کیسه هوا این بار برای موتورسیکلت ها، کیسه هوای بی سیم! - تکفارس 
کیسه هوا این بار برای موتورسیکلت ها، کیسه هوای بی سیم! - تکفارس 

کیسه هوا این بار برای موتورسیکلت ها، کیسه هوای بی سیم!

حسین توحیدلو
۱ شهریور ۱۳۹۳ - 12:24
کیسه هوا این بار برای موتورسیکلت ها، کیسه هوای بی سیم! - تکفارس 

همه ما میدانیم که کیسه هواها نقش بسیار مهمی در امنیت خودروها به وجود آورده است. این کیسه هواها یا همان ایربگ که در هنگام تصادفات خوردوها باز می شود جان بسیاری از انسان ها را حفظ کرده است. اما ما میدانیم که موتورسیکلت ها بسیار خطرناک تر از خوردوها هستند و در صورت تصادف شخص راننده آسیب های بسیاری خواهید داد. به تازگی شرکت دوکاتی تصمیم گرفته بود کیسه هوایی برای موتور سیکلت ها بسازد تا در صورت تصادف جان راننده حفظ شود. بالاخره این شرکت دوکاتی موفق به انجام این کار شد. با ما تا آخر این خبر همراه باشید.

کیسه هوا در موتورسیکلت ها واقعا مشکل ساز بودند که در کجای موتور قرار داده شوند. اما شرکت دوکاتی بجای قرار دادن کیسه هوا در موتور سیکلت، آن را در ژاکت راننده موتور سیکلت قرار داده است. اما چطور؟ بحث اینجاست. ما قبلا شاهد ساخت کیسه هواهایی در موتور سیکلت ها بودیم که در ژاکت آن ها تعبیه شده بودند ولی همه آن ها طنابی داشتند که در صورت کشیده شدن آن کیسه هوا باز می شد. اما ممکن بود در تصادفات این طناب کشیده نشود و در تصادف اصلا کیسه هوا باز نشود! اما شرکت دوکاتی نمیخواهد این اشتباه را تکرار کند و کیسه هوایی در ژاکت راننده موتور سیکلت قرار داده که به صورت بی سیم فرمان می گیرد!

حال نگاهی به چگونگی باز شدن این کیسه هواها بیاندازیم!  سنسورهای ژیروسکوپ در عقب و جلوی موتور سیکلت ها که چندین سنسور سرعت سنج نیز دارند در صورت هرگونه تصادفی قادر هستند که در کمتر از ۲۵ میلی ثاینه تصادف را تشخیص دهند و پس از آن سینگال هایی به ژاکت بی سیم راننده موتورسیکلت فرستاده می شود که کیسه هوای ژاکت باز شود. این کیسه هوا از کمر، گردن، سینه و شکم راننده موتور سیکلت محافظت می کند و این عمل در کمتر از ۲۵ میلی ثانیه انجام می شود و برای خود یک موفقیت بزرگی در صنهت موتور سیکلت سازی به شمار می رود. طبق گفته های شرکت Ducati Motorcycles این ایربگ بی سیم می‌ تواند از ۹۲ درصد آسیب‌های سینه و شکم و همچنین از ۸۲ درصد آسیب‌ های کمر و پشت راننده جلوگیری کند و حتما جان آن را نجات خواهد داد.

http://www.roadrunner.travel/wp/wp-content/uploads/2-MTS1200_DAir_02_CLOSE_UP.jpg

متاسفانه فعلا این کیسه هوا به صورت جداگانه به فروش نمی رود و شرکت دوکاتی این محصول فوق العاده را بر روی موتور سیکلت بسیار محبوب Multistrada S Touring  قرار داده و با قیمت ۲۰ هزار دلار برای فروش قرار داده است. آنطور که تصور می شود محصول ایربگ بی سیم به صورت جداگانه نزدیک ۵ هزار دلار ارزش خواهد داشت که بزودی به صورت جداگانه نیز وارد بازار خواهد شد.

در هر صورت این یک موفقیت بسیار بزرگی برای صنعت موتور سیکلت سازی محسوب می شود. در پایان نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.