RT دارای تفاوت های بسیار زیادی با ویندوزهای رایج  در تبلت ها و لپ تاپ های فعلی میباشد. در این نسخه از ویندوز یعنی نسخه ی RT شما قادر نیستید که تمامی نرم افزارهای ارائه شده برای این سیستم عامل را مورد استفاده قرار دهید. شما صرفا اپلیکیشن های خاصی همانند File Explorer و مرورگر پیش فرض مایکروسافت و آفیس نسخهی مخصوص RT را در اختیار دارید. همچنین همانند سایر نگارش های رایج ویندوز قادر به نصب برنامه ها از طریق فایل های exe نیستید و نصب اپلیکیشن ها تنها از طریق فروشگاه مایکروسافت امکان پذیر میباشد . از دلایل تصمیم مایکروسافت بر عرضه ی ویندوز RT به شکل مجهز شده به هر دو محیط دسکتاپ و مترو جلب نظر کلیه کاربران توسط مایکروسافت بود اما برخلاف آنچه کمپانی کایکروسافت حدسش را میزد، کاربران کامپیوترهای شخصی  که دسترسی به صفحه ی لمسی نداشتند تنها محیط دسکتاپ این نگارش را به کار می گرفتند و کاربران ابزارهای لمسی بیشتر وقت خود را در محیط مترو میگذراندند درست همانند اتفاقی که امروزه در لپ تاپ های فاقد صفحه نمایش لمسی می افتد . از همین رو تصمیم حذف محیط دسکتاپ از ویندوز RT توسط مایکروسافت چندان دور از انتظار و غیر منتظره نبود و هم اکنون نیز اینطور به نظر نمی رسد.

علاوه بر همه ی اینها منبع  منتشر کننده این خبر به این نکته اشاره داشته است که توسعه نگارشی دیگر از ویندوز با عنوان ویندوز ۳۶۵ در کنار ویندوز ۹ به صورت موازی توسط مایکروسافت دنبال می شود. علاوه بر این شایعاتی منتشر شده است که مایکروسافت در حال آزمایش های داخلی بر روی رابط کاربری متروی ۲٫۰ است ولی جزییات بیشتری در مورد این رابط کاربری منتشر نشده است. حال سوال مطرح شده این است که همگام سازی اینهمه نسخه ویندوز با هم چگونه قرار است صورت گیرد ؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.