۱۰ اتفاق مورد انتظار در کنفرانس Google IO 2014 - تکفارس 
۱۰ اتفاق مورد انتظار در کنفرانس Google IO 2014 - تکفارس 

۱۰ اتفاق مورد انتظار در کنفرانس Google IO 2014

alierna
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 14:12
۱۰ اتفاق مورد انتظار در کنفرانس Google IO 2014 - تکفارس 

پرداختن به ۱۰ اتفاق مورد انتظار در کنفرانس شرکت گوگل کار آسانی نیست. این مساله به معنای گلچین کردن حدسیات ۱ سال کارکرد شرکتی به وسعت گوگل است. شرکتی که در زمینه های مختلف دنیای تکنولوژی فعالیتی گسترده و قوی دارد

این دنیای بزرگ شامل ربات های ترسناک، تکنولوژی های هوشمند خانگی، ساعت های هوشمند و چیزهای دیگری که هنوز از آنها خبر نداریم می شود. این کنفرانس در تاریخ ۲۵ ژوئن برگزار می شود. اگر بلیط های این کنفرانس را نخریده اید دیگر شانسی برای شرکت در این کنفرانس ندارید. بلیط های این کنفرانس در روزهای اولیه فروش به طور کامل فروخته شد.

اما گوگل خبر خوبی داده است. کنفرانس Google IO به طور مستقیم پخش خواهد شد. این پخش زنده در تاریخ های ۲۵ و ۲۶ ژوئن، یعنی در زمان برپایی کنفرانس انجام خواهد شد. این کنفرانس به صورت جلسه هایی در برنامه ی Hangout و برای توسعه دهندگان نرم افزار پخش خواهد شد. حال به حدسیات و اتفاق های مورد انتظار در این کنفرانس می پردازیم.

۱- معرفی نسخه ی پنجم اندروید

P6271394-580-100

دیگر زمان معرفی یک نسخه ی جدید از اندروید، با شماره ای جدید و اسمی جدید رسیده است. ۹ ماه از زمان معرفی نسخه ی ۴.۴ اندروید، KitKat می گذرد و شرایط برای معرفی نسخه ای جدید از این سیستم عامل محیا است. حال اسم این سیستم عامل هر چیزی که می خواهد باشد. پیش از این حدس هایی در مورد اسم این سیستم عامل زده شده که هیچ کدام قطعی نمی باشند. پیش از این گوگل در بازه ی زمانی ۵ تا ۸ ماه نسخه های سیستم عامل اندروید را معرفی می کرد. Ice Cream Sandwich هشت ماه پس از Honeycomb، و نسخه ی Jelly Bean 4.1 هشت ماه پس از Ice Cream Sandwich معرفی شدند. از قابلیت هایی که در این نسخه از اندروید قابل حدس است، پشتیبانی بهتر از ساعت های هوشمند است. از طرفی گوگل در تلاش است تا سرویس های خود را به هم دیگر نزدیک کند. برای مثال برنامه ی Google Hangouts که برنامه ای برای  تصویری و پیام دادن رایگان است در حال نزدیک شدن به Google Voice است. همچنین خبرهایی از به روزرسانی شماره گیر سیستم عامل اندروید شنیده می شود. هنوز خبری در مورد جزئیات آن ارائه نشده است.

۲- Nexus 10 و Chromebook Pixel 2

NewNexus10-Leak-02-580-100

شرکت گوگل معمولا سیستم عامل های جدید خود را به همراه یک دستگاه جدید معرفی می کند. امسال نیاز بیشتری به این مساله احساس می شود. گوگل به یک تبلت ۱۰ اینچی جدید و با کیفیت برای مقابله با تبلت Ipad Air نیاز دارد. نسخه ی قبلی Nexus 10 توسط شرکت کره ای سامسونگ ساخته شده بود. حال به نظر می رسد که با توجه به مشکلات پیش آمده در روابط دو کمپانی گوگل و سامسونگ، ساخت تبلت ۱۰ اینچی بعدی این شرکت به LG یا Asus سپرده شود. با توجه به شایعات جدید، به نظر می رسد که Asus در حال ساخت Nexus 8، تبلت ۸ اینچی نکسوسی است. این شرکت دو نسخه ی قبلی Nexus 7 را در کارنامه ی خود دارد.

انتظار می رود که در این کنفرانس نسخه ی جدیدی از سیستم عامل Chrome معرفی شود. به نظر می رسد که این مساله با معرفی نسخه ی جدید Chromebook Pixel همراه باشد. انتظار می رود که این نسخه از Chromebook قیمتی پایین تر از نسخه ی قبلی داشته باشد.

۳- زمان معرفی Google Watch رسیده است

google-android-wear-google-now-580-100

شکی در معرفی ساعت های هوشمند مختلف، با سیستم عامل جدید Android Wear در این کنفرانس نیست. اما هنوز خبری رسمی از عرضه ی ساعت اختصاصی گوگل ارائه نشده است. با این حال عکس ها و مشخصات بسیار جذابی از دو ساعت هوشمند G Watch از شرکت کره ای الجی و Moto 360 از شرکت موتورولا در دسترس قرار گرفته است. به نظر می رسد که این دو محصول آینده ی موفقی داشته باشند. یکی از دلایل موفقیت این محصولات، ظاهر زیبا و معقولتر آنها نسبت به ساعت هوشمند سامسونگ و همچنین استفاده ی بهتر از سرویس Google Now در این ساعت ها است. با توجه به شایعات جدید، ساعت هوشمند شرکت اپل تصمیم دارد که بر روی سلامتی تمرکز کند. پس انتظار می رود که در صورت معرفی ساعت گوگل، این ساعت از این نظر با ساعت اپل رقابت کند.

هر دو ساعت LG G Watch و Moto 360 تابستان امسال و پس از کنفرانس Google IO عرضه خواهند شد.

۴- Google Glass های معقول تر

battery-size-580-100

Google Glass ها هنوز پس از یک سال جای خاصی در بازار پیدا نکرده اند. یکی از دلایل این امر را می توان قیمت بالای آنها دانست. با این حال توسعه دهندگان نرم افزار بسیاری در حال خریدن و تجربه ی این محصول هستند. اما باید گفت که قیمت محصول برای کاربران عادی بسیار بالا است. به نظر می رسد که معرفی Google Glass ای بهتر و بسیار ارزان تر برای خریداران نسخه ی قبلی این عینک اصلا خوش آیند نباشد. تنها روشی که همه ی خریدارن گذشته و فعلی را راضی می کند، تحویل رایگان Google Glass جدید به خریداران قبلی این محصول است. این عینک ممکن است قیمتی ۳۰۰ دلاری داشته باشد.

۵- معرفی قابلیت های جدیدی برای Chromecast

sports-apps-580-100

تا به امروز شرکت گوگل فروش خوبی را با Chromecast تجربه کرده است. اما اگر این شرکت برنامه های خوبی برای این وسیله عرضه نکند، این محصول شکست خواهد خورد. به نظر می رسد که گوگل راه طولانی و سختی برای رقابت با Apple TV و Roku 3 داشته باشد. یکی دیگر از رقیب های جدی و جدید شرکت گوگل Fire TV شرکت آمازون است. این محصول به کمک پشتیبانی قوی Amazon و برنامه های ورزشی بسیار قوی آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مساله ممکن است با معرفی برنامه های بیشتر و جذاب برای Chromecast تغییر کند. ما انتظار معرفی برنامه های متنوعی از جمله برنامه های آب و هوا و پخش محتوای آنلاین را داریم.

هنوز مشخص نیست که چرا Chromecast با همه ی دستگاه های اندرویدی و قابلیت Mirroring آنها سازگار نیست. امیدواریم این مشکل به زودی در تمامی دستگاه های اندرویدی حل شود.

۶- پشتیبانی قوی از سیستم های خودرو

CarPlay maps-580-100

گوگل با معرفی سیستم عامل Andriod Wear و ساعت های هوشمند مختلفش جواب خوبی به شرکت اپل داد. اما هنوز جوابی از سوی این شرکت در مورد تکنولوژی های مورد استفاده در خودرو ها نمی بینیم. دو ماه از زمان معرفی Apple CarPlay و قابلیت های آن برای خودرو های هوشمند می گذرد، اما شرکت گوگل هنوز حرفی در مورد ورود به این بازار نزده است. انتظار می رود که شرکت گوگل ورود خود به این بازار پر سود را در کنفرانس Google IO امسال اعلام کند. نیاز نیست این شرکت تلاش زیادی کند. همین که اعلام کند سیستم عاملی دارد که Google Maps را بر روی خودروی شما خواهد آورد بسیاری را خوشحال خواهد کرد. سیستم ناوبری شرکت گوگل به اندازه ای خوش نام و مطمئن است که بازار را برای این شرکت هموار خواهد کرد. از آنجایی که سیستم عامل اندروید دارای محیطی بازتر است و قابلیت های بی شماری به ما می دهد موفقیت این سیستم هوشمند خودرو بسیار مورد انتظار است.

۷- ورود به دنیای ربات ها

image

سال گذشته خبرهای جالبی از گوگل شنیده می شد. این شرکت در ابتدا کمپانی ربات سازی Boston Dynamics را، در کنار ۶ شرکت ربات سازی دیگر خرید. این اتفاق به سرعت و در طی ۸ روز صورت گرفت. کاملا مشخص است که گوگل در حال ساخت ارتشی از بهترین ربات سازان است. لازم به ذکر است که سازنده ی سیستم عامل اندروید، Andy Rubin به تنهایی می تواند فرمانده ای این ارتش را برعهده بگیرد. وی یکی از علاقه مندان به ربات ها و فعالان این زمینه است.

۸- معرفی Nest جدید

Nest-580-100

یکی از آزمایش گاه ها و فعالیت های جدید گوگل، Lest Labs نام دارد. محصولات ارائه شده توسط این آزمایشگاه در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان به فروش رفت. کار اصلی این محصولات تشخیص وجود گاز Co2 و دود در خانه است. به محض اینکه دستگاه این دو خطر را در محیط خانه احساس کرد زنگ خطر را به صدا در خواهد آورد. اما فروش این محصولات به دلیل وجود نقص فنی و خاموش شدن ناگهانی این سنسور ها متوقف شد. حال انتظار می رود که در کنفرانس Google IO امسال این سنسور ها دوباره جدی گرفته شده و محصولی جدید و اصلاح شده معرفی شود. اما با توجه به خبرهای شنیده شده محصولات Nest تنها در زمینه ی تشخیص دود و CO2 نخواهد بود و طیف وسیع تری از وسایل خانه را در نظر خواهد گرفت. باید تا زمان کنفرانس و معرفی کامل این محصولات صبر کرد.

۹- اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ی Ara

ara-complete-phones-580-100

به کمک پروژه ی جدید شرکت گوگل، تعویض کردن گوشی به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد. دیگر لازم نیست که هر ۲ سال یکبار گوشی جدیدی بخرید و گوشی قبلی خود را به کناری بیاندازید. این پروژه بسیار بلند پروازانه است و در حال حاضر گوشی های تولید شده با آن زیاد باریک نیستند. اما استفاده از این پروژه باعث می شود که پول کاربران بی خود دور ریخته نشود و گوشی های قدیمی، که تبدیل به زباله های بزرگی شده اند، دور انداخته نشوند. با استفاده از قابلیت های این پروژه، مای می توانیم اجزای سازنده ی تبلت یا گوشی خود را به طور تکه تکه تعویض کنیم و ارتقا ببخشیم.

۱۰- گسترش اینترنت پر سرعت گوگل

Google Fiber hits 34 cities-580-100

شرکت گوگل در حال ارائه ی خدمات اینترنتی بسیار پر سرعتی است. سرعت این خدمات به حدی است که  می توان گفت از سرعت اینترنت فعلی کاربران در کشور ایالات متحده ۱۰۰ برابر بیشتر است. اما با این حال این سرویس تنها در سه شهر کانزاس، آوستن و پرووو در دسترس است. به نظر می رسد که گوگل در حال تلاش برای ارائه ی اینترنت خود در ۳۴ شهر و ۹ محیط متروی جدید است. تنها مشکلی که گوگل برای ارائه ی اینترنت پر سرعت خود دارد، بستر های فرسوده و کم سرعت کشور آمریکا است. درست است که سرعت اینترنت در کشور آمریکا بسیار عالی است، اما سرویس اینترنت گوگل ۱۰۰ برابر از آن پرسرعت تر است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.