بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X - تکفارس 
بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X - تکفارس 

بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X

taham
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 13:54
بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X

بررسی تخصصی گوشی جدید کمپانی الکاتل می تواند به شما ثابت کند که آیا خرید این گوشی مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر امروز در سایت تکفارس قصد بررسی همین موضوع را داریم پس با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی تخصصی مدل جدید گوشی الکاتل موسوم به  +Alcatel OneTouch Idol X بپردازیم.

سال گذشته کمپانی آلکاتل با معرفی گوشی Alcatel OneTouch Idol X  توانست در بازار بماند و ایستادگی کند اما آن گوشی در مقابل قیمت بالای خود قدرت خوبی نداشت همین امر موجب شد تا الکاتل به فکر تولید گوشی جدید و جایگزینی برای مدل قبلی باشد که نام آن را +Alcatel OneTouch Idol X گذاشته است و اخیرا به بازار عرضه شده است در این مقاله به بررسی تخصصی این اسمارت فون خواهیم پرداخت.

بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X

گوشی قبلی این کمپانی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بود اما از ضعف قدرت پردازنده رنج میبرد و به همین دلیل الکاتل نسخه اصلاح شده و نوع جدید آن را با نما +Alcatel OneTouch Idol X وارد بازار کرد.

این مدل هم دقیقا هم قیمت مدل سال گذشته است.این کمپانی در +Alcatel OneTouch Idol X از پردازنده ۸ هسته ای جدید خود استفاده کرده است تا ضعف اصلی محصولات ای کمپانی یعنی ضعف پردازنده های ۴ هسته اس قبلی را بپوشاند.همچنان از همان صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ استفاده میشود. این کمپانی به ضعف دیگر گوشی های خود هم پی برده است و تاحدودی ان را برطرف کرده است و آن هم بخش صوتی گوشی است که برخی مشخصه های جدید به آن اضافه شده است.

این گوشی همراه با هدست جی بی ال معروف که در درون جعبه گوشی قرار دارد عرضه میشود و به ادعای کمپانی کیفیت صوتی گوشی بسیار خوب است. و نام آن را “های فای” گذاشته است.

حالا به بررسی طراحی گوشی میپردازیم:

تفاوت چندانی با مدل قبلی در گوشی +Alcatel OneTouch Idol X نمیبینیم حتی کمی از ظرافت و زیبایی ان کم شده است اما همچنان در بین تمام دستگاه های ۵ اینچی بهترین است از نظر کار با یک دست اسن گوشی بهترین مدل در بازار محسوب میشود و آن هم به خاطر طراحینازک و دراز ان است که گرفتن گوشی با یک دست را آسان کرده است.این گوشی دارای ابعاد مناسب تری در مقایسه با پرچم داران بازار مثا اس ۵ سامسونگ اکسپریل زد ۲ و اچ تی سی ام ۸ دارد که همه این گوشی ها دارای صفحه نمایش ۵ اینچی هستند.

شاید تنها نکته منفی در این گوشی جای دکمه پاور و قفل صفحه باشد که بخاطر دراز بودن گوشی مجبور خواهیم بود تا دست خود را بکشیم یا موقعیت گوشی را در دستان خود تغییر دهیم تا بتوانیم گوشی را خاموش یا قفل کنیم.

در کنار گوشی هم دکمه های کنترل میزان شدت صدا قرار دارد که به نظر خوب میرسد و همچنین دو شیار برای قرار دادن سیم کارت و یک شیار هم برای قرار دادن حافظه خارجی قرار دارد.

قسمت محافظ اسلات های مموری و سیکم کارت هم جالب نوجه هستند به طوری که کاملا با سطح بدنه گوشی هم تراز میشوند و شما فقط میتواند با استفده از شیار روی این محافظ آن را باز کنید اما در کل طراحی بدی به نطر نمی رسد.این اسلات ها به گونه ای طراحی شده اند که نامرئی به نظر می آیند و فقط هنگامی که به دنبال انها بگردید متوجه آنها خواهید شد و این خود به طراحی خوب بازمیگردد.

در قسمت زیر صفحه نمایش ۵ اینچی این گوشی سه کلید به اصطلاح ناوبری را میبینیم که کارایی خود را خوب انجام میدهند و همچنین ما شاهد وجود یک دوربین ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور نور در جلو و بالای صفحه نمایش خواهیم بود.

بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X

صفحه نمایش گوشی +Alcatel OneTouch Idol X:

گوشی مورد نظر و مورد بررسی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است که از تکنولوژی IPS استفاده میکند و کیفیتی بالایی در مقایسه با سایر غول های بازار دارد و نمیتان گفت که چیزی کمتر از رقیبان خود دارد.صفحه لمسی هم در درون صفحه نمایش جای داده شده است و همچنین یک لایه شیشه محافظ موقوم بر روی قسمت جلو گوشی وجود دارد که خیال شما را بابت حفاظت از صفحه نمایش گوشی راحت خواهد کرد.

تراک پیکسل های صفحه نمایش این گوشی چیزی حدود ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است که نراکم بالایی به شمار میرود صفحه نمایش این گوشی فوق العاده است در حدی که اگر شما حتی گوشی را تا جای ممکن به چشمان خود نزدیک کنید باز هم هیچ ایکنی را دندانه دارد نخواهید دید.میزان رنگ طبعی و تقسیم رنگ و نمایش طبیعی رنگ ها در این صفحه نمایش در حد خوبی است و بیننده را راضی نگه خواهد داشت.پوشش روی صفحه نمایش باعث میشود بازتاب نور را کنترل کرده و در نتیجه شما بتوانید در محیط با نور زیلد مانند زیر نور خورشید مشکلی در استفاده از گوشی خود نداشته باشید.

رابط کاربری و سیستم عامل +Alcatel OneTouch Idol X:

رابط کاربری الکاتل به نظر خوب میرسد و برزوی نسخه ۴.۲.۲ اندروید به خوبی کار میکند تمام قسمت های رابط کاربری با اندروید هماهنگی دارد اعم از قفل صفحه بخش تماس و فولدر ها و همچنین والپیپر ها و ایکن های اختصاصی رابط کاربری وان تاش به خوبی طراحی شده اند.تقویم گوشی هم دارای ویژگی های خیلی خوبی است که به لطف رابط کاربری خوب آلکاتل حاصل شده است و نکته بعدی در مورد کیبورد این گوشی است که کار تایپ و نوشتن را بسیار لذت بخش خواهد کرد.

پردازنده و حافظه گوشی +Alcatel OneTouch Idol X:

به لطف وجود پردازنده ۸ هسته ای دیگر می توان ایرادی از سرعت گوشی های الکاتل گرفت که در نسخه های قبلی شاهد بودیم و از پردازنده های ۴ هسته ای ضعیفی بهر میبردند.این پردازنده از نوع مدیا تک است.رم گوشی هم ۲گیگابایت میباشد که در کنار پردازنده قدرتمند گشی عملکرد گوشی را بهتر کرده است این گوشی دارای ۱۶ گیگا بایت حافظه داخلی است که حدود ۱۳ گیگابات در اختیار کار بر قرار میگیرد و می تواند از آن استفاده کن و همچنین توانایی دریافت کارت حافظه خارجی را دارد .

دوربین گوشی:

این گوشی دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که به همراه فلش عملکرد خوبی را فراهم کرده است.البته این گوشی یک دوربین دو مگاپیکسلی هم در جلو دارد.این گوشی مستواند با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم برداری کند و کیفیت بالایی دارد.رابط کاربری و نرم افزار گوشی هم بسیار حرفه ای و شما را از نصب برنامه های اضافی برای عکسبرداری خلاص میکند.البته در افکت گذاری کمی کوتاهی به چشم یخورد که این هم قابل حل است و میتوانید نرم افزار دوربین را از طریق فروشگاه گوگل به روز نمایید تا افکت های بیشتری به آن اضافه شود.

بررسی تخصصی اسمارت فون آلکاتل +Alcatel OneTouch Idol X

باتری گوشی:

باتری این گوشی هم به نظر باتری پرقدرتی خواهد بود و با ۲۵۰۰ میلی آمپر میتواند شما را در شرایط سخت لنگ نکند.اما باز هم برای چنین گوشی با چنین قدرت و قطعاتی باتری ضعیفی به شمار میرود و اگر قدرت بالاتری داشت مناسب تر بود.اما بزه با این حال نسبت به گوشی قبای کمپانی ۲۰ درصد قدرت و دوام بیشتری دارد.با این گوشی شما میتوانید ۱۳ ساعت به صورت ۳جی مکالمه کرده و از گوشی استفاده کنید.زمان اماده به کار گوشی به گفته کمپانی ۱۰ روز است که زمان خوبی است البته اماده به کار یعنی حتی گوشی خود را دست هم نزنید!

زمان پخش مداوم موزیک این دستگاه ۳۶ ساعت است که خوب است اما در حال حاظر گوشی هایی با زمان ۱۰۰ ساعت هم وجود دارند که از این حیث بسیار عقب است.

نتیجه کلی:

اگر میخوااهید این گوشی را خریداری کنید به شما پیشنهاد میکنیم که با همین قیمت میتوانید یکی از گوشی های اس ۵ یا ام ۸ اچ تی سی را خریداری کنید که کیفیت و دوام تمام قسمت های گوشی بخصوص ام ۸ تضمین شده است البته برای هموطنان عزیزمان امکان خرید گوشی های الکاتل وجود ندارد البته منظور خرید گوشی اصل این کمپانی است اما توصیه ما به شما این است که با خرید ان گوشی چیزی را از دست نمی دهید چرا که این گوشی به لطف پردازنده قوی خود می تواند تمام کار های سنگین و روزمزه را به خوبی انجام دهد.

البته قیمت این گوشی در بازار های امریکا و اروپا ۴۰۰ دلار است که نسبت به گوشی های خوب دیگر بسیار ارزان تر است اما در کشور ما با این قیمت به فروش نخواهد رسد و مقرون به صرفه است که شما گوشی های هم رده دیگر را خریداری نمایید.

در پایان به بررسی اجمالی و تیتروار نفاط ضعف و قوت خواهیم پرداخت:

نقاط قوت:

 

پشتیبانی از دوسیم کارت در گوشی بدون مشکل

صفحه نمایش با کیفیت فوق العاده عالی با کیفیت ۱۰۸۰

میکروفون های عالی با قابلیت حذف نویز به طور اتوماتیک

هدست با کیفیت جی بی ال که در درون جعبه دستگاه خواهدبود

نقاط ضعف:

نسخه قدیمی ویندوز در حال حاضر

فلاش ضعیف دوربین که به معنای واقعی فلاش عمل نمی کند

و محل قرار گیری نامناسب دکمه پاور که کمی کار رابرای خاموش و روشن کردن گوشی مشکل کرده است.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید