۳ تبلت جدید از سامسونگ در راه است - تکفارس 
۳ تبلت جدید از سامسونگ در راه است - تکفارس 

۳ تبلت جدید از سامسونگ در راه است

علیرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 14:03
۳ تبلت جدید از سامسونگ در راه است - تکفارس 

همانطور که می دانید چندی پیش سامسونگ نسل چهارم از خانواده گلکسی تب را معرفی نمود اما پس از سیل شایعات از تبلت های جدید دوباره شروع شد که یکی از ان ها را با نام “اولین تصاویر از تبلت گلکسی تب S منتشر شد” در تک فارس خوانده اید! در حال حاظر خبری اختصاصی توسط جی اس ام آرنا منتشر شده که تایید می کند که سامسونگ در حال کار بر روی ۳ تبلت است که احتمالا آن ها را سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.

براساس اطلاعاتی که به صورت اختصاصی توسط سایت جی ای ام آرنا منتشر شده است، این تبلت ها با نام های Chagall، Klimt و Warhol شناخته می شوند که به ترتیب به صفحه نمایش های ۱۰.۵، ۸.۴ و ۱۳.۳ اینچی مجهز شده اند.

 gsmarena_002

تبلت اول که با کدهای T800 و T801 و نام رمز Chagall شناخته می‌شود احتمالا با نام Galaxy Tab S نام گذاری گردد.این تبلت مجهز به صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی از نوع Super AMOLED و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ می باشد. این تبلت احتمالا مجهز به تراشه Exynos 5 می باشد که از ۴ هسته Cortex A15 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A7 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز تشکیل شده است. وظیفه پردازش گرافیکی هم بر عهده چیپ ۸ هسته ای Mali T628 GPU می باشد. گفته شده که حافظه رم این دستگاه هم مدل های ۳۲ بیتی دو کاناله با فرکانس ۹۳۳ ماهرتز و از نوع LPDDR3e RAM است. از جمله دیگر مشخصات این تبلت دوربین ۸ مگاپیسکلی در پشت، دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو و اسکنر اثر انگشت می باشد.

لازم به ذکر است که این تبلت یکی در نسخه ی وای فای با کد (T800) و دیگری با قابلیت اتصال به شبکه های ۳G با کد T801 به بازار عرضه خواهند شد.

تبلت دوم که همانند مدل قبلی در دو نسخه وای فای با کد (T700) و دیگری با قابلیت اتصال به شبکه های ۳G با کد T701 به بازار عرضه می گردد با کد Klimt شناخته می شود. این تبلت تمامی مشخصه های مدل قبلی را دارا می باشد اما به جای صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی به صفحه نمایش ۸.۴ اینچی مجهز شده است که البته این تغییر و کوچک شدن صفحه نمایش باعث شده تا تراکم پیکسلی آن باالتر برود و از ۲۸۸ پیکسل در هر اینچ به ۳۵۹ پیکسل در هر اینچ برسد.

اما تبلت کاملا جدید که امروز لو رفته با کدهای T910 برای نسخه وای فای و کد T911 برای نسخه ۳G و کد رمز Warhol مشخص شده است. این تبلت غول پیکر قرار است به صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی مجهز شود که اینبار و بر خلاف دو نسخه قبلی از نوع Super AMOLED نیست و احتمالا LCD باشد. البته رزولوشن همچنان حفظ شده و طبیعتا به خاطر بزرگ شدن صفحه نمایش تراکم پیکسلی به ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ کاهش یافته است. سخت افزار هم تغییری نکرده و مانند دو مدل ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی است.

تمام تبلت های فوق در زمان عرضه به نسخه ۴.۴ اندروید یعنی کیت کت مجهز خواهند بود که به آخرین رابط کاربری سامسونگ مجهز شده است.

در خبر منتشره از سوی GSMArena هنوز اطلاعاتی از زمان رسمی معرفی و عرضه ی این تبلت ها توسط سامسونگ نشده است اما انتظار می رود که در سال جاری میلادی شاهد حداقل معرفی این تبلت‌ها باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.