شایعات شنیده شده در مورد تاریخ عرضه و مشخصات Surface Mini - تکفارس 
شایعات شنیده شده در مورد تاریخ عرضه و مشخصات Surface Mini - تکفارس 

شایعات شنیده شده در مورد تاریخ عرضه و مشخصات Surface Mini

alierna
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 04:03
شایعات شنیده شده در مورد تاریخ عرضه و مشخصات Surface Mini - تکفارس 

آیا نسخه ی کوچکتر شده ی تبلت مایکروسافت همانی است که می خواستید؟ آیا این تبلت در حال ساخته شدن است؟ با توجه به خبرهای شنیده شده این طور به نظر می رسد

با توجه به افزایش فروش ۵۰ درصدی تبلت مایکروسافت در چهار ماهه ی نخست ۲۰۱۴، ساخت نسخه ی دیگری از این تبلت برای افرادی که به دنبال تبلت های کوچک هستند عاقلانه به نظر می رسد. هنوز نمی توان به طور قطع خبر از موفقیت این تبلت داد. همانطور که می دانید ۹۰۰ میلیون دلار تبلت Surface RT که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد در انبار های مایکروسافت مانده است. مدیرعامل جدید مایکروسافت، Satya Nadella دوست ندارد که اشتباهات Ballmer، مدیر عامل قبلی مایکروسافت را تکرار کند.

وجود نسخه ی Mini تبلت های مایکروسافت بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد. این تبلت ها بیشتر برای تولید محتوا به بازار آمده اند. به همین دلیل انتظار می رود که این نسخه از تبلت هم صفحه کلید های مخصوص  Surface ها، فضای ابری و رایگان OneDrive و همچنین نسخه ی رایگانی از Office Home 2013 شرکت مایکروسافت را داشته باشد.

شرکت اپل پس از معرفی تبلت های ۸ اینچی خود، یعنی  iPad Mini و iPad Mini 2 with Retina فروش بی نظیری را تجربه کرد. حال با وجود نسخه ی رایگان Microsoft Office بر روی این تبلت ها، طرفداران تبلت های شرکت اپل بیشتر هم شده اند. حتی شرکت های همکار مایکروسافت هم تبلت هایی ۸ اینچی به بازار عرضه کرده اند. شرکت هایی مانند Acer, Toshiba، Dell و Lenovo نزدیک به ۱ سال است که تبلت های ۸ اینچی با کیفیت و ارزانی را به بازار معرفی کرده اند. از نظر قیمت این تبلت ها بسیار خوش قیمت تر از Surface های مایکروسافت هستند.

در مورد تاریخ عرضه ی این تبلت خبری ارائه نشده است. اما با توجه به شدیدتر شدن شایعات پیرامون آن می توان مطمئن بود که به زودی این تبلت را خواهیم دید. اخیرا وب سایت آمازون در اقدامی تاریخ ۱۸ ماه می را برای فروش این تبلت در نظر گرفت. شرکت تولید کننده ی بدنه ی Surface ها، یعنی شرکت (Vostrostone (VSTN مدتی پیش اعلام کرد که طراحی بدنه ی Surface Mini به اتمام رسیده است. با اینکه تصویری از این بدنه منتشر نشده است، اما خبر به نظر بسیار معتبر می رسد.

پیش از این انتظار می رفت که Surface Mini در انتهای سال ۲۰۱۳ و همراه با Surface 2 معرفی شود. اما به دلایلی زمان عرضه ی این تبلت ۱ سال به عقب افتاده است.

تبلت بسیار قدرتمند مایکروسافت، Surface Pro 2 تبلت بسیار ضخیمی بود. این تبلت حتی از نسخه ی قبلی خود هم ضخیمتر بود. بنا بر گفته های مهندسان این شرکت، دلیل بیشتر شدن قطر این تبلت، استفاده از پردازنده های بسیار قدرتمند سری Intel Core بوده است. به نظر می رسد که کار ساخت تبلتی کوچکتر و ۸ اینچی نیاز زیادی به مهندسی طراحی بهتر دارد.

با این حال به نظر می رسد که این تبلت از پردازنده های ضعیفتر Intel Bay Trail استفاده کند. این پردازنده امکان استفاده از نسخه ی کامل Windows 8.1، بدون مشکل و لگ را می دهد. با توجه به برخی شایعات دیگر، امکان وجود نسخه ای باریکتر از این تبلت، با استفاده از پردازنده های ARM و  Windows RT نیز هست. هنوز نمی توان به طور قاطع از سیستم عامل این تبلت ها سخن گفت. اما به نظر می رسد که استفاده از نسخه ی RT سیستم عامل ویندوز باعث دلزدگی خریداران و طرفداران شود.

یکی دیگر از مواردی که در شایعات به آن اشاره شده، استفاده از قلم های Wacom digitizer و یا چیزی مانند آن در این تبلت است. با توجه به شایعات گفته شده در وبسایت WPDang این تبلت می تواند موقعیت سر و حرکت دست های ما را تشخیص دهد. این قابلیت را پیش از این در گوشی Samsung Galaxy S4 دیده بودیم. با استفاده از این قابلیت می توانستیم حرکاتی را در منوهای گوشی انجام دهیم، یا گوشی با استفاده از سر ما می فهمید که به گوشی نگاه می کنیم یا نه و نور صفحه را کم و زیاد می کرد.

به نظر می رسد که این تبلت قیمت به مراتب کمتری نسبت به مدل های بزرگتری Surface داشته باشد. در حال حاضر تبلت های بسیار خوب و ارزان قیمتی در بازار هستند که هم ۸ اینچی هستند و هم ویندوزی. این مساله باعث می شود مایکروسافت هم قیمت ها را در حداقل ممکن نگه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.