تصاویری از محیط سیستم عامل BlackBerry 10.3 منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از محیط سیستم عامل BlackBerry 10.3 منتشر شد - تکفارس 

تصاویری از محیط سیستم عامل BlackBerry 10.3 منتشر شد

alierna
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 02:32
تصاویری از محیط سیستم عامل BlackBerry 10.3 منتشر شد - تکفارس 

ماه گذشته در مورد امکانات جدید این سیستم عامل صحبت شد و  تنها چند تصویر از محیط این گوشی در دسترس بود. حال تصاویر بیشتری از این سیستم عامل منتشر شده است.

بیشتر امکاناتی که در این نسخه مورد انتظار بود، قرار داده شده است. یکی از این امکانات که بیش از دیگر امکانات مورد انتظار بود، دستیار صوتی مجازی این سیستم عامل بود. این برنامه که Intelligent Assistant نام دارد عملکردی مشابه Siri در سیستم عامل گوشی های شرکت اپل و یا شبیه Google Now و Cortana  در اندروید و ویندوز فون خواهد داشت. از قبل می شد حدس زد که نسخه ی اولیه ی این دستیار صوتی نه آنچنان هوشمند است و نه می شود آن را دستیار نامید. اما این برنامه برای شروع عملکرد قابل قبولی دارد.

در برنامه ی دوربین این سیستم عامل می توان قابلیت panoramic وعده داده شده را دید. کسانی که توانسته اند این قابلیت را استفاده کنند از عملکرد آن ابراز رضایت کرده اند. برنامه ی دوربین قابلیت های جدید دیگری نیز دارد. با استفاده از تایمر قرار داده شده در دوربین، گرفتن عکس هایی از خودمان بسیار راحت تر شده است. از دیگر قابلیت های قابل ذکر، قابلیت تشخیص چهره در نرم افزار دوربین می باشد.

برنامه گالری گوشی پیشرفت بسیاری کرده و ظاهر آن به کلی عوض شده است. یکی از قابلیت های گالری این گوشی Automatic Stories feature نام دارد. با استفاده از این قابلیت، عکس هایی که در یک زمان خاص و در یک مکان خاص گرفته شده اند به صورت یک فایل ویدئویی جالب تبدیل خواهند شد که می تواند در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

صفحه ی خانگی این سیستم عامل بسیار جذاب تر از گذشته شده است. دیگر خبری از پس زمینه ی خاکستری و زشتی که پشت آیکون ها بود نیست و به جای آن در زیر آیکون ها سایه ای زیبا قرار داده شده است. BlackBerry Hub دارای ظاهری تخت و تمیز تر شده است و رنگ اصلی این برنامه از آبی به نارنجی تغییر کرده است. به طور کلی می توان گفت که Blackberry Hub شبیه برنامه های IOS7 شده است. رنگ نوار لود شدن صفحات اینترنت نیز تغییر کرده و به رنگ سبز تبدیل شده است. به طور کل محیط اصلی سیستم عامل به دو رنگ اصلی سیاه و قرمز آراسته شده است.

در کل می توان گفت که محیط سیستم عامل بسیار کاربرپسند تر و نرم تر شده است. بلک بری تمام تلاش خود را کرده تا کاستی های این سیستم عامل را رفع کند و سیستم عاملی جذاب به بازار عرضه کند. باید دید که بازخورد مردم نسبت به این نسخه از سیستم عامل چیست و آیا می تواند این شرکت را از سراشیبی ورشکستگی نجات دهد؟

در پایان فیلم کار با این سیستم عامل و محیط آن را با هم می بینیم. نظر خود را در مورد این سیستم عامل و تغییراتش با ما در میان بگذارید.
http://www.aparat.com/v/s6dZR

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.