ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد! - تکفارس 
ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد! - تکفارس 

ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد!

taham
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - 18:25
ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد!

ربات جراح موسوم به داوینچی آماده است تا بازویی تکان بدهد و به جراحان انسان نشان دهد که چگونه کار میکند.

در حالی که برای خیلی از مردم ساخت یک ربات که بتواند بدون کمک انسان به جراحی های سخت بپردازد میبینیم که این اتفاق افتاده است و دیگر یک رویا یا امری محال نیست بلکه واقعیتی است که ما با آن زنگی خواهیم کرد.ربات جراح جدید موسوم به داوینچی یک ربات جراح ماهر است که میتواند در بسیاری از جراحی ها به کمک انسان بیاید و کارهایی که واقعا بشر از انجام دادن آن عاجز است را آسان کند.

ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد!

ربات جراح داوینچی آماده است تا بازویی تکان دهد!

ربات جراح که به نام نقاش معرف داوینچی نام گذاری شده است . برای جراحی های با حداقل تهاجم طراحی شده است یعنی جراحی هایی که نیاز به پیشروی زیادی در بافت بدن ندارد. این ربان مجهز به بازو های متحرک با دقت حرکت بسیار بالا و همچنین ابزار کامل و لازم برای جراحی است که با استفاده از یک دوربین اندسکوپی قوی میتواند وارد قفسه سینه یا وارد شکم شخص بیمار شده و عملیات جراحی را با دقت بالا انجام دهد.کار اصلی این ربات ایجاد برش های بسیار کوچک طی عمل جراحی اسا برش هایی که انسان قادر به ایجاد ان در بدن شخص بیمار نیست.

تصاویر اسالی از دوربین این ربات به صورت سه بعدی و با کیفیت HD است که جراح میتواند آنرا یا مستقیما در کنار ربات مشاهد کند یا تصاویر از راه دور برای یک جراح در آن سوی دنیا فرستاده میشود و جراح میتواند از راه دور عمل جراحی را با دقت بسیار بالا انجام دهد.

ویژگی جدید اضافه شده به این ربات جراح بازوهای با توانایی حرکتی بیشتر برای دسترسی بیشتر به تمام مناطق بدن بیمار است .به عبارت دیگر این ربات برای جراحی های خیلی پیچیده طراحی شده است که نیاز به دقت بالا در کار فاکتور مهمی است.

دوربین این ربات ها نسبت به دستگاه های مشابه هم کوچکتر و هم با کیفیت و وضوح بیشتری عمل میکند و در کل این ربات جراح را برای انجام جراحی های بیسار حساس و پیچیده مناسب کرده است.سیستم تصویر سه بعدی تکنولوژی جدید ی است که در ربات به کار رفته و به جراح انسانی این اماکن را میدهد تا درک بهتری از درون بدن بیمار به دست آوردو جراحی را با درصد اطمینان بالایی انجام دهد.یک آموزش کامل در حد یک کتاب هم برای کار با این ربات منتشر شده است که یک جراح که قصد استفاده از این ربات را دارد باید به تمام دستوالعمل های موجود در راهنمای ربات جراح مسلط باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید