۱۰ اختراع حمل و نقل آینده برای بهتر شدن هر سفری - تکفارس 
۱۰ اختراع حمل و نقل آینده برای بهتر شدن هر سفری - تکفارس 

۱۰ اختراع حمل و نقل آینده برای بهتر شدن هر سفری

alierna
۲ فروردین ۱۳۹۳ - 17:56
۱۰ اختراع حمل و نقل آینده برای بهتر شدن هر سفری - تکفارس 

درست است که خودروها در حال هوشمند شدن هستند، اما طراحی پایه ی آنها و کارایی آنها چندان تفاوتی نکرده. برای مثال BMW i3 یک موتور ویزی الکتریکی داره، اما هنر فورد هنوز هم این به عنوان خودرو این وسیله رو میشناسه. ممکن است به زودی خودروها بتوانند خودشان رانندگی را به دست بگیرند اما یک خودرو باز هم اساسا یک خودرو میماند

اما در مورد تکچرخه ی الکتریکی نمیتوان این حرف را زد. یا در مورد دوچرخه های پرنده و اسکیت هایی با چرخ مربعی نمیتوان این حرف را زد. هر چند وسایل گفته شده وسایلی هستند که مخترعان امیدوارند بی دردسر به آنها برسند!

آیا ماشین های پرنده در حال ساخته شدن هستند؟ آیا کسی دارد سوت شروع بازی وسایل حمل و نقل آینده را میزند؟ بیاید با هم ببینیم.

۱. Ryno Micro-Cycle

One-Wheel-Electric-Micro-Cycle-by-RYNO-Motors-2

راینو بسیار ساده و چشمگیر است. سازندگان میگویند:”این وسیله فراخوان آرزویی عمیق برای آینده ای پیشرفته تر است”. ما میگوییم که این وسیله یک نیم موتورسیکلت است، یک چیز عجیب و غریب. اگر شما ۵,۲۹۵ دلار دارید و میخواهید با این وسیله ی عجیب با سرعت ۱۰ مایل در ساعت حرکت کنید ما این وسیله را به شما پیشنهاد میدهیم! زمان برای به بازار آمدن راینو دارد دیر می شود، اما سازندگان قول داده اند در بهار امسال به تعداد محدود این وسیله را بفروشند.

 

۲. FlyKly Smart Wheel

flykly_smart_wheel

FlyKly یک موتور الکتریکی هوشمند بسیار کوچک و ظریفی را به یکی از چرخ های دوچرخه اضافه میکند که این امر به شما کمک میکند شتاب بیشتری بگیرید و در سربالایی ها با سرعت بیشتری حرکت کنید. شما حتی میتوانید دوچرخه ی خود را، اگر دزدیده شد از راه دور از کار بی اندازید.FlyKly هم اکنون در حال دریافت پیش خرید هاست و در ماه ژوئن این وسیله را به دست شما می رساند. قیمت این محصول ۵۹۰ دلار است.

۳. Shark Wheel

shark_wheel

بعضی فکرها بسیار خلاقانه و نو آورانه هستند… اما بعضی فکر ها از بسیار بسیار هم رد کرده اند، به صورتی که نمیتوان به یاد آورد این مساله از کجا شروع شده و شکل اولیه ی کار چه بوده. ما فکر میکنیم که Shark Wheel به این صورت بوده. چون قاعده ی بازی چرخ ها را به هم زده و از حالت دایره ای بودن در آمده. اینطور که مشخص شده چرخ های مربعی ( یا کمی شبیه به مربع، به هر حال مربع توان چرخیدن ندارد!) در زمین های خیس و نرم عملکرد بسیار بهتری نشان میدهند و در هنگام حرکت بهتر میچرخند.

اوایل سال میلادی Shark Wheel ها برای اسکیت بورد به بازار آمدند، اما سازندگان بر روی اینکه طرحشان را بر روی وسایل بزرگتر مانند وسایل نظامی هم عرضه کنند حساب ویژه ای باز کرده اند.

۴. OneWheel

0f39106b387ffe98145eb7cd976f8966_large

بله در نگاه اول این وسیله شبیه این است که چرخ یک ماشین خیلی قدیمی را وسط یک ترازو گذاشته ایم! اما این وسیله نزدیکترین چیز به اسکیت های پرندست که سالهاست انتظار آن را میکشیم. ترکیب آن استفاده از یک موتور توپی بدون جاروبک، سنسورهای اینرسی و نرم افزارهای هوشمند است. این بدین معنیست که این وسیله خود قدرت و بالانس خود را تنظیم می کند.

اولین محموله های این وسیله به زودی در انبار و فروشگاه ها تمام شد و شرکت در حال گرفتن پیش خرید های جدید برای دور جدید عرضه است.

 

۵. Organic Transit Elf

elf-titanium

اگر شما ۵ هزار دلار پول دارید و نمیدانید با آن چکار کنید، همچنین اگر در شهری آفتابی زندگی میکنید و پدال زدن را دوست دارید، این وسیله برای شماست! این یک وسیله ی ۴,۹۹۵ دلاری است که با انرژی خورشیدی تغذیه میشود که البته با سوکتی قابل شارژ کردن است. این وسیله با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت می تواند حرکت کند و بدون شارژ و خورشید تا ۱۴ مایل میتواند حرکت کند.

 

۶. Hovertrax

hovertrax

شین چن مخترع معروفیست که وسایل حمل و نقل زیادی را اختراع کرده. او مخترع Solowheel و همچنین Hydroglider که یک تخته ی اسکی الکتریکی است می باشد. جدید ترین اختراع این مخترع خلاقHovertrax است که عکس این وسیله را در بالای این متن میبینیم. این وسیله مانند یک Segway آب شده و جمع وجور شده است. Segway نوع دیگری از hovertrax است که دارای دسته ای می باشد و زمانی بسیار معروف شده بود. این وسیله فقط به کمک پاها فرمان می گیرد و فرمان دیگری ندارد. قیمت این وسیله ۶۹۵ دلار می باشد.

۷. Ecoboomer iGo

ecoboomer-igo-png.preview

این وسیله در نگاه اول بسیار شکل عجیبی دارد و خیلی ها با اولین نگاه به آن به یاد راندن یک دستشویی فرنگی می افتند! واقعا شرم آور است که وسیله ای به این کارآمدی به خاطر طراحی بد نتواند نگاه دیگران را به خود جذب کند. این وسیله ی ۱۶۰۰ دلاری دارای تنظیم کننده ی تعادل خودکار می باشد و می توان با آن تا ۱۹ مایل با سرعت ۱۳ مایل بر ساعت حرکت کرد؛ بدون تولید حتی ۱% گاز گلخانه ای! این شرکت وعده ی محصولات بیشتری را در هفته های آینده داده ولی وبسایت این شرکت فعلا از کار افتاده و در دست تعمیر است.

۸. Honda U3-X Easy Rider

Honda U3-X Personal Mobility Device

هوندا در این قسمت از بازار حمل و نقل هم بیکار ننشسته و با عرضه ی U3-X Easy Rider هوندا مساله ای را در نظر گرفته که زمان عرضه ی روبات خود در نظر گرفته بود. هوندا چند سالی است که تحقیقات خود را بر اساس آماری درباره ی آینده و پیر شدن جمعیت زمین متمرکز کرده.

طرح اولیه ی این وسیله در سال ۲۰۰۹ توسط Takanobu رئیس این شرکت معرفی شد که ایشان گفتند: ” اگر پاهای من ضعیف تر از این شوند حتما از این وسیله استفاده خواهم کرد.” این وسیله را در آینده ی نزدیک در بازار نمی توانیم ببینیم اما ممکن است راه و روشی برای طراحی وسایل حمل و نقل شخصی آینده مثل صندلی چرخدارهای خود محرک باشد.

 

۹. B

Untitled

دهه هاست که به ما وعده ی ماشین های پرنده داده شده و B بالاخره به این وعده عمل می کند. فقط یک مشکل وجود دارد: این وسیله برای انسان ها بسیار کوچک است!

این وسیله ی صرفا نمایشی قیمتی ۵۳۲ دلاری دارد. این وسیله ترکیبی از ماشین کنترلی و هلیکوپتر کنترلیست که به شکل زیبا و جذابی با هم ترکیب شده اند. و به همان خوبی که روی هوا پرواز میکند روی زمین هم حرکت می کند. این وسیله بسیار جذاب است اما برای استفاده به عنوان یک وسیله ی حمل و نقل یا این وسیله باید خیلی بزرگ شود یا ما خیلی کوچک شویم.

خالق این وسیله ی جذاب وعده ی پیشرفت های مورد انتظار در مورد این وسیله را داده است.

۱۰. Jan Tleskac’s Flying Bike

02837l

تا حالا شده آرزوی داشتن دوچرخه ای رو داشته باشین که ۶ ملخ بزرگ هلیکوپتر دورش باشد؟ ما هم نداشتیم! اما شرکت های Czech firms Duratec، Technodat و Evektor

تمام نیروهایشان را روی همدیگر گذاشته اند تا این وسیله را درست کنند. در حال حاضر این فقط یک طرح اولیه است که نتایج بسیار اطمینان بخشی داشته. مشاهده ی خلبان لرزان و ترسیده ی این وسیله باعث خوشحالی ما میشه که جای او نیستیم. چون میتوانیم در یک روز با هوای عالی و در حال دوچرخه سواری سرمان را از دست بدهیم!

نظر شما چیست؟ کدام یک از این وسیله ها راهی به بازار پیدا کرده و موفق میشوند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید