آیا بروز رسانی آیفون و آیپد به آپدیت iOS 7.1 موجب مصرف بیشتر باتری در این دستگاه‌ها می‌شود؟ - تکفارس 
آیا بروز رسانی آیفون و آیپد به آپدیت iOS 7.1 موجب مصرف بیشتر باتری در این دستگاه‌ها می‌شود؟ - تکفارس 

آیا بروز رسانی آیفون و آیپد به آپدیت iOS 7.1 موجب مصرف بیشتر باتری در این دستگاه‌ها می‌شود؟

2Boy
۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - 00:14
2boy

شرکت اپل هفته‌ی گذشته جدیدترین نسخه‌ی آپدیت سیستم‌عامل خود، iOS 7.1 ، را منتشر کرد و حالا تنها با گذشت کمتر از یک هفته از انتشار این آپدیت جدید شنیده‌ها حاکی از آن است که iOS 7.1 تا حد زیادی منجر به افزایش مصرف و تخلیه‌ی هر چه سریع‌تر باتری دستگاه شما می‌گردد، این در حالی است در این نسخه رابط کاربری iOS بهبودیافته و بعضی از باگهای و بسیاری از مشکلات امنیتی این سیستم‌عامل رفع شده و ترفندهای دسترسی جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

طبق جدیدترین تحقیقات انجام‌شده، در حال حاضر ۲۱ درصد از دستگاه‌های آیفون و آیپد موجود از iOS 7.1 استفاده می کنند، اما با وجود بررسی ها و آزمایش های گسترده اولیه و حتی ارائه ی ۵ نسخه‌ی بتا از این سیستم‌عامل توسط توسعه دهندگان اپل نیز، بنظر می رسد عمر باتری در  برخی دستگاه‌های مبتنی بر iOS 7 کمتر از این نسخه‌ی جدید است.
به نقل از Ars Technica، بر اساس تحقیقات انجام‌شده بر روی شماری از دستگاه‌های بروز رسانی شده با iOS 7.1 شامل: آیفون ۵ اس و انواع مدلهای آیپد، مصرف باتری در این دستگاه‌ها در اغلب موارد تا حد زیادی کمتر از  نسخه‌ی پیشین بوده، این در حالی است که تحقیقات مذکور با شکایات برخی مشتریان اپل مطابق نیست.
اگر سری به انجمن اپل بزنید خواهید دید که بسیاری از کاربران از عدم کارایی مناسب باتری شکایت داشته‌اند و حتی گزارش‌هایی مبنی بر کاهش شارژ باتری یک ساعت پس از شارژ شدن به نصف وضعیت اولیه نیز  ارائه شده است!
جالب است بدانید، در همین راستا بسیاری از کاربران نه تنها از افزایش مصرف باتری گله نداشته‌اند، بلکه از کارایی بالای دستگاه خود اعلام رضایت کرده‌اند.
لازم به ذکر است، شرکت اپل تا به این لحظه هیچ صحبتی در رابطه با این گزارشات ضد و نقیض و چرایی این مشکل نکرده است.
آیا شما هم با مشکل افزایش بالای مصرف باتری در دستگاه خود مواجه شده‌اید؟ تجربیات خود در این رابطه را با ما در میان بگذارید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید