یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat) - تکفارس 
یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat) - تکفارس 

یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat)

taham
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - 19:34
یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat)

اینبار شما حدس بزنید که این وسیله نقلیه چیست و دقیقا چگونه حرکت میکند آیا واقعا یک قایق است یا یک هلی کوپتر؟ برای اطلاع از جواب های این سوالات کافیست با ما همراه باشید و ادامه مطلب را مطالعه کنید با ما همراه باشید.

این وسلیه که تصاویر ان را میتوانید در لابه لای متن ببینید موسوم به Helicat 22 است که در واقع فقط یک قایق و شناورمحسوب میشود و قابلیت پرواز را ندارد اما به این خاطر به شکل هلی کوپتر ساخته و طراحی شده است تا بتواند با سرعت بالا حرکت کند و در حرکت بر روی آب های مواج و متلاطم مشکلی نداشته باشد.خاصین دیگر چنین بدنه ای ثبات در حرکت است یعنی به هنگام حرکت با این قایق کمترین انحرافی را مشاهده نخواهید کرد.

یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat)

شاید در نگاه اول به این قایق بگویید که تنها برای جلب توجه دادن ظاهری متفاوت این قایق را به این شکل طراحی کرده اند اما واقعیت این نیست و کمپانی سازنده این قایق با نام Helicat LLC اعلام کرده است که دلیل ساخت این قایق به این شکل استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی و سرعن و ثبات در حرکت و دقت هلی کوپتر بوده است. همچنین سازندگان این قایق ادعا میکنند که قایق ساخته شده توسط انها در آب های به شدت متلاطم بدون هیچ مشکلی به طی مسیر خود ادامه خواهد داد.

این قایق هلی کوپتر شکل با دو نوع موتور به فروش میرسد یم موتور ۶۰ و یم موتور ۹۰ اسب بخار که خریداران میتوانند از بین این دو یکی را انتخاب کرده و خریداری نمایند.  این قابق هلی کوپتری در مدل ۹۰ اسب بخاری میتواند تا سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و در زمان متلاطم بودن آب میتواند بدون مشکل با سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat)

این قایق حدود ۷ متر طول دارد و مجموعا به همراه خزن سوخت و یدک کش حدود ۱۵۰۰ کیلو گرم وزن دارد نگران نباشی چون میتوانید این قایق را به راحتی با یک خودرو ون با یک خود رو باری بکشید و جابجا کنید.این قایق گنجایش ۲ نفر و یا ۳ نفر را در کابین اصلی خود دارد اما به گفته سازندگان میتواند تا ۷ یا ۸ نفر را هم در خورد جای دهد .

کابین سرنشینان به گونه ای طراحی شده است که میتوان درب های جانبی ان را بست و از خیس شدن به هنگام حرکت در آب های مواج جلوگیری کرد.اما این در اختیار شماست که آن را به صورت یک موتور بخواهید یا کاملا سر پوشیده و به صورت یک هلی کوپتر.

یک قایق هلی کوپتری با توانایی راندن در آب های مواج(Helicat)

این قایق دارای صندلی های قابل چرخش است و از این حیث به عناون یک قایق مخصوص و ویژه برای ماهیگیری هم معرفی شده است.

قیمت این قایق کمی بالاست و فکر نمی کنم در ایران کسی مشتاق سفارش دادن جنینی قایقی باشد مدل ۶۰ اسب بخار ان به همراه یدک کش و مخزن سوخت حدود ۷۴۹۰۰ دلار است که البته در ایران حتما با قیمتی بیشتر وارد خواهد شد.اما این قیمت قیمت نمونه ازمایش این قایق است و نمونه نهایی آن قیمتی در حدود ۲۰۰.۰۰۰ دلار دارد.

جالب است بدانید که اگر از طراحی هلی کوپتری این قایق زاد خوشتان نمی آید باید بدانید که این قایق طراحی ماژولار دارد و شما میتوانید کابین آن را برداشته و کابین به شکل دیگری را روی آن قرار دهید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.