نجات یک پنگوئن! - تکفارس 
نجات یک پنگوئن! - تکفارس 

نجات یک پنگوئن!

sepehr.shahi
۵ فروردین ۱۳۹۳ - 15:39
نجات یک پنگوئن! - تکفارس 

زندگی یک پنگوئن آفریقایی در باغ وحش ورشو ،لهستان، که منقار پایینی اش آسیب دیده بود با استفاده از پروتزی که با فناوری پرینت سه بعدی ساخته شده بود نجات داده شد.

مسئولان باغ وحش ورشو نمی دانند چطور این پنگوئن آفریقایی چهار هفته پیش منقار پایینی اش را شکست.  این آسیب باعث شده بود که این پرنده توان غذا خوردن را از دست بدهد و زندگی خود را به خطر بیاندارد. ولی هنوز به تکنولوژی روز، یا دقیق تر بگوییم، پرینت سه بعدی امیدی بود.

برای بازگشت این جانور به زندگی طبیعی تیمی از متخصصان پرینت ۳D و دامپزشکان در حال همکاری برای ساخت یک منقار جدید هستند. این تیم اول اسکن های کلی از منقار یک پنگوئن مرده را از دوازده زاویه ی متفاوت تهیه کرد تا ابعاد و شکل کلی منقار را بدست بیاورد. سپس متخصص پرینت سه بعدی، Omni 3D، مدلی از منقار  ساخت که برای پرنده ی زخمی مناسب بود.

منقار اصلی این هفته بوسیله ی  MTT Polska پرینت خواهد شد و در ساخت آن از پلاستیک های طبیعت دوست استفاده می شود که همین هفته در طی جراحی پیچیده ای به پرنده پیوند زده خواهد شد. دامپزشکان اول به پنگوئن داروی بی هوشی تزریق می کنند و سپس با خرد کردن منقار اصلی، برای منقار پروتزی جا باز می کنند. MTT Polska همچنین منقار را با مواد دیگری هم می سازد – پلاستیک و سیلیکون – تا اگر منقار شل شور یا مشکل دیگری داشته باشد جاگزین شود.

همزمان با اجرای این عملیات، با دست به پنگوئن غذا داده می شود و وقتی پروتز عمل کند، دوست کوچولوی ما بدون اینکه احساس ضعف کند به همراه همقطاران از خوردن شاه ماهی لذت خواهد برد. البته با منقاری روشن تر که یادگاری این واقعه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.