EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin - تکفارس 
EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin - تکفارس 

EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

taham
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - 19:02
EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

کانسپت جدید کمپانی پژو با نام اگزالت معرفی شد. امروز به بررسی این کانسپت منحصر به فرد خواهیم پرداخت و ویژگی های ساخت بدنه و دیگر ویژگی های آن را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم.با ما همراه باشید.

کمپانی پژو با معرفی کانسپت فوق العاده ی خود در سال ۲۰۱۲ میلادی با نام Onyx نشان داد که در ساخت خودر رو های اسپرت و با بدنه ی ترکیبی مهارت خاصی دارد و حالا شاهد معرفی کانسپت جدید با نام exalt یا به فارسی اگزالت هستیم که یک کانسپت اسپرت و با بدنهی ترکیبی و طراحی خاصی است.این بدنه ی ترکیبی شامل ترکیب متناسبی از فلزات می باشد که استحکام و زیبایی خاصی را به بدنه یس این خودرو داده است.

EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

بدنه ی فولادی این خودرو ما را به یاد خودرو های فرانسوی سال های دور می اندازد از جمله خودرو های ساخته شده بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ که بدنه ی آنها از فولاد خالص بود و هیچ رنگی هم نداشتند .این خودرو نیز بدون رنگ معرفی شده است و هنوز تصمیمی در مورد رنگ آن گرفته نشده است.اما همین بی رنگی و نمایش رنگ فولادی این خودرو قدرت و استحکام خاصی را به چهره این خودرو داده است.

هیچ رنگی را روی این خودرو نخواهید دید و تماما فولاد صنعتی است که چشم شما را خیره میکند.چراغ های عقب این خودرو و همچنین پنجره جلو که بسیار کشیده و جذاب کار شده اند چشم هر بیننده ای را خیره میکند.پنجره های این خودرو تنها با یک تیغه ی فلزی از هم جدا شده است.

EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

فولاد به کار رفته در بدنه ی این خودرو با طراحی فوق العاده روی کاپوت خودرو به شدت خودنمایی میکند این فولاد های سخت در تریم های دندانه دار این خودرو هم به کار رفته است که به شارک اسکین Shark Skin موسوم هستند.همان طور که میبینید در بخش عقب خودرو فولاد قرمز رنگی کار شده است البته مشخص نیست که رنگ به کار رفته در این قسمت از چه نوعی است اما گفته شده است که این رنگ خصوصیات آیرودینامیکی خودرو را بیشتر حفظ میکند و همچنین به طوری هنرمندانه کار شده است که یک خودروی دو رنگ بی نقص از آن بیرون آمده است.داشتن یک خودروی بی نقص از نظر ساخت و طراحی بدنه که دو رنگ هم باشد و آن هم باطراحی فوق العاده رنگ ها در کنار هم آرزو ی همه است.این خودرو دارای چرخ های ۲۰ اینچی فولادی است که رانندگی با این خودرو را در جاده مثل رانندگی با تانک میکند.

EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

ما نه فقط در بدنه ی خودرو شاهد استفاده از مواد مرغوب هستیم بلکه در داخل خودرو هم شاهد طراحی عالی شرکت پژو هستیم به طور کلی کمپانی مذکور دارای وسواس عجیبی در انتخاب مواد اولیه برای ساخت خودرو های خود میباشد.

 

برای مثال چهار صندلی این خودرو ترکیبی ساخته شده از کامپوزیت و چرم های مرغوب قدیمی هستند که نظیر آن را در کمتری خودرویی شاهد هستیم.در داشبورد این خودرو هم از چوب های آبنوس با طرح هاس شرق آسیایی چون  شیر های درنده  و بامبو استفاده شده است که کار هنرمندان چینی چیره دست میباشد که با هزینه و وقت زیادی درست شده اند.

رابط کاربری برای ایجاد ارتباط با راننده از تکنولوژی انحصاری کمپانی پژو استفاده میکند که شامل دو صفحه تاشو لمس است که یکی از آنها که در بالا ی دیگری قرار گرفته است مخصوص کار های مربوط به سرگرمی است از جمله پخش موسیقی و ویدیو و دیگری برای نمایش وضعیت های مختلف خودرو و وضعیت آب و هما و جاده های به صورت به روز میباشد.

EXALT پژو ترکیبی از فولاد خالص و Shark Skin

اقای الکساندرو ریگا طراح داخلی این خودرو چنین میگوید:من برای طراحی داخل این خودرو تنها از دنیای موسیقی الهام گرفته ام و شما طراحی و رنگ هایی را در طراحی خودرو میبینیم  که بی ربط به دنیای مویسقی نیست.و در ساخت این خود رو از تکنولوژی و سنت استفاده شده است.

اگزات مذکور دارای قدرت ۳۴۰ اسب بخار است که از یک موتور چهار سیلندر هیبریدی تولید میشود.این خودرو دارای یک موتور الکتریکی چند و یک گیربکس ۶ سرعته است.این خودرو را میتوان به حالت میتوان به کار انداخت.به صورت کاملا الکتریکی و به صورت کاملا بنزینی یا ترکیبی از هر دو را میتوان به کار برد.البته تا الان خبری در مورد عملکرد این خودرو منتشر نشده است.

این خودرو دارای ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن میباشد و طول آن هم حدود ۴.۷ متر است.در این خودرو ما شاهد تکنولوژی های نوینی هستیم که تا به حال تنها کمپانی پژو به استفاده از انها در خودرو های خود اقدام کرده است.این خودرو هنوز در هیچ نمایشگاهی به نمایش گذاشته نشده است و گفته میشود که در نمایش گاه خودرو پکن در سال جاری برگزار میشود به نمایش گذاشته خواهد شده . از یاد نبرید که این خودرو ساخته ی همان کمپانی است که ما محصولات آن را در کشور خود نیز داریم و ما هم باید به فکر ایجاد نوآوری و استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت خودرو های تولیدی خود باشیم.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.