مک لارن ۶۵۰s در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ - تکفارس 
مک لارن ۶۵۰s در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ - تکفارس 

مک لارن ۶۵۰s در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴

taham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 22:14
مک لارن 650s در نمایشگاه نیویورک 2014

اگر میخواهید بهترین های خودرو سازان دنیا را ببینید باید به نمایشگاه نیویورک سری بزنید . اگر هم که امکان رفتن به نیویورک را ندارید هیچ مشکلی نیست ما شما را به آنجا خواهیم برد کافیست با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب شما را با مک لارن ۶۵۰ اس یکی از منحصر به فرد ترین خودرو های این نمایشگاه آشنا کنیم.

تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی نیویورک که محل خودنمایی خودروسازان است حتی در آخرین روزهای نمایشگاه هم می توانند شانس دیدن بسیاری از ابرخودروها ی شییک و  لوکی و گران قیمت سال ۲۰۱۴ را داشته باشند.

مک لارن 650s در نمایشگاه نیویورک 2014

یکی از سازندگان خودرو های لوکس با طراحی به عنوانی فضایی هم در این نمایشگاه خودنمایی کردند و با معرفی خودروی مک لارن اس ۶۵۰ خیلی از بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دادند.این خودرو در دو قالب مک لارن اسپایدر و کوپه با نما مشترک ای ۶۵۰ عرضه شده است که واقعا تمام بازدیدکنندگان و خودرو سازان را تحت تاثیر قرار داد.

به نوعی مییتوان گفت که مک لارن هم از لامبورگینی تقلید کرد. لامبورگینی که در از مدل جدید خود به نمام هوراکان در طی یک رویداد ویژه رونمایی کرد مک لارن هم از دو خودروی خود در یک فضای خیلی خاص و هنرمندانه یکی مدل ابی رنگ گوپه و دیگری مدل نارنجی رنگ ۶۵۰ اس موسوم به عنکبوت یا همان اسپایدر.این کمپانی انگلیسی و یا بهتر است بگوییم بریتانیایی بیشتر در فکر بهتر کردن عناصر خودرو های خود بوده است تا اینکه بخواهد یک مدل جدید از خودرو را طراحی کند این کمپانی بسشتر تلاش کرده است تا جنبه های مختلف خودر را از جمله جعبه دنده موتور سیستم تعلیق و چرخ ها و همچنین تکنولوژی های مدرن را به ماشین های خود اضافه کند و یا همان ها را پیشرفت دهد.

خب بهتر است کمی هم در مورد جنبه های مختلف طراحی داخلی و بدنه ی خودرو های مک لارن صحبت کنیم که ابتدا به مدل اسپایدر ۶۵۰ اس خواهیم پرداخت.این خودرو بسیار شبیه به مدل ۱۲ سی است این خودرو بسیار شبی به خودروی مذکور است البته به جز چراغ های عقب که مدلی جدید و نو به حساب می آید.همچنین این طراحی منحصر به فرد را در چراغ های جلوی خودرو نیز میبینیم که پاپاطراحی ان الهام بخش طرح بومرنگ است که در واقع لوگوی خود کمپانی مک لارن هم به حساب می اید و به زیبایی از این طرح برای ساخت چراغ های جلو استفاده کرده اند.

مک لارن 650s در نمایشگاه نیویورک 2014

این خودرو مجهز به یک موتور ۳.۸ لیتری با دو توربو موسوم به وی ۸ میباشد که میتواند توانی معادل حداکثر ۶۴۱ اسب بخار نیرو را تولید کند این مقدار نیروی تولیدی به لطف تغییرات ایجاد شده در سیلندر ها و اگزوز  و پیستون های جدید در ان خودر است که این خودرو را در مقایسه با ۱۲ سی ۲۵ اسب بخار نیرومند تر کرده است. گشتاور نیرو در این خودرو نیز به میزان چشمگیری افززایش یافته است که در مقایسه با مدل ۱۲ سی از ۶۰۰ نیوتن بر متر به ۶۷۱ نیوتون بر متر افزایش یافته است.که این مقدار میتواند به میزان کنترل پذیری و ثبات خودر در سر پیچ ها  و در سرعت های بالا کمک زیادی بکند.

شتاب این خودرو هم بسیار فوق العاده است و با صفر تا صد در ۲.۹ ثانیه ای یک رکورد دار محسوب میشود این مقدار شتاب در کمتر خودرویی مشاهده میشود.میزان سرعت این خودر در مدت زممان ۵.۷ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که این عدد در بسیاری از خودرو های اسپرت و قدرتمند عدد ثانیه صفر تا صد است و این نشان میدهد که این خودرو چه شتاب بالایی دارد.تنظیمات جدید گیر بکس این خودرو این نوید را به مشتریان میدهد که آنها میتوانند در پیچیدن ها و تغییر مسیر ها با دقت و سرغت بیشتری عمل کنند که در مقایسه با ۱۲ سی پیشرفت زیادی داشته است.

مک لارن 650s در نمایشگاه نیویورک 2014

سرعت ایین خودرو چیزی حدود ۳۲۹ کیلومتر است که حداکثر سرعت این خودرو محسوب میشود. اما مدل کوپه سرعت بیشتری دارد چیزی در حدود ۳۳۳ کیلومتر در ساعت.

سیستم تعلیق این خودرو نیز تغییراتی را به خود میبیند ک این تغییرات را به خصوص در مدل اسپایدر بیشتر شاهد هستیم.همچنین تغییرات در الپاژ به کار رفته در چرخ های خودرو میبینیم که در مقایسه با مدل ۱۲ سی مقدار وزن را تا ۲۷۸ کیلوگرم کاهش داده است و این خود عامل اصلی افزایش قدرت خودرو و در نتیجه افزایش سرعت آن به شمار میرود.

چون این خودرو یک خودرو اسپرت و در واقع مسابقه شناخته میشود کمپانی مک لارن برای اینکه مشتریان خودر را راضی نگه دارد از تکنولوژی انرژی اینرسی در خودرو های خود استفاده کرده است که در این خودرو های دارای این تکنولوژی در حالتی که شما به انرژی بیشتری نیلز دارید برای مثال در مسابقه این سیستم شروع به ذخیره انرژی جنبشی میکند و این انرژی را در قالب گشتاور به گیربکس انتقال میدهد و باعث استفاده بهینه از انرژی خودرو میشود.

مک لارن 650s در نمایشگاه نیویورک 2014

نکته جالب دیگر در مورد این خودرو میتوان به ترمز هوایی ان اشاره کرد که بهبود های زیادی داشته است و به گفته کمپانی مک لارن بال های عقب این خودرو توانایی و ثبات بیشتری از خود نشان خواهند داد.

قیمت های این دوخودرو کمی شما را از خرید انها منصرف خواهد کرد چون واقعا گرانقیمت هستند البته در مقایسه با دیگر خودرو های هم سطح . مدل اسپایدر مک لارن با قیمتی در حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار و مدل کوپه با قیمت  ۲۶۵۰۰۰ دلار در بازار به فروش خواهد رسید.لازم به ذکر است که نمایشگاه نیویورک یا در اصطلاح اختصاری(NYIAS) دیروز به پایان رسید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.