پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست - تکفارس 
پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست - تکفارس 

پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست

taham
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - 21:44
پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست

ناسا در کنفرانس اخیر خود درباره ی کاوشگر لدی و پایان ماموریت آن خبر داد که این کاوشگر به صورت کنترل شده با ماه برخورد خواهد کرد.اما پیامد های این برخورد چیست آیا لدی میتواند به ماموریت خود پایان دهد یا خیر؟ خطری بزرگ او را تهدید میکند!

مامورین این کاوشگر بررسی جو احاطه شده اطراف ماه و بررسی گردو غبار های اطراف ماه و همچنین تست ارتباط لیزری از فضا با زمین بوده است در برنامه ی عملیاتی این فضا پیما یک برخورد کنترل شده با سطح ماه به چشم میخورد که این اتفاق چند روز آینده خواهد افتاد اما یک خطر بزرگ برای این کلوشگر وجود دارد.با توجه به ماه گرفتگی پیش رو ممکن است این کاوشگر که هم اکنون بر سطح ماه قرار دارد به دلیل رسیدن نورد خورشید با یخ زدگی کامل مواجه شود و دیگر توانایی خودرا برای انجام ماموریت وبه پایان رساندن آن از دست دهد.به خاطر شرایط ویژ هی جاذبه ی ماه ناسا مجبور شد نا این کاوشگر را در نقطه ای فرود آورد که طبق پیش بینی های انجام شده و برنامه ی قبلی نبوده است و همین مشکل کار را سخت تر کرده است.

پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست

 

یکی از مقامات ناسا به نام هاین مدیر پروژه ی تحقیقاتی لدی چنین میگوید: ما مشتاقانه منتظر ماه گرفتگی ۱۵ آوریل هستیم تا ببینیم این کاوشگر یعنی لدی تا چه میزان میتواند در این ماه گرفتگی دوام بیاورد آنچه که پیش بینی میشود موفقیت لدی در این ماه گرفتگی است ما امیدواریم او در مقابل این کاهش دما مقاومت از خود نشان دهد و بتواند بعد از آن هم به کار خود بدون نقص ادامه دهد.وی هچنین اضافه کرد است که میدان گرانشی ماه در این روز های اخیر بسیار متلاتم شده است و این ممکن است سبب برخورد زود تر از موعد کاوشگر لدی با سطح ماه شود علی رغم تمام مانور های کنترلی که انجام خواهد شد.

پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست

ناسا همچنین اعلام کرده است که :دیدن برخورد این کاوشگر به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و ناسا از تعیین نقطه ی برخورد عاجز ملنده است اما ازانس فضایی بین المللی در تلاش برای تعیین نقطه ی احتمالی برخورد این کاوشگر به ماه است. هم اکنون شرایط ویژ ه ای بر ماه حکم فرما شده است که کار را برای دانشمندان ناسا سخت کرده است و آنها از جامعه ی بین المللی برای حل این موضوع کمک گرفته اند مانند سازمان فضایی چین و دیگر کشور های اروپایی . تا بتواند این ماموریت و پروژ ه ی تحقیقاتی را به طور کامل به پابپیان برساند و میلیون ها درلار پول به هدر نرود.

پیامد برخورد کاوشگر LADEE به ماه چیست

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.