خودرو سوپر اسپرت “آرش” یک وحشی انگلیسی! - تکفارس 
خودرو سوپر اسپرت “آرش” یک وحشی انگلیسی! - تکفارس 

خودرو سوپر اسپرت “آرش” یک وحشی انگلیسی!

taham
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - 15:45
خودرو سوپر اسپرت "آرش" یک وحشی انگلیسی!

 

خودروی اسپرت آرش AF8 یک خودروی پر قدرت و پر سرعت است که محصول یک کمپانی انگلیسی با نام “آرش” میباشد که تصاویر و توضیحات تکمیلی را در ادامه خواهید دید.با ما همراه باشید.

ابر خودروی سوپر اسپرت آرش AF8 که دارای یک موتور ۷ لیتری با ۵۵۰ اسب بخار است و میتواند تا ۳۲۲ کیلومتر سرعت داشته باشد وزن این خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرم است که یک وزن نرمال در بین خودروهای با توان ۵۵۰ اسب بخار به شمار می آید.

در نمایشگاه ژنو خودرو های زیادی معرفی و به نمایش گذاشته شدند که می توان از میان آنها به پاگانی زوندا اشاره کرد اما خودرو آرش AF8 پیش از این نمایش گاه معرفی شده بود و در این نمایشگاه حضور نداشت.این ابرخودروی انگلیسی که دارای موتوری ۷ لیتری است در بین ابرخودرو های دنیا مانند بوگاتی و دیگر خودرو های سوپر اسپرت برای خود نامی دست و پا کرده است.

این اتومبیل اسپرت دومین محصول شرکت انگلیسی است که نام آرش را برای کمپانی خود برگزیده است اولین خودرو این کمپانی AF10 بود که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد اما فقط یک دستگاه از آن ساخته شد. اما به گفته ی کمپانی آرش . این کمپانی قصد دارد تا تعداد محدودی از دومین خودروی خود یعنی AF8 را بسازد.

موتور خودروی AF8 همانند AF10 است و دارای ۸ سیلندر و وی شکا میباشد که این موتور پرقدرت را در قسمت میانی اتومبیل قرار داده اند.خوب است که بدانید بازده و قدرت تولیدی موتور AF8 از مدل قبلی یعنی AF10 کم تر است و ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی که مدل قبلی نیروی برابر با ۶۰۰ اسب بخار را تولید میکرد.

یک جعبه دنده ی ۶ سرعتی در این ماشین تعبیه شده است که به راننده این اجازه را میدهد که به صورت دستی به تعویض دنده بپردازد و این خود به هیجان حاصل از رانندگی با این خودروی پرقدرت می افزاید.

راز پیروزی و موفقیت و در واقع نکته ی قابل توجه آرش AF8  در وزن سبک آن است که با استفاده از صفحات فیبر کربنی و بدنه و شاسی لوله ای ساخته شده ا از فیبر کربن و فولاد به دست آمده است.

آرش دارای تایر های از جنس تایر های هواپیمایی و با استقمت بالاست که رینگ آلومینیومی و سبک و در عین حال مقاوم آن را احاطه کرده است و با زمین تماس دارد.در نتیجه ی استفاده از چنین لاستی ها و رینگ هایی این خودرو میتواند صفر تا صد کیلومتر را در ۳.۵ ثانیه پر کند و تا ۳۲۲ کیلومتر هم سرعت خود را افزایش دهد.شتاب این خودرو واقعا باور نکردنی است و رکورد دار شتاب در بین اپر خودرو های هم رده ی خودش میباشد.

یک سیستم تعلیق دو جناغی بر روی این خودرو نصب است که باعث میشود به راحتی تمام دست انداز ها را رد کند و دیک های ترمز از جنس استیل و ظیفه ی کنترل ترمز خودرو را بر عهده دارند.

آرش AF8 از یک سیستم انتقال قدرت نسبتا قدیمی بهره میبرد اما این خودرو چنان ویژگی ها و اماکنات مدرنی را در اختیار شما قرار میدهد که تمام کمی ها و کاستی های این خودرو را میپوشاند.که از این میان میتوان به سیستم کنترل کشش و سیستم لمسی اطلاعات و سرگرمی این خودرو و همچنینسیستم های ردیابی و سیستم های حرارتی و …  اشاره کرد.

مالک و رئییس این شرکت فردی به بام “آرش فربود” است . که احتمالا یک دو رگه ی ایرانی انگلیسی است.او در توضیح خودروی جدید کمپانی اش گفتک طراحی AF8 بر گرفته از طراحی محصول قبلی ما یعنی AF 10 است اما در زاوایا و منحنی های AF8  هنر و ظرافت  بیشتری دیده میشود.که هدف ما هم در طراحی این خودرو همین بوده است.

قیمت این خودرو ۲۵۷ هزار دلار اعلام شده است که در مقابل خودرو های هم رده اش قیمت بسیار پایینی محسوب میشود قرار است از مدل این خودرو ۳۶ دستگاه به رنگ زرد تولید شود اما بنا به خواسته ی مشتریان ممکن است در نگ های سفارشی مشتریان نیز تولید شود.

 در زیر میتوانید تصاویری از این خودرو را مشاهده کنید:

 

خودرو سوپر اسپرت "آرش" یک وحشی انگلیسی!

خودرو سوپر اسپرت "آرش" یک وحشی انگلیسی!

خودرو سوپر اسپرت "آرش" یک وحشی انگلیسی!

خودرو سوپر اسپرت "آرش" یک وحشی انگلیسی!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.