پتنت جدید مایکروسافت در رابطه با عینک واقعیت افزوده - تکفارس 
پتنت جدید مایکروسافت در رابطه با عینک واقعیت افزوده - تکفارس 

پتنت جدید مایکروسافت در رابطه با عینک واقعیت افزوده

محمد قویدست
۱ شهریور ۱۳۹۳ - 00:13
پتنت جدید مایکروسافت در رابطه با عینک واقعیت افزوده - تکفارس 

اخیراً پتنت جدیدی از مایکروسافت با نام Wearable Display Device Calibration منتشر شده که نشان از مصمم بودن مایکروسافت در زمینه ی گجت های پوشیدنی دارد . طبق این نقشه مایکروسافت قصد اسنتفاده از دو نماسگشذ مجزا برای دو چشم را دارد که چالشی بزرگ برای مهندسان این پتنت محسوب میشود .

دو صفحه نمایش مجزا برای هر چشم ؟ عملا غیرممکن به نظر میرسد ! اما پتنت جدید مایکروسافت راه حلی برای این چالش بزرگ در زمینه ی گجت های پوشیدنی مخصوصا عینک های هوشمند دارد .

در بخش هد آپ صفحه نمایش های اختصاص یافته برای هر چشم کاربر به صورت مجزا با دو لنز مواجه هاست که هرکدام تصویری مجزا را مشان میذهند که در صورت عدم تطبیق این لنز ها کاربر تصویر را تار میبیند .  این مشکل در زمان عدم تطابق بخصوص درحالت عمودی تصویر بیشتر مشاهده میشود می‌آید. چرا که در حالت افقی چشم انسان می‌تواند تاحدودی مشکل ایجاد شده را پوشش دهد.

احتمالا این عینک بر پایه سیستم عامل ویندوز ۸ ساخته خواهد شد و به آسانی با تلفن های ویندوز فونی و تبلت ها و همچنین کامپیوترهای ویندوز ۸ یکپارچه خواهد شد.

گجت های پوشیدنی به زودی همه جارا فرا میکیرند و با توجه به شکست های مایکروسافت در گذشته که تماما به علت عدم سرعت کافی برای حرکت پایاپای با رقبا بود , اینبار نمیخواهد از قافله عقب بماند . ظاهرا گوگل در زمینه ی تولید عینک هوشمند تنها نخواهد بود و با رقیب سرسختی مواجه میشود .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.