آیا می دانستید که اندروید توسط گوگل به وجود نیامده است؟ با این ورق از تاریخ با ما همراه باشید - تکفارس 
آیا می دانستید که اندروید توسط گوگل به وجود نیامده است؟ با این ورق از تاریخ با ما همراه باشید - تکفارس 

آیا می دانستید که اندروید توسط گوگل به وجود نیامده است؟ با این ورق از تاریخ با ما همراه باشید

alierna
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 01:42
آیا می دانستید که اندروید توسط گوگل به وجود نیامده است؟ با این ورق از تاریخ با ما همراه باشید - تکفارس 

اندروید، بزرگترین سیستم عامل دنیا است. این سیستم عامل را همه با نام گوگل می شناسند و از هم جدانشدنی هستند. اما این سیستم عامل از ابتدا توسط این شرکت ساخته نشده است. با این همه شرکتی که باعث موفقیت این سیستم عامل شد قطعا گوگل بود.

سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۰۳، یعنی دو سال قبل از خریده شدن و معرفی شدن توسط گوگل در سال ۲۰۰۵ ساخته شده بود. این سیستم عامل در سال ۲۰۰۳، نه برای گوشی های هوشمند، بلکه برای دوربین های عکاسی ساخته شده بود.

Android-and-Me10-630x342

مغز متفکر این سیستم عامل مهندس جوان و عاشق روباتی به نام Andy Rubin بود که اسم این سیستم عامل از اول اسم خودش گرفته شده است. در روزهای اول عمر اندروید، این سیستم عامل توسط چند دوست مهندس طراحی می شد. تیم کوچک توسعه ی این سیستم عامل به زودی متوجه شد که بازار کار سیستم عامل برای دوربین ها چندان جالب نیست. همین مساله باعث شد که بر روی سیستم عامل های موبایل زوم کرده و تمرکز کنند. روبین مدیریت این پروژه را بر عهده داشت و در حال جلو بردن آن بود و مدیریت او بود که باعث شد گوشی به یاد ماندنی کیبورد دار اندروید توسط T-Mobile  عرضه شود. این اولین شروع برای این سیستم عامل مهم بود.

این پلتفرم در حال جلو بردن کار به بهترین شکل ممکن بود که به مشکل مالی برخورد. این مشکل ۱ سال و نیم پس از شروع کار شرکت به وقوع پیوست. پس از آن شرکت به دنبال همکار و یک خریدار بود. Rubin در ابتدا با شرکت سامسونگ صحبت کرد. اما کمپانی کره ای سامسونگ Rubin و پروژه اش را مسخره کرد و آن را نخرید. اینکه گوگل و اندروید هم دیگر را پیدا کردند یک شانس دو طرفه برای هر دو بود. گوگل این پروژه را خرید و هرچه زمان جلوتر می رفت بر روی آن سرمایه گذاری بیشتری می کرد. امروز جدا شدن نام اندروید و گوگل غیر ممکن به نظر می رسد و کسی باور نمی کند که روزی اندروید بدون گوگل کار خود را شروع کرده. گوگل نتیجه ی اعتماد به این پروژه را به خوبی دید و سود زیادی از این اعتماد به دست آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید