LG G3 از صفحه نمایش Quad HD بهره می برد - تکفارس 
LG G3 از صفحه نمایش Quad HD بهره می برد - تکفارس 

LG G3 از صفحه نمایش Quad HD بهره می برد

alierna
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - 15:36
LG G3 از صفحه نمایش Quad HD بهره می برد - تکفارس 

تا به امروز بیشتر گوشی های بازار، به جز چند گوشی چینی، صفحه نمایشی ۱۰۸۰p یا پایینتر داشتند.

از جمله ی این گوشی های چینی که نمایشگر های خارق العاده و با کیفیت تر از ۱۰۸۰p داشتند می توان به  Oppo Find 7 و Vivo Xplay 3S اشاره کرد. اما به نظر می رسد که صفحه نمایش های با کیفیت تر در راه استاندارد شدن و زیاد شدن هستند. الجی در خبری استفاده از نمایشگر های Quad HD را در گوشی آینده ی خود تایید کرد. تعداد پیکسل های این صفحه نمایش ۴ برابر رزلوشن ۷۲۰p خواهد بود. این تعداد پیکسل معادل  ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ خواهد بود.

با توجه به خبر های گذشته، این گوشی جدید نمایشگری ۵,۵ اینچی خواهد داشت. با انجام محاسبات نسبت اندازه صفحه نمایش به تعداد پیکسل ها، چگالی ۵۳۰ پیکسل بر اینچ به دست خواهد آمد. این کیفیت صفحه ی نمایش با کیفیت چاپ بسیاری از مجله های با کیفیت و گران قیمت بازار برابری می کند.

هدف از این همه کیفیت بالا چیست؟ برای دیدن الفبای چینی استفاده از پنل های با کیفیت یکی از لزومات است. حروف این الفبا بسیار پر جزئیات بوده و با کیفیت صفحه نمایش پایین دچار مشکل خواهد شد. اما در مورد استفاده ی جهانی از این نوع فناوری جای بحث دارد. با این حال کیفیت تصاویر در این صفحه نمایش بسیار واقعی بوده و با تصاویر آنالوگ برابری می کند. برای مقایسه می توان گفت که کیفیت نمایش داده شده با عکس های پرینت شده با فناوری ۳۵mm برابری می کند. باید منتظر ماند و دید که الجی چگونه از این فناوری استفاده خواهد کرد. با توجه به عادت الجی می توان حدس زد که این گوشی در تابستان امسال معرفی شده و در پاییز برای عرضه ی جهانی تاریخ خواهد خورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید