ویندوز ۹ و احتمال معرفی قریب الوقوع - تکفارس 
ویندوز ۹ و احتمال معرفی قریب الوقوع - تکفارس 

ویندوز ۹ و احتمال معرفی قریب الوقوع

محمد قویدست
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 22:12
ویندوز ۹ و احتمال معرفی قریب الوقوع - تکفارس 

وبسایت  افشاگر Verge از  مایکروسافت خبر میدهد . بر اساس این خبر کمپانی مایروسافت در حال برنامه ریزی یک کنفرانس خبری به تاریخ ۸ مهر ماه است.  بر اساس اطلاعات افشا شده از سوی این سایت،  به احتمال بسیار این مراسم به معرفی ویندوز ۹ می انجامد.

مایکروسافت مدت زمانی است که تمرکز اصلی خود را روی نسخه جدید ویندوز قرار داده  است . بر اساس اخبار منتشر شده اسم رمز  ویندوز جدید Threshold  به معنی “سر حد” میباشد. اکنون به نظر می رسد ویندوز سر حد مایکروسافت آماده بهره برداری است و بر رسم ویندوز های ۷ به بعد نام آن در حین معرفی همان ویندوز ۹ خواهد بود.

پیش بینی  ها میگویند مایکروسافت در همان مراسم  ۸ مهر ماه نسخه پیش نمایش ویندوز ۹ را جهت دانلود در اختیار کاربران قرار دهد. بر اسا اطلاعات افشا شده از کمپانی مایکروسافت، می دانیم که منوی استارت قرار است بازگشتی دوباره داشته باشد و نوار ابزار Charms نیز به احتمال بسیار از این سیستم عامل حذف خواهد شد.

مایکروسافت همچنین در تلاش است تا  دستیار صوتی محبوب و بسیار هوشمند ویندوزفون یعنی کورتانا را برای ویندوز های کامپیوتر و تبلت هایش نیز منتشر کند. هنوز مشخص نیست که Cortana با نسخه پیش نمایش ویندوز ۹ عرضه خواهد شد یا بای منتظر آن در نسخه های دیگر بمانیم. اما نسخه نهایی سیستم عامل مایکروسافت به احتمال بسیار به این قابلیت مجهز خواهد بود.

در کنار مراسم معرفی ویندوز ۹،  احتمال این میرود که مایکروسافت قسمتی از مراسم  پاییزی خود را به تشریح نسخه ترکیب شده Windows RT با ویندوز فون بپردازد.  البته  این نسخه ی ترکیبی هنوز در دست توسعه  و بهینه سازی است و پیاده سازی آن در راستای سیاست های یکپارچه سازی  سیستم عامل های تحت شعای مایکروسافت و به تبعیت از ساتیا نادلا صورت می پذیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.