آمار فروش چهار ماه نخست ۲۰۱۴: ویندوزفون از بلک بری جلو زد - تکفارس 
آمار فروش چهار ماه نخست ۲۰۱۴: ویندوزفون از بلک بری جلو زد - تکفارس 

آمار فروش چهار ماه نخست ۲۰۱۴: ویندوزفون از بلک بری جلو زد

alierna
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 23:00
آمار فروش چهار ماه نخست ۲۰۱۴: ویندوزفون از بلک بری جلو زد - تکفارس 

بالاخره سیستم عامل مایکروسافت پیش رفت فروشی خود در ۴ ماه اول سال ۲۰۱۴ دید.

این سیستم عامل ۱% رشد داشته و در حال حاضر ۳% از بازار را در اختیار دارد. به نظر می رسد که خیزش مایکروسافت برای پشت سر گذاشتن بلک بری به اندازه ی مناسبی بوده است. حال بلک بری مالک تنها ۲% از بازار کشور آمریکا است. نکته ی جالب آمار ارائه شده، آمار ۳ درصدی بلک بری و ۲ درصدی شرکت مایکروسافت در چند ماه گذشته بود که حال همه چیز جابجا شده است.

آمار گفته شده توسط موسسه ی تحقیقاتی معتبر Nielsen اعلام شده است که نتایج به دست آمده از ۲۰ هزار مشترک وبسایت این موسسه به دست آمده است. ممکن است که مایکروسافت را دلیل این موفقیت این فروش بالا در بازار بدانید، اما این مساله می تواند اشتباه باشد. بی شک کمپانی فنلاندی نوکیا یکی از دلایل عمده ی افزایش فروش آرام و البته ثابت و قدرتمند این سیستم عامل بوده است. شرکت های HTC و سامسونگ هم در این فروش سهم کوچکی داشته اند.

به نظر جای بحثی در مورد مکان اپل در رتبه ی اول فروش در کشور آمریکا نیست. ۴۲% از شرکت کنندگان در این تحقیق گوشی های این شرکت را انتخاب کرده اند. البته باید گفت که با اینکه فروش اپل خوب بوده، اما سیستم عامل این شرکت از سیستم عامل گوگل، یعنی اندروید عقبتر است.  سیستم عامل گوگل سهمی ۵۲ درصدی در بازار سیستم عامل های کشور آمریکا داشته که آمار بسیار خوبی است.

اگر به دنیای گوشی های اندروید و تعدد آنها نگاه کنیم، تعجبی از اول بودن آن نخواهیم کرد. با توجه به تحقیقات Nielsen بیش از نصف گوشی های فروخته شده با سیستم عامل اندروید، گوشی های سامسونگ بوده اند. سامسونگ با ۲۸% سهم در رتبه ی اول، شرکت دیگر کشور کره ی جنوبی یعنی الجی با ۷% در رتبه ی دوم و شرکت موتورولا با ۶.۸% فروش در رتبه ی سوم اندرویدی ها قرار گرفته اند. شرکت HTC با سهمی ۵.۷ درصدی پس از شرکت های ذکر شده قرار گرفته است.

شسرشس agasaq

یکی دیگر از نکات جالب اعلام شده در این آمار این است که بیش از نیمی از افراد بالای ۵۵ سال در حال خرید گوشی های هوشمند هستند. البته آماری راجع به اینکه این خریداران اندروید یا IOS را انتخاب می کنند اعلام نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید