آیپد ایر جدید مجهز به رم ۲ گیگابایت - تکفارس 
آیپد ایر جدید مجهز به رم ۲ گیگابایت - تکفارس 

آیپد ایر جدید مجهز به رم ۲ گیگابایت

محمد قویدست
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 21:58
آیپد ایر جدید مجهز به رم ۲ گیگابایت - تکفارس 

اپل و تبلت هایش قرار نیست از عرشه ی حکم فرمایی بر بازار تبلت ها جم بخورند . محبوب ترین تبلت دنیا در هر نسل بهتر و بهتر میشود و اینبار قرار است آیپد ایر جدید با ۲ گیگابایت حافظه ی رم روانه ی بازار شود . آیپد های نسل پیشین هنوز هم از همتاهای اندرویدی خود بسیار سر تر هستند و خود اپل هم میداند . اما چیزی که در ذهن مدیران اپل میگذرد همیشه سر تر ماندن است .

آیپد ایر و آیپد مینی رتینا هردو از ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند که البته عملکرد بسیار مطلوبی هم داشت حال اپل قصد دارد تا آیپد ایر جدید را با ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه ی میدان نبرد تبلت ها بکند. البته این در حالی است که اپل ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم را برای نسل بعدی آیپد مینی رتینا مناسب میداند و قرار نیست آنرا ارتقا دهد .

Apple-iPad-Air-Unboxing-Tablet-News-com_6

کمپانی اپل اولین بار در نسل سوم آیپد یا همان ۳Rd Generation حافظه‌ی رم  تبلت خود را از ۵۱۲ مگابایت به ۱ گیگابایت افزایش داد و تا به امروز تمام تبلت های اپل با همان حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی معرفی شده اند. نکته ی جالب توجه این است که هیچ وقت و در هیچ بخش عملکردی یا اجرایی اپلیکیشن های اپل  کمبودی از جانب حافظه ی رم حساس نشد و تمام اپلیکیشن‌های تحت پلتفرم iOS به خوبی با ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم اجرا میشدند. با این حال اپل قصد دارد تا حافظه‌ی رم آیپد ایر جدید را به ۲ گیگابایت افزایش دهد تا هیچ ضعفی حتی بر روی کاغذ مشمول تبلت زیبای اپل نشود .

بعضی از کارشناسان  حوزه ی فناوری اطلاعات دلیل افزایش حافظه ی رم را قابلیت‌های جدید  سیستم عامل به روز شده ی اپل یعنی iOS 8 می‌دانند . به نظر آنها این سیستم عامل  برای اجرای بی نقص حافظه‌ رم بیشتری را طلب می‌کند . البته اپل با بهینه‌سازی سیستم‌عامل iOS توانسته بود مدیریت بسیار مطلوبی بر روی حافظه‌ی رم داشته باشد همچنین توانسته بود هزینه‌ تولید محصولات موبایل خود را تا حدی کاهش داده و علاوه بر آن مصرف انرژی را نیز بهتر مدیریت کند اما سیستم عامل ها با پیشرفت بیشتر امکانات سخت افزاری بیشتری را نیز طلب میکنند و این امری طبیعی است که اپل سخت افزار های خودش را نیز به روز کند .

گفته می‌شود سنسور اثرانگشت خوان TouchID به آیپدهای بعدی نیز اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود آیپدهای جدید اپل در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۵ روانه بازار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.