معرفی و بازبینی تبلت Alcatel OneTouch Pop 8 - تکفارس 
معرفی و بازبینی تبلت Alcatel OneTouch Pop 8 - تکفارس 

معرفی و بازبینی تبلت Alcatel OneTouch Pop 8

alierna
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - 00:34
معرفی و بازبینی تبلت Alcatel OneTouch Pop 8 - تکفارس 

تبلت Alcatel OneTouch Pop 8 یکی از تبلت های ارزان و با کیفیت بازار به حساب می آید. این تبلت مناسب کسانی است که بودجه ای معمولی دارند و تبلتی با قابلیت سیم کارت و قیمت مناسب می خواهند.

این دستگاه از نظر ظاهری بسیار زیبا وظریف است. یکی از قابلیت های ظاهری جالب این دستگاه، قابلیت تعویض قاب پشتی و استفاده از قاب هایی با رنگ های متنوع است. پردازنده ی اصلی این دستگاه چیپ چهار هسته ای MediaTek system  است. با هم قسمت های مختلف این تبلت را می بینیم و برای خرید این تبلت زیبا تصمیم می گیریم.

در جعبه ی این دستگاه به جز خود تبلت، یک عدد کابل USB، یک عدد شارژر و دفترچه های مربوط به تبلت قرار گرفته اند.

Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-001-box Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-002

این تبلت بسیار باریک و خوش دست است. کار کردن با آن بسیار راحت بوده و حس خوبی به ما می دهد. قطر این تبلت تنها ۷.۹mm است و وزن آن ۳۲۵ گرم است. در واقع این تبلت به اندازه ای باریک است که به راحتی می توان با یک دست آن را نگه داشت و یا در جیب قرار داد، که این خاصیت برای یک تبلت ۸ اینچی بسیار خاص و فوق العاده است. مواد به کار رفته در ساخت بدنه ی این تبلت گران قیمت و لوکس نیست، و حتی برعکس، بسیار ارزان و بی کیفیت به نظر می رسد. بدنه ی این دستگاه اثر انگشت را به راحتی جذب می کند. در قسمت جلویی این دستگاه فقط پنل نمایشگر دیده می شود. هیچ دکمه ی فیزیکی در این دستگاه وجود ندارد. در قسمت سمت راستی این تبلت تنها دو کلید فیزیکی می توان دید که مربوط به صدا و پاور هستند. در سمت چپ درگاه های مربوط به کارت حافظه و سیم کارت قرار گرفته است.

Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-003 Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-004 Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-007 Alcatel-OneTouch-Pop-8-Review-008

صفحه نمایش به کار رفته در این تبلت ۸ اینچی کیفیت خوبی دارد. عالی نیست اما قابل قبول است. کیفیت رنگ ها و شدت نور همانند تبلت های گران قیمت نیست اما مناسب به نظر می رسد. این تبلت از صفحه نمایشی ۸ اینچی از نوع IPS LCD و رزلوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ بهره می برد. با توجه به این رزلوشن خواندن متن های خیلی کوچک کمی مشکل به نظر می رسد اما در کل مشکلی ایجاد نمی کند. چگالی پیکسل در این تبلت ۱۸۹ppi است. این در حالی است که تبلت های گران و ۸ اینچی بازار چگالی برابر با ۲۷۳ تا ۳۲۳ دارند. کیفیت رنگ ها نسبت به بهترین های بازار کمی مرده به نظر می رسد و شدت نور تصویر نزدیک به ۲۰ % کمتر است. شیشه ی استفاده شده بر روی صفحه ی نمایش دارای oleophobic coating نیست. همین مساله باعث کثیف شدن آن پس از کمی استفاده می شود.

1 2 3

OneTouch Pop 8 از نسخه ی ۴.۲ اندروید استفاده می کند. لانچر اصلی این دستگاه بسیار سبک و ابتدایی است. اینکه دستگاه جدیدی به نسخه ی بسیار قدیمی از اندروید مجهز باشد بسیار نا امید کننده است. چیزی که باعث خوشنودی ما شد این بود که آلکاتل از آیکن های خود که بسیار زیبا هستند استفاده کرده. این آیکن ها مسطح و در رنگ های زیبایی طراحی شده اند. ظاهر سیستم عامل این تبلت با آنچه تا به حال در تبلت های شرکت های دیگر مانند سامسوگ می دیدیم بسیار متفاوت است و حس و حالی چینی دارد. برنامه های از پیش نصب شده ی این تبلت شامل برنامه های اصلی گوگل و چند برنامه ی آلکاتل است. یک نکته ی مهم راجع به این تبلت: این تبلت از مکالمه با سیم کارت پشتیبانی نمی کند، حتی در مدل سیمکارت دار.

1 12321 ad gfgnhd advb fadhbwr

تبلت جدید شرکت آلکاتل، OneTouch Pop 8 قدرتی مناسب با قیمت خود دارد. پردازنده ی استفاده شده در این تبلت ۱.۲GHz MediaTek system chip چهار هسته ای بوده و از ۱ گیگابایت رم استفاده می کند. در استفاده ی روزانه، مانند چک کردن ایمیل و اینترنت رفتن و اجرای برنامه های کاربردی معمولی تبلت بسیار نرم و روان عمل می کند و تاخیری در آن مشاهده نمی کنید. با این حال پردازنده ی این دستگاه چندان قدرتمند نیست. این پردازنده از چیپ MediaTek MT8382 استفاده می کند که از نوع نسبتا قدیمی Cortex A7 است. از نظر گرافیکی، در این تبلت چیپ معروف Mali-400 را می بینیم که امتحان خود را پس داده است. این چیپ می تواند به راحتی از پس بازی های معمولی برآید و بسیاری از بازی های سنگین را هم بدون مشکل اجرا می کند. اما به طور کل این تبلت برای گیمر ها و صرفا بازی مناسب نیست. این تبلت تنها ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی دارد که تنها ۲.۴ گیگابایت آن قابل استفاده است و مابقی آن در اختیار سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده است. پس این تبلت حتی اگر بتواند بازی ها را به خوبی اجرا کند، برای گیمینگ مناسب نیست.

نتایج بنچمارک های این تبلت را در کنار دیگر تبلت های بازار می بینیم:

ag

Android browser به طور پیشفرض بر روی این تبلت نصب شده است. این مرورگر به راحتی و نرمی می تواند صفحات را باز و مرور کند. اما در صورت نیاز می توانیم مرورگر مورد علاقه ی خود را نصب کنیم. صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت برای مرور اینترنت بسیار مناسب است. البته رزلوشن کم تصویر ممکن است باعث شود متن های کوچک را نتوانیم به درستی ببینیم. این تبلت از نظر وصل شدن به اینترنت بسیار مجهز است. این تبلت از سیمکارت های نسل جدید،HSPA پشتیبانی می کند. Wifi، بلوتوث و GPS از دیگر امکانات این تبلت است.

کیفیت دوربین این تبلت اصلا خوب نیست. این تبلت از یک دوربین ۲ مگاپیکسل در پشت و ۰.۳ در جلو بهره می برد. با این حساب باید گفت که این تبلت برای عکس برداری نیست. دوربین استفاده شده در این دستگاه صرفا برای مواقع ضروری کاربرد دارد. برنامه مخصوص دوربین به نرمی باز شده و محیط معقولی دارد.

asdqev

کیفیت فیلم برداری این دوربین هم بسیار ضعیف است. رزلوشن تصویر ۱۰۸۰P یا Full HD است، اما گول اعداد را نخورید، کیفیت بسیار کم است. فریم ریت فیلم های گرفته شده در این تبلت ۲۰ فریم در ثانیه است.

صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت برای فیلم دیدن بسیار مناسب است و به طور پیشفرض، تقریبا تمامی فرمت های تصویری را می شناسد و پخش می کند. این تبلت فیلم های با کیفیت ۷۲۰P را به راحتی اجرا می کند، اما در فیلم های Full HD کمی کم می آورد.برنامه ی پخش موزیک این تبلت بسیار ساده و کاربردی است. بدون هیچ اضافات بی مورد کار خود را به خوبی انجام می دهد. در تصویر زیر می توانیم کیفیت صدای این تبلت را در مقایسه با دو تبلت هشت اینچی و پرطرفدار بازار ببینیم.

asdqev

ظرفیت باتری این تبلت ۴۱۰۰mAh است. این تبلت قابل تعویض نیست. با این تبلت می توان تا ۸ ساعت در اینترنت گشت که به نظر خوب و مناسب می آید.

در انتها باید گفت که این تبلت در مقایسه با قیمت بسیار مناسب است. نسخه ی سیمکارت خور این تبلت قیمتی ۲۷۵ دلاری دارد. با این قیمت می توان تبلت های ۷ اینچی بسیار بهتری خرید، اما اگر می خواهد تبلتی ۸ اینچی بخرید و بودجه ی زیادی برای این کار ندارید، این تبلت را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.