کمپانی san disk از یک ابر هارد ssd با ظرفیت ۴TB  رونمایی  کرد. - تکفارس 
کمپانی san disk از یک ابر هارد ssd با ظرفیت ۴TB  رونمایی  کرد. - تکفارس 

کمپانی san disk از یک ابر هارد ssd با ظرفیت ۴TB رونمایی کرد.

armin95
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 12:36
کمپانی san disk از یک ابر هارد ssd با ظرفیت 4TB رونمایی کرد

کمپانی san disk از یک ابر هارد ssd با ظرفیت 4TB  رونمایی  کرد

هارد درایو جدید شرکت SAN DISK با نام Optimus Max drive رونمایی شده است و این طور به نظر میرسد که این هارد درایو چند عدد هارد درایو SATA SSD   دو و نیم اینچی در یک هارد است که به صورت فشرده قرار داده شده است.این یک هارد درایو ۱۲۸ گیگابایتی ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای خرید نیست بلکه یک هاردعظیم با ظرفیت ۴TB است.

این هارد با قابلیت plug-and-play طراحی و ساخته شده است و جایگزین مناسبی برای هارد های SAS drives با سرعت دیسک ۱۵,۰۰۰rpm است و استفاده در datacenter را مورد هدف قرار داده است. شرکت SAN DISK در رابطه با این هارد درایو گفته است که Optimus Max عملکرد بهتری از هر هارد دیسک SAS که هم اکنون در بازار موجود است دارد و تنها هارد دیسکی است که سرعت برابر با هارددیسک های SSD دارد و از از ظرفیت بالایی که فقط هاردها با دیسک چرخشی ( rotational drives) پشتیبانی می کنند را داراست.

اگر شما واقعا بخواهید یک عدد از این هارد را برای سیستم شخصی خود در خانه خریداری کنید باید بهای بسیار بالای آن را نیز بپردازید. کمپانی SAN DISK هنوز قیمتی برای این هارد دیسک اعلام نکرده است ولی نباید انتظار قیمت پایینی را برای این هارد دیسک داشته باشیم زیرا که یک هارد درایو ۲۰۰ گیگابایتی OCZ Talos SAS drive قیمتی در حدود ۷۸۰ دلار دارد. بخش فروش شرکت SAN DISK ادعا کرده است که می تواند این هارد دیسک را با قیمتی در حدود هارد دیسک های SSd به فروش برساند. شما هم اکنون می توانید یک هارد دیسک SSD ، با ظرفیت ۴۸۰ گیگابایت را قیمتی در حدود ۲۳۵ دلار خریداری کنید اگر SAN DISK واقعا بتواند این هارد را با چنین قیمتی یعنی در حدود ۴۹ سنت برای هر گیگ به فروش برساند آن گاه قیمت این هارد چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار در خواهد آمد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.