تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید - تکفارس 
تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید - تکفارس 

تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید

taham
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - 14:57
تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید

حتما میپرسید که دوربین ردیاب خورشیدی یعنی چه .ما در ادامه طرز ساخت این دوربین را هم آموزش میدهیم و شما هم میتوانید یکی از این دوربین ها را برای خود داشته باشید و خورشید را در طول ماه ردیابی کنید.و تصاویر ردیابی خود را روی کاغذ ظاهر کنید

مخترع این دوربین که به سادگی و بدون هیچ هزینه ای ساخته میشود فردی به نام جاستین کویینل است. او در عصر دوربین های دیجیتال و قدرتمندی که همه روزه شاهد پیشرفت آنها هستیم اقدام به عکسبرداری با دوربین موسوم به دوربین سوزنی خود کرده است.

تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید

این دوربیه فاقد انز اسن و تنها دارای یک سوراخ ریز و کاغذ عکاسی حساس به نور است .نور از سوراخ ریز وارد میشود و رد نور روی کاغذ عکاسی ظاهر مسشود. جاستین کویینل برای اولیین بار این دوربین را برای شاگردان خود در دانشگاه ساخت اما آن را فقط برای یک نمونه ساخته بود و هیچگاه از آن استفاده نکرد اما چندی بعد تصمیم به استفاده از آن گرفت و به گفته ی خودش :برای استفاده از این دوربین باید قوه خیال خود را به کار بیاندازید و منظر ها را مجسم کنید و از عکاسی خود با این دوربین نهایت لذت را ببرید.

شما هم میتوانید به سادگی چنین دوربینی بسازید:کافیست موارد مورد نیاز زیر را تهیه کنید.

تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید

تبدیل قوطی های نوشابه به دوربین ردیاب خورشید

۱- یک قوطی نوشابه مانند قوطی های پپسی و غیره…

۲- یک مقوای مشکی رنگ حداقل شش سانتی متری

۳-یک نوار مشکی رنگ مقوایی در ابعاد ۷ در ۲۵

۴-نوار چسب ۸ سانتی متری

۵- و یک کاغذ عکاسی

۶-و بست پلاستیکی که در بازار در اندازه های مختلف موجود است.

شما به لوازم دیگری هم برای چاپ و ظاهر کردن عکس ها نیاز دارید که در زیر آنها را لیست کرده ایم:

قیچی سشوار,کامپیوتر,اسکنر,قوطی بازکن , سنجاق

۱- با درب قوطی بازن کن بالای قوطی را ببرید و با سنجاق و با سوزنی که در اختیار دارید که سوراخ کوچک وسط آن درست کنید.

۲-نوار مشکی رنگ را دورآن بپیچید و محکم کنید

۳- حالا داخل یک اتاق کاملا تاریک بروید اینجا به یک چراغ قرمز (لامپ قرمز رنگ نیاز داریم) کاغذ عکاسی را به طورتی درون قوطی قرار دهید که نیمی از آن درون قوطی م نیم دیگر روبه روی سوراخ ایجاد شده باشد.

۴-حلا یک درپوش مقوایی با همان مقوای مشکی در ست کنید و روی در بالای قوطی قرار دهیدو با چسب و بست حسابی آن را محکم کنید جوری آن را چسب کاری کنید که کاملا یقین پیدا کنید که هیچ نوری وارد آن نخواهد شد به جز از سوراخی که خودمان ایجاد کرده ایم.

۵-سوراخ دوربین را هم با هیمن کاقذ مقوایی مشکی کاملا بپوشانید و مطمئن شوید که نور وارد ان نمیشود.

۶-حالا به فضای باز بروید و دوربین را با بست های اضافی دیگری که در اختبار دارید به صورت عمود رو به آسمان ببنید. مثلا به یک شاخه ی درخت یا هر چیز دیگری که ی توانید از آن استفاده کنید.

۷-در پوش سوراخ را بردارید و برای یک هفته یا حتی یک ماه آن را به حال خود بگذارید.

۹- بعد از این مدت شما میتوانید کاغذ عکاسی را بیرون آورید حالا آن را با اسکنر اسکن کنید و در درون یک نرم افزار ویرایش عکس در کامپیوتر خود ان را بازکنید و کنتراست رنگ آن را افزایش دهید نور را افزایش دهید. شماتصویری را خواهید دید که اصلا باور نخواهید کرد تصویری شبیه به تصویر زیر . واقعا  جالب خواهد بود .بدون هیچ لنزی شما یک عکس حرفه ای از رد خورشید در یک منظره زیبا خواهید بود.

کا زمان ساخت این دوربن بیشتر از ۱۵ دقیقه مقت شما را نخواهد گرفت . اما شما موفق به ساخت یک دوربین فوق العاده جذاب خواهید شد که کمتر از ۳ هزار تومان هزینه بیشتر برای شما ندارد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.