استیون هاوکینگ:به زودی هوش مصنوعی برایمان دردسرساز خواهدشد - تکفارس 
استیون هاوکینگ:به زودی هوش مصنوعی برایمان دردسرساز خواهدشد - تکفارس 

استیون هاوکینگ:به زودی هوش مصنوعی برایمان دردسرساز خواهدشد

saeedeh_cj
۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 15:21
xl_hawking

استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان شناس و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی در دانشگاه کمبریج و نویسنده ی خلاق بریتانیایی  که مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است و از انجام هرگونه حرکتی با بدن خود عاجز است و نه امکان نشستن و نه ایستادن دارد، در مصاحبه ای به تمام جهانیان درباره آینده زمین هشدار داد.

پروفسور ویلیام هاوکینگ درباره نسل آینده ای که با هوش مصنوعی در حال توسعه هستند هشدار داد و گفت به زودی همین هوش های مصنوعی که در حال توسعه آنها هستیم به جنگ بر علیه ما برخواهند خواست.

در برنامه دیشب و مصاحبه ای که با آقای هاوکینگ انجام شد ، او درباره هوشهای مصنوعی به جهانیان هشدار داد و گفت خطر همه ما را در آینده ای نه چندان دور تهدید می کند و باید زودتر به فکر چاره بود.

artificial_intelligence2

او افزود که این خطر فقط شرکت هایی که این تکنولوژی ها را تولید می کنند تهدید نمی کند بلکه مشکل بیش از اینهاست.

همچنین استیون هاوکینگ به self-portray شرکت گوگل اشاره کرد و گفت هر هوش مصنوعی به آسانی می تواند خودش را از نو طراحی کند و حتی از ما انسان ها هم باهوش تر شود.

مصاحبه گر John Oliver حتی به شوخی از آقای هاوکینگ پرسید که چرا من نباید از اینکه قرار است با یک ربات بجنگم خوشحال نباشم؟

آقای هاوکینگ نیز در جواب گفت: شک نکن که بازنده خواهی بود.

این تنها جواب دندان شکنی نبود که دیشب هاوکینگ به مصاحبه گر داد، بلکه جان الیور درباره ی صحت وجود جهان های موازی نیز از هاوکینگ سوال کرد و او در پاسخ گفت : «بله وجود دارد، حتی جهانی هست که تو در آن فقط یک دلقکی».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.