۵۰ بازی شگفت انگیز iOS (قسمت اول ۱-۱۰) - تکفارس 
۵۰ بازی شگفت انگیز iOS (قسمت اول ۱-۱۰) - تکفارس 

۵۰ بازی شگفت انگیز iOS (قسمت اول ۱-۱۰)

jabersaber
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - 13:21
۵۰ بازی شگفت انگیز iOS (قسمت اول ۱-۱۰) - تکفارس 

دراین  پست  با معرفی ۵۰ بازی، از بهترین بازی های سیستم عامل محبوب «ios» خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که اطلاع دارید بازی ها  و نرم افزارهای کاربردی این سیستم عامل بسیار زیاد هستند و جمع آوری آن نیز کاری مشکل است ولی در این پست سعی کردیم که به ۵۰ بازیی که بیشترین اقبال را درمیان کاربران داشته، بپردازیم. (((قسمت اول را به بررسی ۱۰ گیم اختصاص خواهیم داد.)))

متأسفانه یا خوشبختانه گیم در سیستم عامل «ios» به قدری همه گیر شده که دامنه ی  پلتفرم هایی مانند «Nintendo یا ps vita» و… به خطر انداخته است. شاید دلیل آن را بتوان فراوانی بسیار زیاد بازی برای این سیستم عامل دانست چراکه همه روزه بازی های مختلفی برای «ios» در «App Store» منتشر میشود که به احتمال زیاد رمز پیروزی این سیستم عامل نسبت به دیگر رقبا همین عامل است.خب حالا به سراغ معرفی بهترین بازی ها میرویم.

۱- «Asphalt 8»: چندی پیش بعضی از سازندگان بازی سبک رانندگی (racing) به این نکته تأکید داشتند که این گونه بازی ها کسل کننده و به اصلاح ناامیده کننده ای هستند که بازی کردن این بازی های کار احماقانه ای هست. خوشبختانه استودیو سازنده بازی «Gameloft» تصمیم گرفت که از این اظهارات چشم پوشی کند و با به چالش کشیدن دنیای فیزیک بازی بسیار زیبای «Asphalt 8: Airborne» را بسازد. در این بازی شما هرآنچه که در واقعیت نمیتوانید تجربه کنید، تجربه خواهید کرد. یکی از اصول بازی «drift» کردن است و با این کار میتوانید به امتیازات خود بیافزاید. لازم به ذکر هستش که این بازی بصورت کاملاً رایگان در دسترس کابران قرار دارد.

بازی Asphalt

بازی Asphalt

۲- «Badland»: این بازی خنده دار و در اصطلاح ترسناکی(!) هستش که سبکی «copter-style games» را داراست اما گیم پلی این بازی زیبا در مورد ماجرایی است که در جنگل های زرق و برق دار و پر از درخت  و گیاهان مختلف اتفاق می افتد! این جنگل بسیار زیبا است و گاهی اوقات شبیه جنگل های جادویی به نظر می رسد. اما اینجا مشکلی وجود دارد، گویا چیزی درست نیست و اتفاقات عجیبی رخ می دهد! حال شما برای اطلاع از موضوع کنترل یکی از ساکنان این جنگل را برعهده خواهید داشت. ماجراجویی خود را آغاز کنید و ببینید چه اتفاقی برای این جنگل دوست داشتنی افتاده است. در راه موانع و تله های بسیاری وجود دارند که هر لحظه امکان دارد که شما را به دونیم نصف کند! این بازی همانطور که از اسمش معلوم هست(زمین لم یزرع) یک بازی ماجراجویانه ی تمام عیار است که هیجان را در شما به وجود میاره. این بازی با قیمت $۳.۹۹ در دسترس کاربران قرار دارد.

badland-580-100

بازی Badland

۳- «Beat Sneak Bandit»: این بازی که به گفته کاربران از نظر طراحی بسیار هوشمندانه هستش با گیم پلی اکشن «rhythm-action» خودش واقعاً بازیکن را به خودش جذب میکند. این بازی از ۲ بخش پلتفرمر و مخفی کاری تشکیل شده است. و اما داستان بازی بسیار جالب و پیچیده است . شخصیت منفی داستان «nefarious Duke» تمام ساعت های شهر را دزیده و قهرمان داستان با استفاده از توانایی خودش باید آنها برگرداند و و به جای خودشون بزارد تا شهر از نا آرامی خارج بشود. این بازی بسیار هوشمندانه، جذاب و در نوع خودش شاهکار است. این بازی با قیمت $۲.۹۹ در دسترس کاربران قرار دارد.

beat-blackbear-bejeweled-580-100

بازی Beat Sneak Bandit

۴- «Blackbar»: همانطور که بازی های دیجیتالی و در اصطلاح جنگی موقعیت بازی های فکر و معمایی را به خطر می اندازند بازی Blackbar نیز موقعیت اینگونه بازی های را به خطر می اندازد! این بازی، یک عنوان منحصربه فرد و کامل برای ios هست. Blackbar که برای یادگیری زبان انگلیسی نیز بسیار مفید هست توسط «Neven Mrgan» طراحی و نوشته شده است و یک بازی متنی است. داستان بازی یک داستان علمی تخیلی هستش  که در آن باید ذهن خود را به چالش بکشانید و کلمات غیر منتظره را پیدا کرده و داستان را تکمیل کنید. همچنین لازم به ذکر است که با این کار شما می توانید مقداری حافظه خود را تقویت نمایید! این بازی با قیمت $۲.۹۹ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

Blackbar

بازی Blcakbar

۵- «Bejeweled»: دیگه حساب اینکه چند بازی در سبک «gem-swappers» برای سیستم عامل IOS وجود دارد از دستمان در رفته است! اما استودیو سازنده بازی «PopCap’s» ید طولانی در ساخت اینگونه بازی های را داراست.اما گیم پلی بازی بسیار ساده و روان و اما تکراریست. هدف پلیر در این بازى کنار هم قرار دادن الماس هاى همرنگ مى باشد تا بتواند امتیاز کسب کند و به مراحل بالاتر برود. لازم به ذکر هستش که عنوان «Bejeweled» با بهترین کیفیت برای ios عرضه شد. این بازی بصورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

بازی Bejeweled

بازی Bejeweled

۶- «Beyond Ynth»: این بازی یک بازی در سبک فکری و ماجراجویانه هستش که درآن در نقش یک کفشدوزک به نام «Kribl» ظاهر خواهید شد. این عنوان یک بازی دوبعدی محسوب میشه که در هرمرحله با تست هایی مواجه میشوید که بایستی با آن دست و پنجه نرم کنید. اما داستان بازی از این قرار هست که Kribl در سفری بزرگ قصد دارد نور را به پادشاهی Kriblonia بازگرداند. او باید مناطق وحشتناک و ناشناخته عبور کند و تمامی نور هایی که از الماس Dazzly ساطع شده اند را پیدا کند! در طول هر مرحله پلیر با بیایان های خشک و پر از گرد غبار، دره آتشفشان بدخیم، جنگل های مه آلود تیره و قله های کوه یخی با دامنه برفی مواجه خواهد شد. این بازی دارای ۱۵ ساعت گیم پلی مفید هستش که با موسیقی متن دلنشین خودش شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد. این بازی با قیمت $۱.۹۹ در دستری کاربران قرار دارد.

beyond-ynth-580-100

بازی Beyond Ynth

۷- «Bit Pilot»: این بازی یکی بهترین بازی های سیستم عامل ios در سبک اکشن محسوب میشود. داستان درمورد خلبانی هستش که خود را گیر افتاده در یک قسمت کوچکی از فضا در کنار تعدادی  سیاره های کشنده و مهلک می یابد! پلیر بایستی تا جایی که ممکن است از مردن خودش و نابودی سفینه اش جلوگیری کند تا مراحل بازی به پایان برسد. این بازی با قیمت $۱.۹۹ در دسترس کاربران و علاقه مندان به این بازی قرار دارد.

bit-pilot-580-100

بازی Bit Pilot

۸- «Boson X»: بدو، بدو، بدو!!! این بازی از این قاعده پیروی میکند! عنوان Boson X بازی هستش در سبک دوآزاد که  در مدت زمان کوتاهی توانسته طرفداران بیشماری را مجذوب گیم پلی عالی و روان خودش کند. در این بازی پلیر در یک مکان عجیب قرار گرفته که  باید تا می تواند با سرعت حرکت کرده و با ذرات برخورد کند تا ذره های جدید و بیشتری پدید آورد! اگر میخواهید در این بازی موفق شوید باید واکنش قوی نسبت به این ذرات داشته باشید. اگر طرفدار بازی های هیجان انگیز و متفاوت هستید این بازی را به شما پیشنهاد میکنم. این بازی با قیمت $۱.۹۹ در دسترس کاربران قرار دارد.

bosonx-580-100

بازی Boson X

۹- «CRUSH»: (((توجه! این بازی بسیار سخته، اگه بتونید ۲ دقیقه دوام بیارید کارتون عالیه!))) سازنده بهترین بازی سیستم عامل ios در سال ۲۰۱۲ یعنی عنوان زیبای «Slydris» دوباره با یک بازی جدید«CRUSH» برگشته است. این گیم زیبا و به شدت معمایی هستش که مخصوص صفحه های لمسی تلفن همراه و تبلت ساخته شده. گیم پلی بازی به نظر ساده میاد. پر کردن بلوک های همرنگ و حذف آنها با یک لمس. اما همانطور که بلوک ها بیشتر میشوند به میزان ردیف هایی که آجرها در آن قرار میگرند بیشتر شده و بازی را بیشتر و بیشتر مشکل میکند. این بازی دارای ۳ نوع مختلف گیم پلی هست: ۱- «حالت فکری» ، ۲- «حالت عکس العملی» و ۳- «حالت CRUSH» که هرکدام ویژگی های خاص، و سختی هایی را دارد. این بازی با قیمت $۰.۹۹ در دسترس بازیبازان قرار دارد.

screen568x568

بازی CRUSH

۱۰- «Device 6»: همانطور که ملاحظه می فرمائید در اولین نگاه شاید این تصویر در نظرتان به هر چیزی بخورد جز بازی چراکه این عنوان نیز یک بازی متنی محسوب میشود وبیشتر اوقات صرف خواندن به متون بازی می گذرد. تجربه آن شبیه به خواندن کتاب و یا رمان است اما در این میان چند پازل نیز گنجانده شده است که میزان سختی بازی را به حداکثر میرساند. اما داستان بازی خیلی پیچیده است. داستان در مورد زنی به نام آنا هستش که خودش را در به صورت گیرافتاده در جزیزه ای دورافتاده می یابد و با سؤالاتی مبهم روبه رو میشود که او کجاست؟ چطوری رفته به جزیره؟ چرا هیچزی یادش نمیاد؟و… این بازی آمیخته ای از ادبیات و ماجراجویی هستش که در آن میتوانید  تجربه‌ متفاوت و لذت‌بخشی را به دست آورید. در نهایت باید گفت که گیم پلی با متنی منحصربفرد، باعث شده است که«Device 6» یک تجربه ای باشد که قبلا در هیچ بازی مشاهده نشده است. ولی این بازی تقریباً کوتاه هستش و برخی موارد رفت و برگشت به جلو و عقب برای حل پازل آن پلیر را بسیار خسته میکند. شایان ذکر که این بازی با قیمت $۳.۹۹ در دسترس کاربران قرار دارد.

بازی Device 6

بازی Device 6

«مجموعه دوم بزودی…»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.