احتمالاتی از تاریخ عرضه ی ویندوز ۹ به همراه قیمت و ویژگی ها - تکفارس 
احتمالاتی از تاریخ عرضه ی ویندوز ۹ به همراه قیمت و ویژگی ها - تکفارس 

احتمالاتی از تاریخ عرضه ی ویندوز ۹ به همراه قیمت و ویژگی ها

alierna
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - 17:21
احتمالاتی از تاریخ عرضه ی ویندوز ۹ به همراه قیمت و ویژگی ها - تکفارس 

با ما در ادامه مطلب و جزئیات نسخه ی جدید سیستم عامل پر طرفدار مایکروسافت همراه باشید.

باید قبول کرد که ویندوز ۸ نسخه ی چندان موفقی نبود. اما به هر حال قدم لازمی برای نزدیک کردن دنیای کامپیوترها و موبایل بود؛ قدمی که بسیاری از مردم را راضی نکرد. با وجود رشد سریع و همه گیر شدن گوشی های هوشمند و تبلت ها باید فروش کم کامپیوترهای شخصی را قبول کرد. تمامی تقصیرها گردن ویندوز ۸ نبود.  حال باید ۲ روایت را در آینده دید. اولین روایت آمدن ویندوزی جدید و بسیار بهتر در زمانی بسیار کم که اسمش ویندوز ۹ باشد، یا وجود به روز رسانی های ۸.۲ و ۸.۳ که البته وجود نسخه ی ۸.۳ به نظر منتفی می رسد.

تاریخ عرضه ی ویندوز ۹:

این نسخه از ویندوز که برای کامپیوترهای شخصی، لپتاپ ها، گوشی ها و تبلت ها خواهد آمد در بهار سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه می شود. البته ممکن است زودتر از این هم این اتفاق بی افتد. برای مثال در دی ماه امسال. به هرحال تمامی احتمالات بهار سال آینده را نشانه رفته. مایکروسافت این نسخه از سیستم عامل را در کنفرانس خود در آپریل ۲۰۱۴ معرفی خواهد کرد و نسخه ای برای تست و آزمایش به برنامه نویسان داده خواهد شد. نسخه ی بتا و آزمایشی این سیستم عامل تابستان امسال برای دانلود قرار داده خواهد شد و اگر همه چیز به خوبی پیش برود نسخه ی کاملتری که به آن RC می گویند را در ماه سپتامبر می بینیم.

زمانی که نسخه ی RC عرضه شود یعنی تا نسخه ی پایانی و گرفته شدن باگ های کوچک تنها چند ماه باقی مانده. و در پایان انتظار می رود که آپریل ۲۰۱۵ زمان نهایی باشد و نسخه ی مخصوص مشتری عرضه شود.

قیمت ویندوز ۹:

هنوز حرفی از قیمت این نسخه ویندوز به میان نیامده است. اما بر اساس گذشته و حال می توان حدس های نزدیکی زد. پیش از این مایکروسافت نرم افزارهایی درجه یک اما با قیمت بالا می ساخت. حال بازار عوض شده. همه چیز به سمت سیسم عامل های با کیفیت و ارزان، و سود از طریق فروش نرم افزار رفته. همانطور که می دانید، اپل هم نسخه ی جدید سیستم عامل خود را مجانی کرده است. پس ویندوز ۹ چه قیمت خواهد بود؟ ارزان.

حتی اگر این نسخه از ویندوز بصورت Free و کاملا مجانی عرضه شود جای تعجب ندارد. البته برای شرکت هایی که ویندوز را به صورت از پیش نصب شده بر روی لپتاپ و کامپیوترهای خود دارند اینگونه نخواهد بود. حتی اگر باید مشتریان برای این به روزرسانی پولی را پرداخت کنند، این پول بسیار کم خواهد بود.

قابلیت های ویندوز ۹:

انتظار می رود که این نسخه فقط ۶۴ بیت باشد. اگرچه ما این انتظار را برای ویندوز ۸ هم داشتیم که درست از آب در نیامد. این مساله بستگی زیادی به شرکت های سازنده ی قطعات مخصوصا اینتل دارد. چیزی که از مایکروسافت انتظار داریم، اجرای برنامه های Windows RT بر روی Windows phone و Windows است. حتی اجرای برنامه های Xbox  بر روی کامپیوتر و تبلت ها هم می تواند چیز جالبی باشد. می توان قابلیت پین کردن برنامه های مترو به نوار وظیفه یا Taskbar را هم به این نسخه از ویندوز اضافه کرد. مورد انتظار ترین قابلیت، همخوانی کینکت با کامپیوتر و دوربین ۳ بعدی آن با قابلیت تشخصی حرکات دست و صداست.

از قابلیت های دیگر که از سوی مایکروسافت وعده داده شده، برگشتن نسخه ی کامل منوی استارت و اجرای برنامه های محیط مترو در محیط دسکتاپ است. این قابلیت باعث خوشحالی بسیاری از کاربران ویندوزی خواهد شد و به احتمال زیاد آنها را به خرید این نسخه از ویندوز جذب می کند.

چیز دیگری که بسیاری از توسعه دهندگان بر روی آن کار می کنند، مدیریت انرژی و بالا بردن زمان استفاده از باتریست. چیزی که نه تنها در ویندوز، بلکه در تمامی سیستم عامل به یک اولویت تبدیل شده است. برای مثال اینتل در این زمینه عالی عمل کرده و قسمت مربوط به خود را به خوبی انجام داده. اما مایکروسافت برای پیشرفت در این زمینه هنوز راه زیادی باید برود. امیدوارم ویندوز ۹ بتواند به خوبی در این زمینه عمل کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.