توتون سرطان را درمان می کند! - تکفارس 
توتون سرطان را درمان می کند! - تکفارس 

توتون سرطان را درمان می کند!

sepehr.shahi
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - 17:25
توتون سرطان را درمان می کند! - تکفارس 

وقتی کلمات “توتون” و “سرطان” در یک جمله حضور دارند، معمولاٌ “دلیل” هم بین آنها قرار می گیرد.

محققان دانشگاه La Trobe در استرالیا متوجه شدند که توتون می تواند سرطان را درمان کند. البته قبل از اینکه به سراغ پاکت مارلبورو یا بهمن بروید بهتر است بدانید که این گیاه خاص، نوعی توتون به نام نیکوتانیا آلتا (Nicotania alata) است که گل می دهد و آن نژادی نیست که در ساخت سیگار استفاده می شود و قدرتی جادویی در درمان سرطان دارد. پس از آزمایشات بسیار، دانشمندان دریافتند که NaD1 (پروتئینی که در گل سفید و صورتی این گیاه موجود است) نه تنها قارچ های گیاهی را دور نگاه می دارد بلکه سلول های سرطانی را نیز از بین می برد.

طبق این گزارشات NaD1 با ساختار گازانبری اش به سلول های سرطانی می چسبد و باعث می شود که بالون های میکروسکوپی روی سطح سلول ایجاد شوند که در نهایت باعث ترکیدن سلول سرطانی می شوند. اما چیزی که این دارو را درمانی بی نقص می سازد این است که این پروتئین به سلول های بیمار حمله می کند و به سلول های سالم کاری ندارد. به گفته ی دکتر مارک هولت از مرکز تحقیقات سلولی این دانشگاه، مشکل اساسی درمان های امروزی برای سرطان این است که دارو های استفاده شده تمامی سلول ها، چه بیمار چه سالم را، مورد حمله قرار می دهند.

البته قسمت طنز این ماجرا نیز ناگفته نماند:

“طنزی عجیب در این حقیقت وجود دارد که درمان سرطان در گل توتونی زینتی یافت شده، اما هرطور که باشد، ما به این درمان خوش آمد می گوییم” 

البته مانند تمامی کشفیات پزشکی، این پروتئین نیز باید از زیر هزار و یک فیلتر بگذرد. در واقع هولت عقیده دارد که حدوداٌ ده سال طول می کشد که این دارو از آزمایشگاه به بیمارستان راه پیدا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.