اپل iOS 8 را رسما معرفی کرد - تکفارس 
اپل iOS 8 را رسما معرفی کرد - تکفارس 

اپل iOS 8 را رسما معرفی کرد

saeedeh_cj
۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - 12:52
ios-8

بالاخره کمپانی اپل در سخنرانی رویداد WWDC امروز سیستم عامل iOS 8 را رسما معرفی کرد. این ورژن جدید سیستم عامل دارای قابلیت های جدید فراوانی است  که در صدر آن توانایی تعامل با سیستم عامل جدید معرفی شده شرکت اپل X Yosemite است ،که در ادامه به آنها می پردازیم.

gsmarena_001

این ویژگی ها به سیستم عامل iOS 8 این امکان را می دهد که انتقال اطلاعات با سیستم عامل جدید X Yosmite ساده تر انجام پذیرد و همچنین گسترش سیستم AirDrop که به دستگاه های دارای سیستم عامل iOS 8 این امکان را می دهد که بسیاری از وظایف و اطلاعات را با سیستم عامل OS X از قبیل تماس های تلفنی، پیامک ها و فایل ها و غیره را به اشتراک بگذارند.

gsmarena_102

درایور iCloud  که به تازگی معرفی شده است نیز در سیستم عامل iOS 8 هم موجود خواهد بود و به صورت یکپارچه ای به این سیستم عامل متصل است که می تواند رقیب جدی برای DropBox محسوب شود.

درایور iCloud به شما این امکان را می دهد که تمامی app ها خود را در تمامی دستگاه های اپل خود همگام سازی کنید. درایور iCloud در حقیقت یکپارچه ترین سیستم ذخیره سازی سیستم عامل iOS است که تاکنون به کارگرفته شده است.

gsmarena_101

شرکت اپل widget هایی که همیشه کاربران درخواست میکرده اند را نیز این بار در آخرین تولیدات خود برای این سیستم عامل معرفی کرده است، هرچند که این widget ها از طریق صفحه homescreen قابل دسترسی نخواهند بود ولی شما از مرکز اعلان ها می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

صفحه اعلان ها در iOS 8 بسیارکاربردی تر از نسخه های قبلی شده است ، به عنوان مثال برای پاسخ دادن به یک پیامک می تونید به صورت مستقیم از طریق pop-up در بالای نمایشگر خود اینکار را انجام دهید. این ویژگی بسیار کاربردی است و چندین مرحله را حذف کرده است و حتی نیازی نیست که اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید را به منظور جواب دادن به پیامک خود ببندید.

کیبورد نیز در iOS 8 تغییراتی کرده است ، مثلا به صورت بهتری لغت های تایپ شده توسط کاربر را پیش بینی می کند.

و مهمتر از خود کیبورد  این است که در نهایت iOS 8 قابلیت نصب کیبورد های سه قسمتی را نیز به این سیستم عامل اضافه کرده است که به این معنی است که به زودی طرفداران قابلیت ها SwiftKey و Swipe می توانند در آیفون ها و آیپدهای خود این قابلیت را به کیبورد خود اضافه کنند.

اپل iMessage هم در نسخه جدید خود به روزرسانی هایی را داشته است. این نسخه جدید رقیب قابل توجهی برای واتس اپ نیز به شمار خواهد آمد و قابلیت ارسال مستقیم پیام های صوتی و تصویری نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که سیستم عامل iOS 8 این تابستان در دسترس همگان قرار خواهد گرفت و با تمامی دستگاه های آیفون که شامل مدل های ایفون ۴s به بالا می شود سازگاری خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.