نقد و بررسی گوشی LG G3 - تکفارس 
نقد و بررسی گوشی LG G3 - تکفارس 

نقد و بررسی گوشی LG G3

saeedeh_cj
۷ خرداد ۱۳۹۳ - 21:19
gsmarena_001

کاربری گوشی LG G3:در اولین نگاه

معرفی

گوشی LG G2 به خاطر قاب نازک و خوش تراش خود به طور خاصی مورد توجه بود ولی حالا نوبت آن رسیده که جایگاه خودش را به گوشی جدیدی بدهد مطمئنا دیگر با وجود گوشی نظیر G3 کسی به دنبال فبلت نخواهد بود.گوشی LG G3 با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD در ابعادی عرضه شده که به سختی می تونیم بگیم صفحه نمایش آن از رقیبانش بزرگتراست.

همچنین شرکت LG مجددا از حقه قبلی خود مبنی بر اینکه که گوشی های خود را دیرتر از رقیبان خود عرضه کند به کار بسته است که از نظر فنی برای این شرکت  مزیت بسیار زیادی به همراه دارد. اگرصفحه نمایش با کیفیت (QHD((1,440 x 2,560px نمیتواند شما را راضی کند که این گوشی فوق العاده است ،دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ال جی همراه لیزر جدید اختصاصی با فوکوس خودکار این شرکت می تواند شما را حسابی به وجد بیاورد.

LG-G3

LG-G3

ال جی جی ۳ در یک نگاه:

  • Dimension: ۱۴۶.۳ x 74.6 x 8.9mm
  • Screen: ۵.۵″ True HD-IPS+ screen with 1,440 x 2,560 resolution, 538ppi; Gorilla Glass 3
  • Chipset: Snapdragon 801, quad-core Krait 400 at 2.5GHz, Adreno 330, 2/3GB RAM (depending on internal storage)
  • OS: Android 4.4.2; Optimus UI
  • Camera: ۱۳MP with Optical Image Stabilization, laser autofocus; 2.1MP front-facing camera
  • Video camera: ۲۱۶۰p recording
  • Battery: ۳,۰۰۰mAh
  • Storage: ۱۶GB/32GB built-in; expandable via microSD card slot
  • Connectivity: Cat. 4 LTE (150Mbps down, 50Mbps up), Wi-Fi a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0
  • Misc: ۱W speaker on the back (1.5W with boost) with a redesigned amplifier, wireless charging, Knock code

گوشی هوشمند ال جی جی ۳ اولین گوشی با رزولوشن صفحه نمایش با کیفیت QHD است که به بازار عرضه می شود. غلظت رنگ ها ممکن است به نظر بیش از حد بیاید اما شرکت ال جی ادعا کرده که کیفیتی مشابه کیفیت عکس چاپ شده دارد.

می توان ادعا کرد که نسبت اندازه بدنه به سایز صفحه نمایش این گوشی واقعا تماشایی است،برای درک بهتر این مطلب ابعاد گوشی سونی اکسپریا زد ۲  ۱۴۶.۸x  ۷۳.۳ x 8.2mm  و اچ تی سی وان (M8) که دارای ابعاد ۱۴۶.۴x 70.6 x 9.4 mm و  صفحه نمایش “۵.۲ اینچی و” ۵ اینچی بودند . همانطور که می دانید ابعاد کلی،یک فبلت را از یک گوشی هوشمند متفاوت می کند نه اندازه صفحه نمایش آن، بنابراین می توان گفت که گوشی ال جی جی ۳ هنوز هم در قلمرو گوشی های هوشمند است اگرچه صفحه نمایشی به بزرگی فبلت سامسونگ گلکسی نوت ۲ و ال جی G Pro را داراست.

این در حالی است که دو کمپانی بزرگ کمپانی سامسونگ و سونی هردو شروع به استفاده از سنسورهای قوی برای دوربین گوشی های خود کرده اند اما هنوز سیستم OIS(سیستم تثبیت کننده اپتیکال تصویر)را به کار نگرفته اند. حتی پرچم دار جدید شرکت اچ تی سی نیز فاقد این قابلیت است و تنها رقیب گوشی LG G3 که مجهز به این سیستم است گوشی نوکیا Lumia 930 است.

این گوشی قدرتمند چینی دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری  و۲۱۶۰p لیزر فوکوسی تنها مختص به خود این گوشی می باشد که برای توصیف این لیزر خاص می توان گفت این لیزر این امکان را می دهد که حتی در نور بسیار کم فاصله ها را به خوبی تشخیص داده و بهترین قدرت فوکوس را داشته را در عکاسی داشته باشد.

در جلوی گوشی نیز یک دوربین ۲مگاپیکسلی تعبیه شده که لنز آن حتی از دوربین اصلی گوشی نیز شفاف تر است.

در حالی که شرکت ال جی مجددا از پلاستیکی که در ساخت G glex استفاده کرده بود استفاده نکرده و بدنه ال جی جی ۳ از ماده جدیدی قالب گیری شده که ظاهری فلزی داشته و در عین حال قابل انعطاف و مقاوم در برابر اثر انگشت است.

طراحی و کیفیت ساخت

دیگر گوشی های هوشمند شرکت ال جی تمام گوشی های خود را با بدنه ای باریک به بازار عرضه می کند و گوشی ال جی جی ۳ نیز از این قائله مستثنی نیست، شک نکنید که این گوشی شما را به شدت در نگاه اول به خاطر صفحه بزرگ ۵.۵ اینچی آن و در عین حال جمع و جور بودن شگفت زده خواهد کرد.

صفحه نمایش از جنس شیشه Gorilla Glass 3 و پشت و لبه های گوشی از جنس پلی کربنات مقاوم در برابر خش ساخته شده است همینطور بدنه پشتی آن شبیه فلز بوده و به هیچ وجه اثر انگشت بر روی آن باقی نخواهد ماند. این گوشی در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و طلایی و دو رنگ فرعی قرمز و بنفش نیز عرضه خواهد شد.

LG-G3-Colors

LG-G3-Colors

جنس بدنه پشتی گوشی ال جی بسیار جالب است، این بدنه ازجنس پلاستیک پلی کربنات بوده ولی با این حال حالتی تمام فلزی دارد اگرچه همه ما می دانیم تنها از جنس پلاستیک است! دوربین دقیقا در وسط پشت گوشی  و دو LED flash در کنارسنسور لیزری فوکوس که در بالا به آن اشاره کردیم تعبیه شده ، البته دارای یک IR LED نیزدر بخش دوربین که برای استفاده به عنوان ریموت کنترل کاربرد دارد.

بلندگوهای گوشی مانند گوشی HTC  در جلوی آن قرار ندارد چون باعث می شود گوشی سنگین تر از حد معمول به نظر برسد و به جای آن ال جی این بلندگوها را در پشت گوشی تعبیه کرده است،گوشی ال جی جی ۳ تک بلندگو است ولی صدای بسیار قدرتمندی دارد که در حالت عادی ۱W واحد صدا را تولید می کند ولی اگر در حالت Boost قرار دهیم تا قدرت ۱.۵W واحد را پخش خواهد کرد و این در حالی است که بلندگو گوشی قدرتمند سامسونگ گلکسی نوت  ۳ با قدرت ۰.۷w واحد صدا را می توانست پخش کند.همچنین شرکت ال جی مدعی شده که آمپلی فایر موجود در گوشی قبلی یعنی LG G2 را در این مدل جدید بهینه سازی کرده  که کیفیت بهتری را ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.